دوشنبه ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 29 Apr 2024
 
۱
حجةالاسلام پناهیان خواستار شد

در مسجد کوفه مراسم اعتکاف برگزار کنید

شنبه ۱۲ ارديبهشت ۱۳۹۴ ساعت ۲۱:۱۳
کد مطلب: 420529
حجةالاسلام والمسلمین پناهیان با اشاره به جایگاه مسجد کوفه در میان مساجد جهان اسلام خواستار فراهم شدن زمینه برپایی مراسم پرفیض اعتکاف در این مسجد با عظمت شد.
به گزارش جهان به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی حج، حجةالاسلام علیرضا پناهیان در دیدار با نماینده بعثه مقام معظم رهبری در عراق، مراسم اعتکاف را یکی از اعمال عبادی تاثیرگذار در جامعه دانست و خاطرنشان کرد: اقدامات خوبی در راستای گسترش اعتکاف در جامعه ایران اسلامی رخ داده است و با توجه به روند رو به توسعه روابط ایران و عراق باید زمینه های برگزاری اعتکاف در کشور عراق به ویژه مسجد کوفه فراهم شود.

وی با تاکید بر اهمیت ارتباط نخبگان دو کشور ایران و عراق خاطرنشان کرد: اهمیت همبستگی دو کشور ایران و عراق به گونه‌ای است که باید همه بسترهای لازم برای پیوستگی در جهان تشیع فراهم شود و یکی از این بستر ها ارتباط نخبگان دو کشور است.

پناهیان حضور طلاب و دانشگاهیان ایران در کشور عراق و دیدار با علمای حوزه و دانشگاه در کشور عراق را مورد اشاره قرار داد و گفت: در ایران این آمادگی برای میزبانی از طلاب و دانشگاهیان و اجرای برنامه‌های متنوع برای آنان وجود دارد.

حجةالاسلام نجفی روحانی، نماینده بعثه مقام معظم رهبری در عراق نیز در این دیدار گفت: برگزاری جلسات و نزدیکی فکری و آشنا شدن با تفکرات دو ملت می‌تواند در آینده زمینه اتحاد و نزدیک‌شدن دو کشور را به هم فراهم کند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *