دوشنبه ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 29 Apr 2024
 
۰

آخرین خبرها از واکسن ابولا +عکس

چهارشنبه ۲۶ فروردين ۱۳۹۴ ساعت ۰۰:۰۶
کد مطلب: 417373
داوطلبان شجاع آزمایش کننده نخستین واکسن ابولا این روزها از وضعیت سلامت رضایت بخشی برخوردارند و پژوهشگران امیدوار به تلقیح واکسن به تمامی گروه‌های در معرض خطر این بیماری هستند.
به گزارش جهان به نقل از باشگاه خبرنگاران، کارشناسان بهداشتی اعتقاد دارند با تزریق واکسن جدید مقابله با بیماری ابولا بتوانند به ایمن سازی در مقابل این بیماری مرگبار به ویژه در کشورهای درگیر بپردازند.


گفتنی است: ابولا تنها در شش کشور درگیر با این بیماری در طول سال گذشته میلادی در حدود ده هزار قربانی گرفته است.

بررسی‌ها نشان می‌دهند، بر اساس کارآزمایی واکسن برروی بیش از ۱۳۸ فرد بزرگسال نتایج امیدوار کننده ای بدست آمده است که دانشمندان امیدوار هستند با کمک آن برای واکسینه کردن تمام مردم در کشورهای درگیر بتوانند استفاده کنند.


لازم به ذکر است: واکسن ساخته شده علیه ابولا در کشور کانادا تولید شده و نتایج یافت شده در نشریات پزشکی معتبر در دنیا به چاپ رسیده است.


کارشناسان اثر این واکسن را در محافظت در مقابل ابولا صد درصد ادعا کرده اند و تنها عوارض جانبی احتمالی پس از تزریق واکسن را التهاب مفاصل و درد احتمالی عضلات به مدت کوتاه دانسته‌اند. از ۱۵ ماه قبل که بیماری ابولا در غرب آفریقا حالت اپیدمیک پیدا کرده است تا به حال ۲۵ هزار نفر به این ویروس آلوده شده اند که از این میان بیش از ده هزار نفر جان خود را از دست داده‌اند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *