يکشنبه ۲۳ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 12 May 2024
 
۰
جمعه دمای تهران۳۰ درجه می شود؛

دمای ۴۰ درجه ای در برخی نقاط کشور

چهارشنبه ۱۹ فروردين ۱۳۹۴ ساعت ۲۳:۴۵
کد مطلب: 416310
مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی کشور آخرین پیش‌بینی‌ها از وضعیت آب و هوای کشور را تشریح کرد.
به گزارش جهان، احد وظیفه در گفتگو با مهر با بیان این مطلب افزود: بر اساس نقشه‌های پیش یابی هواشناسی امروز امشب بارش پراکنده گاهی با رعد وبرق در شمال غرب، جنوب شرق و پاره ای نقاط جنوب و روز پنج شنبه در شمال غرب، شمال شرق، شرق و جنوب شرق کشور پیش بینی می شود.

به گفته وی، در روز جمعه با نزدیک شدن سامانه بارشی به کشور، افزایش ابر، وزش باد، رگبار و رعد و برق در استان های مرزی واقع در شمال غرب تا جنوب غرب آغاز می شود و به‌تدریج به نیمه غربی کشور گسترش می یابد که این سامانه در روز شنبه و یکشنبه در نیمه غربی کشور تقویت می شود و در روز یکشنبه به شمال شرق کشور نیز گسترش خواهد داشت.

مدیرکل پیش بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی تصریح کرد: جمعه برای استانهای واقع در جنوب غرب و غرب کشور در بعضی ساعات پدیده گرد و خاک را پیش بینی می شود.

وظیفه اظهار داشت: همچنین دمای هوا در سواحل شمالی کشور در روز چهارشنبه و پنج شنبه بطور قابل ملاحظه‌ای افزایش می یابد که در ساعات بعدازظهر و شب سرعت وزش باد در استان اردبیل و پاره ای نقاط استان گیلان افزایش می یابد.

وی افزود: پنج شنبه و جمعه بیشینه دمای استان هرمزگان به ۴۰ درجه سانتیگراد بالای صفر، می رسد.

مدیرکل پیش بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی یادآور شد: فردا آسمان پایتخت کمی ابری همراه با وزش باد و رشد ابر درارتفاعات است . کمینه و بیشینه دمای تهران فردا به ۱۸ و ۲۸ درجه سانتی‌گراد بالای صفر می رسد. . همچنین در روزجمعه آسمان تهران کمی ابری بتدریج همراه با افزایش ابر در اواخروقت بارش پراکنده گاهی رعد و برق و وزش باد با کمینه و بیشینه دمایی برار ۱۹ و ۳۰ درجه سانتی‌گراد بالای صفر خواهد بود.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *