سه شنبه ۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 30 Apr 2024
 
۰

شرح عملیات بیت المقدس اززبان رهبرانقلاب

پنجشنبه ۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۴ ساعت ۱۱:۰۱
کد مطلب: 420261
حضرت آیت الله خامنه ای به همه مردم به ویژه جوانان سفارش کردند: شرح این عملیات (بیت المقدس) را که فقط گوشه ای از آن نوشته شده است، با دقت بخوانید، ببینید چه اتفاق افتاد.
به گزارش جهان به نقل از ایرنا، روز فتح خرمشهر - که در واقع نقطه اوج عملیات بیت المقدس در اردیبهشت و خرداد سال ۶۱ است- برای همه ما و برای تاریخ ما و آینده ی ما یک نمونه درس آموز و عبرت آموز است.

در این روز نیروهای جان برکف ارتش و سپاه، با هماهنگی شگفت آور و تحسین برانگیز و با شجاعت و فداکاری غیر قابل توصیفی توانستند ضربه عظیمی وارد کنند، نه فقط بر پیکرارتش عراق، بلکه این ضربت بر پیکره نظام استکباریِ جهانی وارد شد که با عده و عده خود پشت سر ماشین جنگی رژیم بعث قرار گرفته بودند. هیچ کس گمان نمی کرد چنین اتفاقی بیافتد، ولی افتاد.

آن عامل اصلی در این میان چه بود؟ می توان عواملی را شمرد ولی اصلی ترین عوامل، آن روح اعتماد به خدا و اعتماد به نیروی خود بود. اگر آن روز می خواستیم بر اساس محاسبات معمولی و متعارف فکر کنیم، هیچ کس قضاوت نمی کرد که این حادثه ممکن است اتفاق بیفتد ولی جوانان، مردان مومن و رزمندگان ما، در نیروهای مسلح، با همت، ایمان، توکل به خدا و با گذاشتن جان عزیز در کف دست و نترسیدن و نهراسیدن از خطر مرگ، وارد میدان شدند و این حادثه بزرگ را به وجود آوردند.

فتح خرمشهر قله و میوه این افتخارات است لیکن در تمام طول مدت شاید نزدیک به یک ماه که عملیات بیت المقدس به طول انجامید، صدها نشانه و آیت فداکاری به شکل اعجاب انگیزی وجود دارد.

شما جوانان عزیز، فرزندان عزیز، من خواهش می کنم بروید شرح این عملیات را که خوشبختانه گوشه ای از آن - فقط گوشه ای از آن - نوشته شده است، با دقت بخوانید، ببینید چه اتفاق افتاد. ببینید جوان های ما، مردان ما که آوردن نام همه آنها یک کتاب طولانی را به وجود خواهد آورد، چه کردند.

* از بیانات رهبر انقلاب در جمع دانش آموختگان دانشگاه امام حسین علیه السلام در سوم خرداد ۱۳۸۹
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *