پنجشنبه ۱۳ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2 May 2024
 
۰

توصیه‌های آیت‌الله مظاهری به استادان حوزه

يکشنبه ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۴ ساعت ۱۳:۴۵
کد مطلب: 420664
آیت‌الله مظاهری در توصیه‌ای به استادان حوزه‌های علمیه تاکید کرد که از علم و اخلاق شهید مطهری الگو بگیرند.
به گزارش جهان به نقل از مهر، آیت‌الله مظاهری در همایش تجلیل از اساتید حوزه علمیه استان اصفهان در مدرسه صدر بازار با بیان این که معلم شان و منزلیتی بالا دارد و این قدر و منزلت در احادیث، روایات و قرآن كریم مشخص است، گفت: خداوند در قرآن كریم بر جایگاه و ارزش علم و عالم تاکید کرده است، بنابراین اگر از ما بپرسند كه چه كاره هستید، می‌گوییم كه جانشین انبیاء هستیم.

این مرجع تقلید با تاکید بر این که اساتید باید قدر و منزلت خود را بدانند، خاطرنشان كرد: در بحث ثواب و ارزش كار استاد همین بس كه طبق روایات، برگزاری یك كلاس درس و تعلیم از یك سال و چه بسا طبق نظر امام راحل از ۷۰ سال عبادت بالاتر است، بنابراین چنانچه طلاب و روحانیون خوب درس بخوانند و تلاش کنند، قاعده لطف خداوند اقتضا می كند كه در این دنیا نیز عاقبت بخیر شوند.

وی با اشاره به علاقه امام(ره) به شهید مطهری، خاطرنشان كرد: علم و اخلاق شهید مطهری ایشان را این جایگاه و منزلت رساند و باعث به وجود آمدن وجاهت خاصی برای او شد، به نحوی كه حتی دشمن از تالیفات او هراس دارد. بنابراین اساتید باید از شهید مطهری ها الگو بگیرند.

آیت الله مظاهری با تاکید بر ضرورت تربیت شاگردان توانمند، افزود: اساتید حوزه باید با طلاب و شاگردان خود رفیق باشند و بزرگان دینی ما نیز این چنین بودند.

وی، تسلط بر ادبیات را لازمه تدریس دانست و تصریح کرد: اساتید حوزه باید در درسی كه تدریس می كنند، متخصص باشند و با تسلط كامل حاضر شوند.

وی افزود: توصیه طلاب به نظم و تقوا از مهمترین اصولی است كه باید اساتید در امر تربیت طلاب مدنظر قرار دهند و سعی كنند كه رنگ و بوی خدایی به كلاس های درس خود بدهند و این مهم جز با رفتار وعملكرد اساتید میسر نمی شود.

این مرجع تقلید، نحوه گفتار اساتید در كلاس درس، استخدام واژگان، بكارگیری لغات و تن صدای آنان را در امر تربیت طلاب اثر گذار دانست و گفت: رعایت شئونات تحصیل و تدریس علوم دینی، هم ردیف با حفظ شأنیت اسلام است و در این راه اساتید نباید به هیچ وجه سستی کنند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *