شنبه ۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 27 Apr 2024
 
۱
۱

آمار موالید در کشور افزایش یافت

شنبه ۱۵ فروردين ۱۳۹۴ ساعت ۱۲:۳۵
کد مطلب: 415442
مدیرکل آمار و اطلاعات جمعیتی سازمان ثبت احوال کشور گفت: یک میلیون و ۵۳۴ هزار و ۳۵۹ نفر در سال گذشته در داخل کشور متولد شدند و در خارج کشور نیز ۱۰ هزار نفر ثبت ولادت داشته‌ایم.
به گزارش جهان، علی‌اکبر محزون در گفت‌وگو با فارس، درباره میزان آمار ولادت در سال گذشته اظهار داشت: یک میلیون و ۵۳۴ هزار و ۳۵۹ نفر در سال گذشته در داخل کشور متولد شدند و در خارج کشور نیز ۱۰ هزار نفر ثبت ولادت داشته‌ایم.

وی ادامه داد: میزان موالید در سال ۹۳، نسبت به سال ۹۲، ۴.۲ درصد رشد داشته است و از سال ۹۱ نیز شاهد رشد ۲.۹ درصدی و در سال ۹۲ با افزایش رشد موالید ۳.۵ درصدی و سال گذشته نیز با رشد ۴.۲ درصدی مواجه بوده‌ایم.

محزون درباره استان‌هایی که بیشترین رشد موالید را داشته‌اند، اظهار داشت: استان قم با ۱۰.۳ درصد نسبت به سایر استان‌ها بیشترین رشد موالید را داشته است و به ترتیب استان‌های یزد با ۸.۵ درصد، البرز ۷.۶ درصد در رتبه‌های دیگر میزان موالید بوده‌اند.

مدیرکل آمار و اطلاعات جمعیتی سازمان ثبت احوال کشور درباره نسبت جنسی موالید در سال گذشته افزود: به ازای هر ۱۰۰ دختر، ۱۰۶ پسر در سال گذشته متولد شد.

محزون درباره چند قلو‌زایی در سال گذشته افزود: از کل موالید سال گذشته ۳.۱ درصد حاصل چند قلوزایی بوده است.

وی بیان داشت: ۲۲ هزار و ۳۳۹ مورد دوقلو، ۸۶۸ مورد سه‌قلو و ۳۸ مورد چهارقلو و ۹ مورد نیز ۵قلو بوده‌اند که در این خصوص استان‌هایی که بیشترین سهم دوقلوزایی را داشته‌اند استان تهران، بوشهر، کرمانشاه، لرستان و اصفهان بوده‌اند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
دهه شصتی ها رسیدن به زاد و ولد. این موج پس از عبور دهه شصتی ها فروکش می کند.