دوشنبه ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 29 Apr 2024
 
۳
۱۸
صادق زیبا کلام:

"۸۰ درصد کارهای روحانی پوپولیستی است"

شنبه ۲۳ اسفند ۱۳۹۳ ساعت ۱۶:۳۹
کد مطلب: 412632
یک استاد دانشگاه گفت: در واقع آقای روحانی همانند آقای احمدی نژاد می‌خواهد پرداخت یارانه را به نفع خود مصادره مطلوب کند و خیلی برایش مهم نیست در ۲۰ سال آینده چه بلایی سر مملکت می‌آید.
"۸۰ درصد کارهای روحانی پوپولیستی است"
به گزارش جهان به نقل از مثلث، صادق زیباکلام که از طرفداران دولت حال حاضر بشمار می‌آید، در گفت‌وگویی با اشاره به شباهت بعضی از رفتارهای آقای روحانی با رئیس جمهور سابق، گفت: خیلی وقت‌ها آقای روحانی فیلش یاد هندوستان می‌کند و به شدت کارهای پوپولیستی احمدی نژادی را انجام می‌دهد.

وی افزود: معتقد هستم ۸۰% کارهای او (روحانی) ناشی از پوپولیسم است و ۲۰% مثل احمدی نژاد رفتار نمی‌کند و سعی دارد کمی عالمانه‌تر مثل یک حقوق‌دان رفتار کند. برای اثبات این حرف کافی است نطق‌های آقای روحانی در ۱۹ ماه گذشته را با سخنان آقای هاشمی رفسنجانی مقایسه کنید. خیلی کم دیده می‌شود آقای هاشمی رفسنجانی پوپولیستی صحبت کند. ۹۰ درصد آنچه می‌گوید در جهت بازگو کردن مشکلات است اما آقای روحانی سر خمره پوپولیستی می‌رود و به نظر من این اصلا صحیح نیست.

این استاد دانشگاه با بیان اینکه در مورد یارانه‌ها روحانی اصلا حاضر نیست با مردم واقعیت را در میان بگذارد، اظهار داشت: وی ترجیح می‌دهد وضعیت به همین منوال باشد ولی به محبوبیتش خدشه‌ای وارد نشود. متاسفانه پولی که برای یارانه نقدی سال آینده پرداخت می‌شود تقریبا برابر با کل بودجه عمرانی مملکت است و این فاجعه است.

زیباکلام خاطر نشان کرد: چرا آقای روحانی جلوی آن(پرداخت نقدی یارانه‌ها) را نمی‌گیرد، برای اینکه نگران محبوبیتش است. می‌گوید چرا کاری کند که فردا در انتخابات مجلس و ریاست جمهوری آرایش کاهش پیدا کند. در واقع آقای روحانی همانند آقای احمدی نژاد می‌خواهد پرداخت یارانه را به نفع خود مصادره مطلوب کند و خیلی برایش مهم نیست در ۲۰ سال آینده چه بلایی سر مملکت می‌آید.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


مجید
Iran, Islamic Republic of
هرچند با این جمله که آقای روحانی بعلت انتخابات یارانه افراد ثروتمند رو قطع نمیکنه موافقم اما بنظرم هیچ حرف آقای زیبا کلام رو نباید جدی گرفت حتی وقتهایی که حرف درست میزنه. کلا حرفهاشو باید از یه گوش شنید و بلافاصله از اون یکی گوش در کرد.
این است استدلال دلواپسی !!
اگر حتی حرف درست هم زد نباید گوش داد!!!
کسی که بر منطق نهضت آزادی حرکت میکنه حرفیهایش را نباید جدی گرفت
بابا پنجعلی
الکی میگه
زیباکلاغ
کم محترمانه تر و شبیه و در شان اساتید و دکراتیک و مردم سالارانه نطق بفرمایید.
پری بلنده88دختر حاج اقا
موافقم
مجتبی
در این یک مورد با اقای اسمیت موافقم
80 درصد پوپولیستی
20 درصد حقوقی(برید به جنهم .بی شناسنامه ها......
Iran, Islamic Republic of
آقا مجتبی یه کمی هم نگران آخرتت باش. روحانی نگفت "منتقدین بی شناسنامه هستن" بلکه گفت "هر کسی با شناسنامه خودش صحبت کنه نه از طرف مردم."
ضمناً گفت "به جهنم" (یعنی مهم نیست) نگفت "بروید به جهنم"
یا علی
فراز
اقای هاشمی خارج گود نشسته اند و هی میگن لنگش کن . زمان ایشون را یادمان هست چه بلایی سر مردم امد .
سعيد110
Iran, Islamic Republic of
آخرش اين زيبا كلام تمام قلم زدن هاي هاشمي را تباه مي كنه و همه كتب خاطراتش بر روي دستش خواهد ماند.
amir
با سلام،
صرفنظر از تایید حرفهای آقای زیباکلام در مورد رییس جمهور فعلی و متاسفانه شباهت حرکات ایشون با رییس جمهور سابق، مایلم بدونم که آیا شخص آقای زیبا کلام هنوز یارانه دریافت میکنند یا جزو انصراف دهندگان هستند؟
علاوه بر این شاید ایشون فکر میکنند که این پول از کیسه دولت داره خارج میشه، در صورتیکه اصلا اینطور نیست، مبلغ ناچیزی که دولت به عنوان یارانه به مردم پرداخت میکنه، تنها قسمتی از پولی است که از همین مردم به بهانه های مختلف بابت گران کردنهای دو-سه ماه یکبار آب و برق و گاز و گازوییل و بنزین و نان و گوشت و حبوبات و مرغ و تخم مرغ و میوه و سبزی و غیره داره دریافت میکنه، و بنظر بنده بهتره این آقا بجای دلسوزیهای مکرر و البته هدفدار! برای این دولت یا هر دولت دیگری، از حضرات یارانه پرداز سوال بفرمایند چرا مبلغ یارانه با گذشت سالها از پرداخت آن، همچنان ثابت و بدون تغییر باقی مانده در حالیکه بهای حاملهای انرژی و همه کالاهای دیگر بطور سرسام آوری رشد کرده؟!آقای زیبا کلام! استاد محترم علوم سیاسی، بیا و محض رضای خدا، برای یکبار هم که شده قبول کن که تاریخ مصرف پدیده هاشمی برای همیشه در اریکه قدرت تموم شده و دیگر اقبال عمومی برای ظهور و حضور فیزیکی شخص ایشون در امور اجرایی مملکت وجود نداره.
هرچند به تلخی باید اعتراف کرد که همه دولتهای بعد از هاشمی به طریقی دنباله رو هاشمی بوده و بنده هنوز هم حتی نمیتونم جنگ زرگری بین احمدی نژاد و هاشمی رو باور کنم و معتقدم روالی که احمدی نژاد در پیش گرفته بود اگر ادامه میافت روزگار بدتر از دوران هاشمی رو برای مردم رقم میزد.
البته فتنه 88 بعنوان یه تنفس مصنوعی ممکن بود در صورت به بار نشستن زمینه حضور اخلاف ایشون را در سطح بالا فراهم کنه که با لطف پروردگار این خدعه از سر ملت رفع شد.
در پایان از صمیم قلب آرزو میکنم، روزگاری فرارسد که تفکرات اشرافی گری هاشمی برای ابد در این سرزمین از بین رفته و دولتمردان ما هم به آن سطح از ادراک برسند که تمام مساعی و تلاش خود را برای ارتقاء سطح زندگی هموطنان نیازمند، ضعیف و بی بضاعت و محترم جامعه به کار برند و این مهم هرگز میسر نمیگردد مگر با تحقق اقتصاد مقاومتی و پرهیز از تجمل پرستی و اشرافیت و ..... نیک میدانیم و میدانید تحقق این هردو، هرگز کار هاشمی و روحانی نیست.
باتشکر
والسلام.
تقي پور
Iran, Islamic Republic of
يكي به ميخ ميزني يكي به نعل وآسمون ريسمونو به هم دوختي عزيزم چه قياس مع الفارقي! بله تفكر اصالت خواهي هزينه دارد راه امام پر هزينه است ميخاي چند روز دنيا رو راهت باشي مثل دولتهاي عربي نوكري استكبار رو بكن تا كمي رفاه برات بريزن وگرنه راه انبيا بي دردسر و هزينه نيست عزيزم
پیمان
دوست عزیز مطلب زیبا و جالبی بود
حبوبات رو دولت گرون می کنه؟
Germany
خطوط قرمز زیباکلام 1)هاشمی 2) امریکا
شیرمراد
ها ای که گفتی یعنی چه. ااهمم
جام جهان نما
ای جهان جان
تو اول تکلیفت را با این زیباکلام نگون بخت روشن کن!
امروز که حرفی موافق دل شما زده می شود استاد دانشگاه!!
و آن روزهای دیگر شاهزاده منور الفکر قجری!!!
م
Iran, Islamic Republic of
خطوط سیاهی ک ه نظرات را از هم جدا میکنن رو لطفا بردارید اونایی که عینکی هستن خصوصا آستیگماتیسم سرگیجه می کیرن من که فعلا نمی خونم تا خطوط رو بردارین.