پنجشنبه ۱۳ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2 May 2024
 
۳

«درحاشیه» را ببینیم و با هم می خندیم

سه شنبه ۲۶ اسفند ۱۳۹۳ ساعت ۱۶:۵۳
کد مطلب: 413212
معاون سيمای سازمان صدا و سيما در پاسخ به نامه‌ وزير بهداشت که خواستار جلوگیری از پخش مجموعه «درحاشیه» شده بود، تاکید کرد: رسانه ملی ملزم است زمينه‌های نشاط و آرامش را با استفاده از طنز فراهم سازد.
به گزارش جهان به نقل از مهر، علي اصغر پورمحمدی در پاسخ به نامه دکتر سید حسن هاشمی وزير بهداشت که چندی قبل به رئیس رسانه ملی نوشته بود و در آن نامه خواستار جلوگیری از پخش مجموعه طنز مهران مدیری تحت عنوان «درحاشیه» شده بود، اظهار داشت: رسانه ملي براساس اهداف و سياست‌هاي مصوب، موظف است در تحكيم مباني نظام جمهوري اسلامي، حفظ وحدت و صيانت از اخلاق و منش اسلامي اهتمام داشته باشد. براين اساس، رعايت شأن و كرامت آحاد جامعه به ويژه اصناف و اقشاري كه در جايگاه علمي و سلامت قرار دارند، جزو اولويت‌هاي مهم رسانه ملي است و از هرگونه برنامه‌سازي كه به نحوي موجب تحقير، كاهش ارزش و شأن اقوام و اقشار و صنوف مختلف باشد، پرهيز و در اين مسير، نظارت مستمر و جدي دارد.

متن نامه معاون سيما به وزير بهداشت به این شرح است: توجه جناب عالی به مسايل صنفي و امور پزشكان و ارتباط آن با رسانه ملي، بيانگر نگرش صحيح و قابل تقدير شماست كه اينجانب به سهم خود از توجه و عنايت شما به رسانه ملي و اثرگذاري برنامه‌هاي آن در جامعه قدرداني مي‌كنم.

رسانه ملي براساس اهداف و سياست‌هاي مصوب، موظف است در تحكيم مباني نظام جمهوري اسلامي، حفظ وحدت و صيانت از اخلاق و منش اسلامي اهتمام داشته باشد. براين اساس، رعايت شأن و كرامت آحاد جامعه به ويژه اصناف و اقشاري كه در جايگاه علمي و سلامت قرار دارند، جزو اولويت‌هاي مهم رسانه ملي است و از هرگونه برنامه‌سازي كه به نحوي موجب تحقير، كاهش ارزش و شأن اقوام و اقشار و صنوف مختلف باشد، پرهيز و در اين مسير، نظارت مستمر و جدي دارد.

يكي از نيازهاي جامعه، نشاط و بهجت دروني است. رسانه ملي بر اساس وظيفه خود ملزم است كه زمينه‌هاي نشاط و آرامش را با استفاده از زبان طنز، با رعايت و حفظ ارزش‌ها فراهم سازد. در استفاده از قالب طنز، مسايل مختلف اجتماعي به صورتي بازگويي مي‌شود كه «موضوع» مورد توجه قرار گيرد. بزرگ‌نمايي مسايل جزئي و استفاده از اشارات شيرين، جزو ذات طنز و فكاهي است و اگر به درستي انجام شود؛ نشانه تحقير و ناديده گرفتن ارزش‌هاي صنفي و خدماتي اقشار مختلف نيست. موضوعات، بهانه‌اي براي انتقال پيام‌هاي صحيح در بستر ايجاد ابتهاج خاطر و مطايبه است.

«سلامت» از مقوله‌هاي جدي جامعه است و هرگز نبايد در روند اعتلاي آن اختلالي پيش بيايد. خوشبختانه يكي از توفيقات دولت محترم در زمينه سلامت با مديريت جناب‌عالي است. رسانه ملي موظف است براي تحقق سياست‌هاي كلان كشور در جهت ارتقاي سطح سلامت با آن وزارتخانه و نهادهاي ديگر، همراه باشد. بديهي است همه برنامه‌هاي آن مؤيد چنين اهتمامي است.

در مجموعه «در حاشيه»، مسايل جدي صنفي پزشكان، پيراپزشكان و پرستاران مورد توجه بوده و از هرگونه تحقير و طعن بر اساس وظايف ذاتي رسانه پرهيز شده است.

همانطور كه در ايام نوروز مشاهده خواهيد كرد، اين سريال كوشش خواهد كرد همراه با جامعه پزشكي، لحظات پرنشاطي را براي مردم عزيز كشورمان فراهم سازد و مصداق اين موضوع باشد كه بدون آنكه به هم بخنديم، باهم بخنديم.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *