دوشنبه ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 29 Apr 2024
 
۲۵
۵۱

یک انتقاد تکراری از وزارت خارجه+عکس

چهارشنبه ۹ ارديبهشت ۱۳۹۴ ساعت ۰۷:۴۸
کد مطلب: 419824
آمریکایی ها به هنگام اجرای تحریم ها علیه کشورمان همه دنیا را با ذره بین می گشتند تا اگر یک نفر قانون ظالمانه و خصمانه تحریم ایران را نقض کرده -ولو در خارج از آمریکا- در غل و زنجیر کنند و به گوانتانامو ببرند و شونصد سال به حبس محکومش کنند و انواع و اقسام شکنجه ها را بر وری او اجرا کنند. حالا چرا نباید یانکی ها به قوانین دیگران احترام بگذارند؟
یکی از کاربران جهان نيوز نوشت:
در تصاویری که از دیدار آقای ظریف وزیر امور خارجه کشورمان با جان کری همتای آمریکایی ایشان منتشر شده، خانم وندی شرمن معاون وزیر خارجه آمریکا هم حضور دارند.

خانم شرمن در این دیدار بدون داشتن حجاب روسری در این دیدار حضور دارند و این در حالی است که این دیدار در محل نمایندگی جمهوری اسلامی ایران در نیویورک برگزار شده است.



محل "نمایندگی ایران در سازمان" جزء خاک جمهوری اسلامی ایران به شمار می رود و قوانین جمهوری اسلامی بر آن جاری است لذا "باید" همه قوانین جاری کشور در آن قطعه نیز اجرا شود. از جمله این قواینن قانون "حجاب" است که در نتیجه آن هر شخصیتی که وارد این مکان متعلق به ایران می شود باید به آن احترام بگذارد و با حجاب پذیرفته شده کشورمان وارد شود.

اما خانم شرمن با همان شکل و شمایلی که در خیابان های واشنگتن رفت و آمد می کند به نمایندگی جمهوری اسلامی ایران در سازمان ملل وارد می شود و این به منزله قانون شکنی و بی احترامی به قوانین رسمی کشورمان تلقی می شود.

متاسفانه این گونه قانون شکنی ها را در برخی دیگر از سفارتخانه ها و نمایندگی های کشورمان در کشورهای دیگر نیز شاهد بوده ایم که نشان از نداشتن عزم جدی برای اجرای قانون از سوی متولیان وزارت خارجه است. چرا باید یک بیگانه -آن هم از نوع آمریکایی اش- به خود اجازه دهد وارد خاک کشور ما شود و به قانون روشن کشور ما احترام نگذارد؟

آمریکایی ها به هنگام اجرای تحریم ها علیه کشورمان همه دنیا را با ذره بین می گشتند تا اگر یک نفر قانون ظالمانه و خصمانه تحریم ایران را نقض کرده -ولو در خارج از آمریکا- در غل و زنجیر کنند و به گوانتانامو ببرند و شونصد سال به حبس محکومش کنند و انواع و اقسام شکنجه ها را بر وری او اجرا کنند. حالا چرا نباید یانکی ها به قوانین دیگران احترام بگذارند؟

تحقق "عزت" در سیاست خارجی به معنای عکس یادگاری گرفتن با وزیر خارجه امریکا یا آمدن او به دیدار وزیر ما نیست، بلکه یک نمود عزت این است که طرف مقابل را مجبور به احترام گذاشتن به قواعد و قوانین خود کنیم.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


موسی
Iran, Islamic Republic of
آقا یه سئوال: اگه وزارت خارجه نبود، الان دقیقا چه اتفاقی می افتاد و چه اتفاقی نمی افتاد؟!
بیسوادای جهنمی
Iran, Islamic Republic of
هیچی برادر. میلیاردها دلار به صرف کشور می شد و دیگر هیچ دیپلماتی هم نداشتیم که پناهنده شود یا...
Iran, Islamic Republic of
اگه وزارت خاجه نبود، کار دولت سختتر میشد خیلی سخت. اونوقت هیچ راهی برای حیف و میل کردن میلیاردها دلار نداشتند و هیچ راهی برای سفرهای خارجی آقایون وجود نداشت
بهادر
Iran, Islamic Republic of
شما افراطی ها فقط تندروی میکنید. خب وزارت خارجه برای چند هزار نفر اشتغال ایجاد کرده. اونم نه اشتغال مثل آموزش و پرورش که طرف بعدازظهر بره تو آژانس کار کنه بلکه با این اشتغال هر کدوم شکرخدا میتونند چند تا آپارتمان بالاشهر بخرند و حتی به دلار و یورو هم حقوق بگیرند. این دستاورد کمی است؟
دعا کنید که وزارت خارجه بتونه همه جوونا رو استخدام کنه انشاالله
شیطونک915
فعلا که دانشمندان هسته ای رو بیکار کرده و به [...] سپردن!!!
در ضمن بینی و بین الله هزینه های سفر ظریف و گروه مذاکره کننده رو باید بگن چقدر شده و چند نفر با اون مبلغ شغلی دست و پا میکردند!!
Iran, Islamic Republic of
احمدی نژاد سال اخر ریاست جمهوری یک هواپیما دوست و رفیق و فک و فامیلش رو برای تفریحات برد نیویورک یادت رفته؟؟؟؟
United States
مدیون کارمندان وزارت خاررجه هستید که اینطوری فکر می کنید و سخن می گویید. چند درصد از کارکنان این وزارت دارای خانه شمال شهر هستند؟ آیا می دانید اکثر کارکنان وزارت خارجه از ایثارگران و جانبازان و رزمندگان و خانواده های شهدا هستند؟ آیا می دانید که از نظر دریافت حقوق در ایران کارکنان وزارت خارجه در آخر لیست مسران دریافتی بین دیگر کارمندان دولت هستند؟ همه چشم دوخته اند به چندرغاز فوق العاده ماموریت که به آنان داده می شود ولی نمی دانند که بالاخره زندگی در خارج از کشور بسیار گران است و آن حقوق صرف زندگی در آنجا می شود و دریافتی یک دیپلمات ایران بسیار کمتر از دیپلماتهای سایر کشورها حتی کشورهای آفریقایی می باشد. آن زمان که کارمند وزارت خارجه و خانواده ایشان در خارج از کشور مورد هجوم منافقین و افراد ضدانقلاب قرار می گیرند و دشنام می شوند شما کجایید؟ آن زمان که کارمند وزارتخارجه در خارجه ازکشور ربوده می شود و یا ترور می شود شما کجایید؟ و.......
موسی جان خیر ببینی هیچی اگه نبود بعضیها میفهمیدند تحریمهها شمشیر دولبه است اگه فقط فشارش مال ما نیست برای خود تحریم کنندگان هم ضرر مثل همون وضعی که برای پژو سیتروئن پیش اومد که کارش به تعدیل کشید
سیاح
Iran, Islamic Republic of
اگر چه جواب سوال آقا موسی سخت است ولی سوال دیگر دفتری که جزء خاک ایران محسوب می شود چرا قانون ایران زیر پا گذاشته شده و بدون حجاب خانم صهیونیسم نشسته مگر شعار اینها قانون گرایی نبود
واقعا" این مطالب از نوع ایرادهای بنی اسرائیلی است و نشان می دهد عده ای فقط بدنبال بهانه جویی های بچگانه هستند و عنایتی به منافع ملی ندارند ضمن اینکه خانم شرمن یک پیرزنی هستند که قوانین حجاب اسلامی هم در مورد ایشان مثل خانم های جوان صادق نیست . تکریم مهمان در فرهنگ ایرانی و اسلامی همان است که آقای ظریف انجام داده اند بیخود بهانه جویی نکنید .
Iran, Islamic Republic of
شما از کجا تشخیص دادی "قوانین حجاب اسلامی" در مورد این افریته مثل خانم های جوان صادق نیست؟؟؟
پیداست این نوع حرفای من درآوردی شما از نوع دلیل تراشی و قانون تراشی برای "دفاع از یک جریان پرانتقاد به هر قیمتی" است
محسن
Iran, Islamic Republic of
حرف حق زدی دوست عزیز. تندروهای داخلی از ترس لغو تحریم ها و از دست دادن منافع میلیاردی، به هر بهانه ای متوسل می شوند تا مانع از تفاهم ما و امریکا شوند.
فرشاد
Iran, Islamic Republic of
اول اینکه حکم پیرزن رو اشتباه فهمیدید. دوم اینکه آقای ظریف هم مسلمان است هم ایرانی . آنجا هم طبق قانون با قوانین ایرانی اداره میشود.مسلمان باید نسبت به قوانین شرعی اسلام غیرت داشته باشد.
Iran, Islamic Republic of
خانم شرمن یک پیرزنی هستند....
درست میگی این عجوزه که دیگه چیزی نداره...
Romania
شاید اسلام در مورد پیر زن احکامی داشته باشه اما دیپلماسی هم اصولی داره که این یکی از واضح ترین و ساده ترین اصولشه
سینا
United States
ان شاء الله سال ۹۶ با رایمان طومار این دولت را خواهیم پیچید
محسن
Iran, Islamic Republic of
دوست عزیز فکر نمیکنی 4 میلیون رای برای ساقط کردن دولتی که 18 میلیون رای دارد کافی نباشد ؟
Iran, Islamic Republic of
۴ به اضافه ۱۸ برابر است با ۲۲!!!
کشو ر ما ۷۵ میلیونه برادر!
نه محسن خان، ما فکر میکنیم. شما هستید که فکر نکردید گروه مقابل روحانی، 4 میلیون نیست، بلکه یه 18 میلیون دیگه است+ ناراضیان از روحانی
محسن
Iran, Islamic Republic of
اونوقت ببخشید شما نارضیان از روحانی رو خودت شمردی که شد 18 میلیون ؟
مثل اینکه لازمه با سند حرف زدن رو یکی به تند روهای عزیز آموزش بده
محسن جون همچین 4 میلیون 4 میلیون میکنید انگار
ار تو انتخابات فقط روحانی و جلیلی بودن قالیباف و بقیه اصلا وجود نداشتن عوض الکی باد کردن دولت روحانی و تخریب دیگران به این فکر کنید که ریزش آراء احمدی نژاد باعث رای مردم به روحانی شد و الانم ریزش آراء روحانی میتونه نتیجه انتخابات بعدی رو به ضرر روحانی رقم بزنه
ان شاالله روحانی 4 ساله بشه
18 میلیون رای داشت!!
دیگه نداره!
میگی نه؟
برو یه گستی تو خیابون بزن و حرفهای همون مردمی که بهش رای دادن بشنو!
حالا بگذار 96 بیاد بهت نشون میدیم
مشکل مملکت شخص و دولت نیست مملکت از ریشه خراب است هر کس هم سر کار بیاید اوضاع مطمئنا بهتر نخواهد شد.
حسین
ایشاالله سال 96، 18 میلیون رأی آقای روحانی میشه 26 میلیون ....
شما افراطیها و دلواپسها هم همون 4 میلیون باقی می مونید
سرور
نه می شود 260 میلیون! ما که بخیل نیستیم نیم درصدی.
مردم
Iran, Islamic Republic of
وقتی ریاست محترم جمهور می فرمایند وظیفه نیروى انتظامى اجراى قانون است نه اجراى اسلام، شایدبرای وزارت خارجه هم این امر تعریف نشده که جلوی بی حجابی را بگیرند یا نگیرند .
مردم
Iran, Islamic Republic of
حضرت آیت الله مکارم شیرازی با نادرست خواندن اظهارات اخیر رییس جمهور درباره مسؤولیت نداشتن پلیس در اجرای احکام اسلامی، این سخن را دارای سه اشکال مبنایی دانست و به رییس جمهور توصیه کرد که از طرح چنین اظهاراتی پرهیز کند. حضرت آیت الله ناصر مکارم شیرازى از مراجع تقلید صبح روز دوشنبه در ابتداى درس خارج فقه خود در مسجد اعظم قم به سخنان اخیر رییس جمهور درباره این که پلیس موظف به اجرای قانون است نه اسلام، واکنش نشان داد.

وی تصریح کرد: اخیراً یکى از مسؤولان محترم گفته بودند وظیفه نیروى انتظامى اجراى قانون است نه اجراى اسلام؛ این سخن از سه جهت اثر منفى داشت و به هیج وجه مناسب نبود.

حضرت آیت الله مکارم شیرازی با تبیین سه اشکال و اثر منفی اساسی مترتب بر این سخن ناصواب، تصریح کرد: نخست این‌که معلوم مى‌شود قوانین ما چیزى غیر از قوانین اسلامى است؛ در حالى که همه بر گرفته از اسلام است و همه افراد اعم از پلیس و غیر پلیس موظف به اجراى قوانین اسلام هستند.

این مرجع تقلید تاکید کرد: حتى وظیفه امر به معروف و نهى از منکر بنا به تصریح قرآن کریم و اجماع مسلمین وظیفه همگان است.

حضرت آیت الله مکارم شیرازی یادآورشد: اثر منفی دیگر این‌که، این‌گونه سخنان روحیه نیروى انتظامى را تضعیف مى‌کند و زحماتى را که براى تهذیب اخلاق و مبارزه با منکرات متحمل شده است نادیده مى‌گیرند و آنها را در اجراى قوانین اسلامى سست مى‌سازد.

این مرجع تقلید سومین اثر منفی مترتب بر این سخن را مهم تر و حساس تر از دو مورد قبل دانست و خاطرنشان کرد: از همه مهم‌تر چراغ سبزى است که به افراد آلوده به انواع مفاسد اخلاقى و مجالس کثیف و مانند آن داده مى‌شود که از این به بعد آزاد هستید و پلیس کارى به شما ندارد، آنها بدون این سخنان طوفان مى‌کنند واى اگر چراغ سبزى هم به آنها نشان داده شود.

حضرت آیت الله مکارم شیرازی تاکید کرد: امیدواریم نصیحت دوستانه ما را بپذیرند و بعد از این چنین سخنانى را تکرار نکنند.

استاد برجسته درس خارج حوزه علمیه قم یادآورشد: مخصوصاً به سخنان رهبر معظم انقلاب که اخیراً خطاب به نیروى انتظامى فرمودند گوش فرا دهند؛ همان طور که ایشان تاکید کردند حفظ آرامش‌هاى روحى و اخلاقى جامعه مهم‌تر از آرامش جسمانى آنهاست.
Iran, Islamic Republic of
دست بردارید از این گیرهای بنی اسراییلی
Romania
اینا گیر بنی اسراییلی نیست اینا اصول دیپلماسیه که دیپلماتهای کارکشته !!! اونو هنوز بلد نیستن
دادش برو دو واحد پاس کن شاید یه چیزی از منظور و مقصد دیپلماسی درک کنی
الان عجب ندارید نه؟! هی میگید بنی اسرائیلی بنی اسرائیلی!!
ما توضیح دادیم سفارت خاک کشور محسوب میشه و ارزش های اسلامی همه وجود ما هست. پس ما دلیل آوردیم و شما ارزش ندارها دارید ماست مالی میکنید.
صهید
یعنی اگر الان یه زن ایرانی بره سفارت کشور اروپایی تو خاک ایران باید زنا بی حجاب برن توش ؟؟؟؟

حدیث داریم هر چه برای خود می پسندی برای دیگران نیز بپسند و بالعکس .
ما برای خودمون حجاب و عفاف رو میپسندیم.
ضمناً اون حدیثی که میگی نگفته مخلوقاتی به نام خانم، باید موی خود رو بپوشانند؟! اگه نگفته حدیث نیست.
حسن
عزيزم توقانون آنها پوشش آزاد است.
ولي درقانون كشورما تعريفي براي پوشش بيان شده كه بايستي رعايت شود.ودر مراكز بين المللي نيز به ثبت رسيده وخارجيها ميدانند درخاك كشور ما بايستي رعايت شود.
عباسی
Iran, Islamic Republic of
آقا ما گشنه ایم دولت باید به هر قیمتی با آمریکا کنار بیاید. عزیزم هر چی آمریکا گفت بگو چشم و بیا که داریم از گشنگی میمیریم.
الان که دیگه معلوم شده امریکا و اوباما خیر ما را میخواد که نباید بهشون سخت گرفت. اصلا اگه شرمن و کلینتون خواستند بدون حجاب به تهران هم بیایند نباید مانع شون شد. اینکه مهم نیست. مهم اینه که ما گرسنه ایم و ظریف رفته نیویورک که برامون خبر و غذای خوب بیاره. خدا پشت و پناهت ظریف جان
با این که طنز گفتی ولی منفی دادم. چون ظریف لایق مثبت گرفتن نیست، ولو به طنز.
عباسی جون مطمئنی با امتیاز دادن مشکل حل میشه اگه میشد که توافق ژنو اثرگذار بود و بعدش 7 دفعه دوباره تحریم نمیکردن و تحریمها رو حتی بعد توافق ژنو به دانشگاه شریف نمی کشوندن اینجوری که اونا دارن پیش میرن اگه ایران امکان بازرسی و اطلاعات مراکز نظامی رو بذاره در اختیارشون حمله صورت میگیره و بعد تخریب مراکز نظامی مثل عراق کار ایران رو به تحریم نفت در برابر غذا و در نهایت اشغال کامل میکشونه عین عراق اونجوری گشنه تر میشی
عماد
خیلی بی انصافید ...
هرچه هست بهتر از اینه که رئیس جمهور اسلامی ایران بره و مادر چاوز رو بغل کنه !!!
نه بهتر نیست. هر دوش بده.
هنوز داغ تنها رئيس جمهور مردمي داره شما فتنه گر ها را مي سوزونه؟
احمدي در قلب ميليون ها ايراني است.
Japan
امیدوارم این حساسیت در خصوص بیکاری جوانان، اقتصاد فلج و بیمار ، سوء مدیریت هم باشد. ؟؟؟!!
خود وزارت خارجه باید پاسخگو باشه
اسد
United States
البته محل نمایندگی در سازمان ملل خاک محسوب نمیشه. اون سفارته که خاک کشور حساب میشه که شکر خدا اونم نداریم تو آمریکا
برو بابا . بیا حجاب تو کشورت خودت ببین بعدا.
واقعا شما تعطيليد
جز خاک محسوب نمی شه
اعتدال همینه دیگه
saeed
Iran, Islamic Republic of
چه بهانه جویی های بنی اسراییلی!!
رضا
بنظرمی رسد حجاب این خانم از حجاب بسیاری از خانمهای داخل کشور که در خیابانها تردد می کنند محفوظتر باشد. ضمنا هدف ازاین نشست چیزدیگری است . هنر مادراین استکه برای سربلندی کشورمان تلاش کنیم تلاش تلاش . امید است که روزی برسد که همه انسانها از نعمت تعالیم اسلام بهرمند گردند. لازم بذکراست که طبق متن صریح قران کریم / ایه ۶۰ سوره نور حجاب بر زن دراین سن و سال لازم نیست.