سه شنبه ۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 30 Apr 2024
 
۰

«راز آنچه مرقوم داشته‌اند…» در نمایشگاه

چهارشنبه ۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۴ ساعت ۱۶:۳۳
کد مطلب: 422532
کتاب «راز آنچه مرقوم داشته‌اند…» که پرده از راز نامه تاریخی رئیس جمهور در ۳ آذر ۱۳۹۲ درباره توافق ژنو برمی‌دارد در نمایشگاه کتاب عرضه شده است.
به گزارش جهان به نقل از فارس، بدون شک «توافق ژنو» یکی از مهمترین فرازهای سیاست خارجی کشور در سالهای اخیر است که موافقت‌ها و مخالفت‌های بسیاری را در پی داشته است.

در نامه‌ای که دکتر روحانی بعد از انعقاد توافق ژنو در ۳ آذر ۱۳۹۲ برای رهبر معظم انقلاب ارسال کرد، از این توافق به عنوان دستاوردی بزرگ و پیروزی تاریخی یاد شده بود؛ اما رهبر معظم انقلاب در پاسخ به این عبارت اکتفا نمودند: «دستیابی به آنچه مرقوم داشته‌اید در خور تقدیر و تشکر از هیئت مذاکرات هسته‌ای و دیگر دست اندر کاران است…» لذا ضروری‌ست که متن توافق ژنو به دقت بررسی گردد تا میزان «دستیابی» تیم مذاکره کننده دولت یازدهم، به «آنچه مرقوم داشته‌اند» مشخص گردد.

«راز آنچه مرقوم داشته‌اند…» به قلم «مهدی مطلبی» به رشته تحریر درآمده است و در ضمن فصولی متن توافق ژنو و بیانیه سوئیس(توافق لوزان) را مورد بررسی دقیق قرار داده و در کنار آن نگاهی داشته به تاریخچه مذاکرات هسته‌ای از سال ۱۳۸۲ تا ۱۳۹۴.

بنابر این گزارش، «راز آنچه مرقوم داشته‌اند…» در ۶ فصل آماده شده که شامل: «تاریخچه مذاکرات هسته‌ای جمهوری اسلامی ایران»، «بررسی نامه‌ای تاریخی»، «به رسمیت شناختن «حقوق هسته ای» ایران»، «شکستن دیوار تحریم‌ها در توافق ژنو»، «بررسی بیانیه سوئیس (توافق لوزان)»، «بررسی نظرات و خطوط قرمز مقام معظم رهبری درباره مذاکرات هسته ای دولت یازدهم» است.

این کتاب کاری از «دفتر مطالعات گفتمان انقلاب اسلامی» است که به همت «انتشارات مجد اسلام»، «موسسه شهید کاظمی» و با حمایت «مرکز گفتمان انقلاب اسلامی» در ۴۶۴ صفحه آماده شده است و علاقه‌مندان جهت تهیه کتاب «راز آنچه مرقوم داشته اند…» می‌توانند این کتاب را از نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران راهرو ۲۰ غرفه اول تهیه کنند.

و همچنین جهت تهیه می‌توانند با شماره تلفن ۶-۳۷۸۴۰۸۴۴-۰۲۵ و همچنین از طریق پایگاهhttp://manvaketab.ir اقدام کرده و به زودی نیز جلسه‌ای جهت رونمایی از این کتاب در نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران برگزار خواهد شد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *