پنجشنبه ۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 9 May 2024
 
۰

ناکامی غربگرایان لبنانی در سرنگونی اسد

سه شنبه ۲۶ اسفند ۱۳۹۳ ساعت ۱۱:۵۷
کد مطلب: 413153
نماینده پارلمان لبنان با اشاره به افول تدریجی جریان ۱۴ مارس در عرصه سیاسی لبنان و منطقه تاکید کرد: راهبرد گروه غربگرای لبنان در حمایت از تکفیری‌ها علیه محور مقاومت شکست خورده است.
به گزارش جهان، «زیاد اسود» نماینده پارلمان لبنان و عضو فراکسیون تغییر و اصلاح این کشور در گفت‌وگو با فارس با اشاره به فروپاشی تدریجی گروه ۱۴ مارس لبنان در نتیجه حمایت‌های آشکار از گروه‌های ترویستی تکفیری و مخالفت با محور مقاومت ضد صهیونیستی، اعلام تشکیل شورای ملی از سوی این گروه را نشانه گسترش اختلافات درونی و انشعاب‌های اعلام نشده این گروه در صحنه سیاسی لبنان دانست.

وی با اشاره به افول زودهنگام جریان ۱۴ مارس تنها پس از ۱۰ سال از زمان تاسیس آن گفت: اعضای جریان ۱۴ مارس درصدد احیای این گروه به شیوه‌های مختلف هستند و چه بسا در این مرحله و با احتمال حل و فصل پرونده‌هایی در منطقه منتظر تحولات سیاسی در سطوح منطقه‌ای و بین‌المللی خواهند ماند.

اسود با اشاره به اینکه ۱۴ مارس روز شنبه ضعیف‌ترین کنگره سالیانه خود را پشت درهای بسته برگزار کرد، گفت: اقدامات کنونی ۱۴ مارس نشان از وجود خلا سیاسی در این گروه دارد، این گروه در تعامل سیاسی خود جدی نیست و هیچ اصولی برای کار خود ندارد، به همین خاطر درصدد ترمیم چهره‌اش در سطح داخلی و خارجی برآمده است، به خصوص در پی اظهارات «جان کری» وزیر خارجه آمریکا که خواستار همکاری و هماهنگی با بشار اسد شده و این نشانه وجود تغییراتی در نقشه سیاسی منطقه است.

نماینده پارلمان لبنان تصریح کرد: ۱۴ مارسی‌ها به خوبی می دانند که دیگر نباید امیدی به سقوط محور مقاومت ضد صهیونیستی و به دنبال آن سقوط سوریه به دست گروه‌های تکفیری داشته باشند اما جنونی که به جان این گروه افتاده موجب شده که آنها همچنان در پی سرنگونی بشار اسد باشند بدون اینکه به پیامدهای این امر بر منطقه و مردمان آن فکر کنند.

وی افزود: ۱۴ مارسی‌ها حملات گروه‌های تکفیری در سوریه را انقلاب خوانده در حالی که این گروه‌ها شبیه هیچ کدام از مردمان کشورهای منطقه نبوده و به هیچ دین و آئینی نیستند.

نماینده پارلمان لبنان درباره عملکرد جریان ۱۴ مارس طی ۱۰ سال اخیر گفت: این گروه طی ۱۰ سال گذشته هیچ کاری جز ایجاد خلا سیاسی در قدرت، سنگ‌اندازی در روند کار سیاسی، سرسپردگی به غرب، دوری از شرکای وطن و مخالفت‌های سیاسی با طرح‌های توسعه و پیشرفت اقتصادی به قیمت مشکلات روز افزون برای مردم این کشور نداشته است.

وی افزود: چگونه است که این گروه سیاسی درس عبرتی نگرفته و در محاسبات خود تجدید نظری نمی‌کند بلکه به سرکشی، غرور و پافشاری بر مواضع نامتوازن خود ادامه می‌دهد.

اسود با اشاره به اینکه گروه ۱۴ مارس در سطح راهبردی شکست خورده است، گفت: این در حالی است که گروه ۸ مارس حامی مقاومت است که روز به روز پیروزی‌های بیشتری کسب می‌کند و آنچه که در اطراف ما می‌گذارد موید این مطلب است.

نماینده پارلمان لبنان گفت: اظهارات سمیر جعجع نیز سند ناکامی ۱۴ مارسی‌هاست وقتی تاکید می‌کند که مشکل این گروه در جسم مرده آن نیست بلکه در عقل‌های مرده‌ای است که به رغم همه شکست‌ها و ناکامی‌های خود دست از غرور و لجاجت خود برنمی‌دارند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *