جمعه ۱۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 3 May 2024
 
۰

واکنش کواکبیان به تحریم‌ اخیراتحادیه اروپا

چهارشنبه ۲۶ فروردين ۱۳۹۴ ساعت ۰۲:۵۰
کد مطلب: 417363
دبیرکل حزب مردم سالاری، با اشاره به تحریم های اخیر اتحادیه اروپا علیه ایران گفت: این رفتار آنها بر خلاف مواضعی است که همه بر اساس آن از بیانیه لوزان استقبال می کنند و این، یک پالس بسیار منفی است.
به گزارش جهان به نقل از مهر، مصطفی کواکبیان عصر امروز در حاشیه مراسم ختم والده حجت الاسلام ابوترابی فرد، در جمع خبرنگاران در واکنش به تحریم های اخیر اتحادیه اروپا علیه ایران اظهار داشت: اتحادیه اروپا می خواهد به نحوی خود را با یک موضع متفاوت تر نست به آمریکا نشان دهد و خودش را در موضع بالاتری در مذاکرات هسته ای قرار دهد.

وی افزود: به نظر من، هنوز امر برای اینها مشتبه است که تحریم ها نمی تواند مردم ایران و تیم مذاکره کننده را تسلیم کند؛ این، خلاف روابط منطقی اتحادیه اروپا است.

دبیرکل حزب مردم سالاری تاکید کرد: این رفتار آنها بر خلاف مواضعی است که همه بر اساس آن از بیانیه سوئیس (لوزان) استقبال می کنند و این، یک پالس بسیار منفی است؛ امیدوارم خودشان متوجه شوند که این تحریم ها تاکنون بی تاثیر بوده است.

کواکبیان همچنین در رابطه با اینکه آیا پذیرش پروتکل الحاقی به معنی پذیرش بازرسی های غیرمتعارف از ایران است، گفت: در حال حاضر ۷۰ تا ۸۰ کشور دنیا پروتکل الحاقی را پذیرفته اند و برای ما نیز مسئولان و مجلس باید تشخیص دهند که بپذیریم یا نه، اما اگر نظارت داوطلبانه را قبول می کنیم، به تعبیر مقام معظم رهبری باید به حدی باشد که برای کشورهای دیگر به طور عادی انجام می شود، نه بیشتر از آن.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *