يکشنبه ۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 28 Apr 2024
 
۰

غرب مانع گنجاندن‌داعش در هرست تحریمها

شنبه ۲۲ فروردين ۱۳۹۴ ساعت ۱۲:۳۸
کد مطلب: 416656
روسیه اعلام کرد: آمریکا ، انگلیس ، فرانسه و اردن با سرباز زدن از گنجاندن نام گروه تروریستی داعش در فهرست تحریم ها، تلاش می‌کنند برای اقدامات گروه داعش از خود سلب مسئولیت کند.
به گزارش جهان، صدا و سیما به نقل از ایتارتاس خبر داد، وزارت امور خارجه روسیه افزود: آمریکا ، انگلیس ، فرانسه و اردن مانع از درخواست سوریه در کمیته تحریم های القاعده در شورای امنیت سازمان ملل متحد و گنجانده شدن گروه تروریستی داعش در فهرست تحریم ها به عنوان یک گروه تروریستی جدایی طلب شده اند.

این وزارتخانه ادامه داد ؛ آمریکایی ها بر این موضوع تاکید دارند که القاعده در عراق به عنوان گروه داعش تغییر نام یافته است و از این موضوع به عنوان یکی از دلایل اصلی توضیح موضع شان در سازمان ملل متحد استفاده می کنند.

وزارت امور خارجه روسیه اعلام کرد: دلایل سیاسی چنین اقدامی کاملا مشخص است و برای سلب مسئولیت از گسترش دامنه فعالیت های گروه داعش صورت می گیرد و آنها چنین بیان می کنند که داعش گروه جدیدی نیست که در نتیجه دنبال کردن طرح براندازی دولت بشار اسد رئیس جمهور سوریه تشکیل شده باشد بلکه همان القاعده سابق در عراق است و ائتلاف ضد اسد این توجیه را برای سلب مسئولیت اخلاقی و سیاسی خود به کار می بندند.

وزارت امور خارجه روسیه افزود : روسیه با این موضوع موافق نیست و تاکید دارد که القاعده در عراق به دنبال تهاجم آمریکا به این کشور شکل گرفت.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *