يکشنبه ۱۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 5 May 2024
 
۰
بهترین تیم نفت؛بهترین مربی منصوریان

برترین های هفته 23 لیگ برتر فوتبال

چهارشنبه ۲۷ اسفند ۱۳۹۳ ساعت ۱۱:۱۴
کد مطلب: 413353
در آستانه سال نو و عید باستانی نوروز، فوتبال ایران بوی نفت گرفت چون شاگردان علی منصوریان موفق شدند در فینال زودرس لیگ ‌برتر یک بار دیگر از سد استقلال عبور کرده و همچنان با اقتدار یکه‌تاز رقابت‌ها باقی بمانند.
به گزارش جهان، روزنامه خبر ورزشی نوشت: جدالي پرحاشيه كه در نهايت با درخشش مدافع برزيلي به سود زردپوشان پايتخت به اتمام رسيد تا استقلالي‌ها كام‌شان در روزهاي پاياني سال تلخ شود. البته سواي از اين بازي و نتيجه‌‌اش تراكتورسازي هم با توني اوليويرا به تاخت و تازهاي خود ادامه داد تا به عنوان نزديكترين تعقيب‌كننده نفت معرفي شود. پرسپوليس هم از سفر به مسجدسليمان تنها عايدي‌‌اش يك تساوي بود آن هم با كلي تلفات! البته پرونده هفته بيست‌ و سوم كاملاً بسته نشد چون يك بازي معوقه بين سايپا و ملوان دارد كه در ايام نوروز برگزار مي‌شود اما با اين حال ما چاره‌اي نداشتيم تا بهترين‌هاي هفته را انتخاب كنيم.

تيم هفته: نفت تهران
در جدالي كه لقب فينال زودرس ليگ ‌برتر را به خود گرفته بود با يك بازي هوشمندانه موفق شدند تا همچون دور رفت از سد استقلال عبور كرده و به يكه‌تازي‌شان در ليگ ‌برتر ادامه دهند. بردن اين جدال شش امتيازي قطعاً روحيه خوبي را به اردوي نفتي‌ها وارد كرد كه تأثيراتش را در هفته‌هاي باقي‌مانده از ليگ مشاهده خواهيم كرد. نكته جالب در خصوص نفت اين بود كه با وجود حضور در ليگ قهرمانان آسيا و بازي‌هاي بيشتر از نظر بدني سرحال‌تر از استقلالي بودند كه مدت زمان استراحت‌شان بيشتر از رقيب بود. نفت با تيم يكدست و جواني كه دارد نشان داد در فصل جاري عزم خود را جزم كرده تا به يكي از بزرگترين افتخاراتش برسد.

بازيكن هفته: جابر انصاري
در جدال با فولاد كه از اهميت فوق‌‌العاده‌اي براي گسترشي‌ها برخوردار بود يك تنه زمينه برد شيرين و خروج از بحران تبريزي‌ها را فراهم كرد تا بعد از مدت‌ها نامش را بر سر زبان‌ها بيندازد. جابر انصاري كه مهاجمي زيرك و تيزهوش نشان داده بود همچون گسترش مدت‌هاي طولاني بود كه موتور گلزني‌‌اش خاموش شده بود اما جدال با فولاد بحران زده بهترين فرصت براي خروج از اين وضعيت قلمداد مي‌شد كه جابر هم نهايت استفاده را برد و با دو بار گلزني و تأثيرگذاري در گل‌هاي ديگر تيمش نشان داد به اوج بازگشته است. حالا تيم دوم تبريزي اميدوار است با درخشش نفراتي مثل جابر انصاري مجوز بقا در ليگ را به‌ دست بياورند.

مربي هفته: عليرضا منصوريان
مقابل تيمي كه او را به فوتبال ايران معرفي كرد يك بار ديگر شايستگي‌هايش را به رخ كشيد تا تنها استقلالي باشد كه در تاريخ ليگ ‌برتر در دو بازي رفت و برگشت موفق به شكست دادن تيم سابقش شده است. علي منصوريان با پرداخت بيشتر به تك‌تك جزئيات مصاف با استقلال توانست براي دومين بار متوالي مچ استاد و همبازي سابقش را بخواباند تا راه را براي بازگشت به نيمكت استقلال هموارتر كند. بله، منصوريان با اين برد خود را كانديداي اول جانشيني سرمربي فعلي استقلال معرفي كرد اما واقعيت اين است كه او بايد تمام افكار خود را در برهه فعلي متمركز ادامه موفقيت با نفت در جام‌هاي داخلي و بين‌المللي كند.

دروازه‌بان هفته:عليرضا بيرانوند
عليرضا بيرانوند بدون‌شك چهره ويژه نفت در فينال زودرس ليگ ‌برتر برابر استقلال بود. بيرانوند كه پيش از اين صراحتاً خود را طرفدار دوآتيشه استقلال معرفي كرده بود درون دروازه نفت همچون صخره‌اي بتني عمل كرد و همه موقعيت‌هاي مهاجمان حريف را دفع كرد تا سرمربي استقلال بعد از بازي او را دليل شكست تيمش قلمداد كند! اوج هنرنمايي بيرانوند ملي‌پوش در دقيقه ۹۰ بازي بود كه با عكس‌العمل خيره‌كننده ضربه سر سجاد شهباززاده را از روي خط دروازه بيرون كشيد تا تنها آه و حسرت براي طرفداران استقلال باقي بماند.

پديده هفته: رضا كرملاچعب (نفت مسجدسليمان)
مسجدسليماني‌ها براي فرار از شكست خانگي برابر پرسپوليس در دقايق پاياني بازي به مهاجمي جوان و آينده‌دار اعتماد كرد كه همين بازيكن در وقت‌هاي تلف شده فرشته نجات نفت لقب گرفت تا عنوان پديده ۱۷ ساله هفته را به خود اختصاص دهد. رضا كرملاچعب از آن دست استعدادهاي ناب خوزستان است كه مي‌تواند با اين سن كم خيلي زود پله‌هاي ترقي در فوتبال ايران را طي كرده و به مدارج بالا برسد البته به شرطي كه حاشيه را از خود و فوتبالش دور كند چون نمايش او برابر پرسپوليس فراتر از انتظار بود.

گل هفته: گل لئوناردو پادواني به استقلال
مدافع برزيلي نفت بعد از اينكه ضربه پنالتي تيمش را در اوايل نيمه نخست به بدترين شكل ممكن از دست داد، دنبال فرصتي مي‌گشت تا اشتباه خود را جبران كند و اين فرصت در دقايق پاياني روي ضربه كرنر دقيق مبعلي و اشتباه مرگبار محسن فروزان نصيبش شد تا پادواني پيش كشيده به زيبايي با ضربه سر گل برتري نفتي‌ها را وارد دروازه استقلال كند. انتخاب اين گل بيشتر به خاطر حساسيت‌هايش بود نه زيبايي‌‌اش چون ممكن است همين گل سرنوشت قهرماني ليگ را تغيير دهد. علاوه بر گل پادواني مي‌توان از گل كارلوس سانتوس به پيكان هم به نيكي ياد كرد.

ملوان بندر‌انزلي با توجه به حضور تعدادي از بازيكنانش در اردوي تيم اميد تصميم گرفت جدال با سايپا در كرج را به سال ۹۴ موكول كند از همين‌رو مشخص نشد كه قوي سپيد مي‌تواند به پرواز ادامه دهد يا نه؟!

فيروز كريمي با دگرگوني كه در جمع ملوانان ايجاد كرد طرفداران اين تيم محبوب بندر را براي تماشاي بردهاي متوالي بد عادت كرده بود اما اين بار با به تعويق افتادن جدال با سايپا انزلي‌چي‌ها را در انتظار گذاشت.

شاهين ثاقبي بازيكن‌ برتر هفته قبل اين بار نتوانست براي تبريزي‌ها گلزني كند اما در برد شيرين تيمش برابر راه‌آهن بحران زده يكي از بازيكنان خوب تراكتور لقب گرفت تا همچنان آمادگي‌‌اش را به رخ همگان بكشد.

محسن فروزان گلر ‌برتر هفته قبل اين بار در يك جدال حيثيتي با رقيبش در تيم‌ملي با وجود مهار ضربه پنالتي نفت نتوانست تا پايان بازي قفل دروازه‌‌اش را بسته نگه دارد. خروج اشتباه او روي ضربه كرنر مبعلي باعث شكست استقلال در فينال زودرس ليگ ‌برتر شد.

ميلاد احمديان گلر جوان پيكان كه از محروميت رحمتي نهايت استفاده را كرد و در اهواز مقابل فولاد روز درخشاني را سپري كرد اين بار با بازگشت دروازه‌بان شماره يك پيكان نيمكت‌نشين شد و شاهد گلباران شدن رحمتي بود.

مهدي مؤمني زننده بهترين گل هفته قبل اين بار در گلزني براي استقلال خوزستان ناكام ماند اما با بازي درخشان خود تأثير فراواني در برد ۲ بر صفر اين تيم برابر صبا داشت تا استقلالي‌ها از بحران خارج شده و براي بقا اميدوار شود.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *