يکشنبه ۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 28 Apr 2024
 
۴
۱

سقوط مرگبار بالگرد دیپلمات‌ها +تصاویر

شنبه ۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۴ ساعت ۱۵:۵۵
کد مطلب: 421765
این بالگرد از نوع MI۱۷ و ساخت روسیه بوده است. گفته می‌شود که بالگرد به ساختمان یک مدرسه غیرانتفاعی برخورد کرده است.
به گزارش جهان به نقل از صراط، سقوط بالگرد حامل دیپلمات‌های خارجی در منطقه بلتستان واقع در شمال پاکستان منجر به کشته شدن سفرای کشورهای نروژ و فیلیپین و همچنین همسران سفرای مالزی و اندونزی شد.

یک بالگرد حامل ۱۱ دیپلمات خارجی امروز (جمعه) در منطقه شمال پاکستان سقوط کرد که در این حادثه دستکم ۶ تن کشته شدند.

«لیف لارسن» سفیر نروژ و «دومینگو دی لوسناریو» سفیر فیلیپین در پاکستان و همچنین همسران سفیران مالزی و اندونزی در میان کشته شدگان هستند. خلبان و کمک خلبان نیز در این حادثه جان خود را از دست دادند.

همچنین سفرای لهستان و هلند نیز در این سانحه بشدت مجروح شدند. حال برخی از مجروحان وخیم گزارش شده است.

به گفته منابع خبری در پاکستان این بالگرد ۱۷ سرنشین داشته است و بقیه سرنشینان نیز زخمی شدند.

روابط عمومی ارتش پاکستان با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد این حادثه در منطقه نلتر واقع در منطقه گیلگیت بلتستان روی داد. این حادثه زمان اتفاق افتاد که بالگرد در حال فرود بود.

این بالگرد از نوع MI۱۷ و ساخت روسیه بوده است. گفته می‌شود که بالگرد به ساختمان یک مدرسه غیرانتفاعی برخورد کرده است.

گروه تحریک طالبان پاکستان بعد از سانحه با صدور بیانیه‌ای به زبان اردو، مدعی شد که حمله عوامل طالبان موجب سقوط این بالگرد شده است.

هنوز منابع دولتی و رسمی پاکستان صحت ادعای طالبان را تایید نکرده‌اند.

درصورتی که ادعای طالبان مبنی بر هدف قراردادن این بالگرد صحت داشته باشد، باید این حادثه را مهم‌ترین حادثه تروریستی به دست عوامل طالبان بعد از حمله مرگبار این گروه به مدرسه پیشاور در آذر ماه سال گذشته دانست که در جریان آن حدود ۱۵۰ دانش آموز کشته شدند.

«نواز شریف» نخست وزیر پاکستان نیز که عازم منطقه گیلگیت بلتستان بود پس از وقوع این حادثه سفر خود را لغو کرد.

وی نسبت به وقوع این حادثه مرگبار اظهار تاسف کرد و خواستار تحقیقات درباره علت وقوع این حادثه شد.

بنا به دعوت رسمی نخست وزیر پاکستان، سه فرود بالگرد درحال حمل سفرا، دیپلمات‌ها و اعضای نمایندگی‌های خارجی مقیم اسلام آباد از ۳۷ کشور مختلف جهان برای شرکت در مراسم افتتاح یک طرح بزرگ گردشگری (تله کابین) در نواحی کوهستانی منطقه گلگیت بودند که یک فروند آن روی ساختمان یک مدرسه سقوط کرد و باعث آتش سوزی در مدرسه شد. هنوز اخباری از احتمال تلفات در میان دانش آموزان مدرسه منتشر نشده است.

نخست وزیر پاکستان از علیرضا حقیقیان سفیر جمهوری اسلامی ایران در اسلام آباد نیز برای شرکت در این مراسم افتتاحیه دعوت کرده بود اما خوشبختانه وی بدلیل مشغله کاری در اسلام آباد، این هیات را همراهمی نکرد.













نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Mohamad
علیرضا حقیقی عمرش به دنیا بوده