شنبه ۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 27 Apr 2024
 
۰

دوره طرح ولایت بیست ساله شد

يکشنبه ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۴ ساعت ۱۴:۴۹
کد مطلب: 420680
مسئول برگزاری طرح ولایت گفت ؛یکی از مهمترین ویژگیهای دوره آموزش مبانی اندیشه اسلامی (طرح ولایت ) پرداختن به مباحث بنیادین اسلام است
به گزارش جهان به نقل از سازمان بسیج دانشجویی، محمد پورمیرزایی درخصوص برگزاری طرح ولایت گفت: این طرح امسال وارد بیستمین دوره خود می شود و ان شاء الله با شرکت ۸۵۰ نفر ازدانشجویان دختر و پسر از سراسر کشور برگزار می‌شود.

وی اضافه کرد: ثبت نام این دوره از اسفند ماه سال۱۳۹۳شروع شده وتا پایان اردیبهشت ماه۱۳۹۴ متقاضیان می توانند با مراجعه به دفاتر بسیح دانشحویی دانشگاه خود ثبت نام نمایند.

معاون سازمان بسیج دانشجویی ،در ادامه افزود آزمون کتبی و مصاحبه جزء فرآیند پذیرش این دوره می باشد ،چرا که با توجه به حجم بالای متقاضیان و کمبود سهمیه مجبور به انتخاب دانشجویان مستعد می باشیم.

وی در ادامه ابراز امیدواری کرد که با حمایت مسئولین بتوانیم سهمیه این دوره را افزایش دهیم .

مسئول برگزاری طرح ولایت در ادامه گفت ؛یکی از مهمترین ویژگیهای دوره آموزش مبانی اندیشه اسلامی (طرح ولایت ) پرداختن به مباحث بنیادین اسلام است و به همین علت رهبر معظم انقلاب در دیدار با شورای سیاستگذاری این دوره فرموده بودند :

« واقعاً اين كار «طرح ولایت» جزء كارهاي بنياني است، خيلي كارهاي خوب داريم ولي بعضي كارهاي خوب بنيان‌سازي است.....كار خيلي مهمي است و مبارك است ان‌شاءالله.»

وی اشاره کرد :در این دوره اصول بنیادین اسلام در قالب ۶ کتاب به شرح ذیل برای دانشجویان تدریس میگردد.
مبانی ۱:در آمدی بر معرفت شناسی و مبانی معرفت دینی - مبانی۲: خداشناسی فلسفی
مبانی ۳: انسان، راه و راهنماشناسی- مبانی۴: فلسفه اخلاق- مبانی۵: فلسفه حقوق- مبانی ۶: فلسفه سیاست

در انتها مسئول معاونت طرح ولایت بسیج دانشجویی گفت امسال این دوره در ۴۵ روز ودر مردادماه برگزار میگردد .

وی در خصوص مکان برگزاری این دوره گفت ،هنوز مکان برگزاری دوره قطعی نشده ولی امیدواریم این دوره در مشهد مقدس برگزار گردد.

دانشجویان می توانند جهت آشنایی بیشتر با این دوره به پایگاه اطلاع رسانی آموزش مبانی اندیشه اسلامی (طرح ولایت ) به آدرس www.tarhbso.ir مراجعه نمایند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *