يکشنبه ۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 28 Apr 2024
 
۰

نگرانی اتحادیه‌اروپا از وضعیت حقوق‌بشر غزه

سه شنبه ۴ فروردين ۱۳۹۴ ساعت ۰۹:۵۹
کد مطلب: 414091
اتحادیه اروپا همراه با هیات های فلسطینی و کشورهای عربی امروز دوشنبه از رژیم صهیونیستی خواست تا به گزارشگر حقوق بشر سازمان ملل اجازه دهد تا به نوار غزه سفر کند.
به گزارش جهان؛ تسنیم به نقل از رویترز نوشت: درخواست اتحادیه اروپا و هیات های فلسطینی و عربی از اسرائیل در اجازه دادن به مکارم ویبیسونو گزارشگر حقوق بشر سازمان ملل برای سفر به نوار غزه در شرایطی است که اسرائیل حاضر به همکاری با وی نبوده است. ویبیسونو نخستین گزارش خود در خصوص نوار غزه را بر اساس مصاحبه با مردم در امان و قاهره و شاهدان عینی، به شورای حقوق بشر ارائه کرده است.

در این گزارش وی از اسرائیل خواسته است تا در خصوص کشتار بیش از ۱۵۰۰ غیر نظامی فلسطینی در تجاوز رژیم صهیونیستی به نوار غزه تحقیق کند. بیش از یک سوم غیر نظامیان کشته شده در این تجاوز، کودک بوده اند.

اسرائیل مدعی است که حملات متجاوزانه خود به نوار غزه را پس از شلیک موشک های حماس انجام داده است. جروم بیلیون جردن افسر سیاست اتحادیه اروپا در این باره گفت: ما از اسرائیل می خواهیم تا به گزارشگر ویژه حقوق بشر سازمان ملل بدون تاخیر بیشتر اجازه دسترسی به نوار غزه را بدهد.

وی افزود: اتحادیه اروپا بر این باور است که این مساله ضروری است تا تلاش های باثباتی به سوی برقراری صلح در خاورمیانه صورت گیرد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *