پنجشنبه ۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 9 May 2024
 
۰

کشته شدن یک‌صهیونیست در حمله سوریه

شنبه ۲۳ اسفند ۱۳۹۳ ساعت ۰۸:۵۹
کد مطلب: 412504
یک افسر صهیونیست در اثر شدت جراحات وارده به خاطر حمله ارتش سوریه به یکی از مقرهای «ارتش آزاد» در قنیطره که ۲ روز پیش صورت گرفت، کشته شد.
به گزارش جهان به نقل از فارس، منابع سوری از کشته شدن یک افسر صهیونیست به نام «جونی» در اثر شدت زخم‌های وارده در اثر حمله ارتش سوریه به یکی از مقرهای عملیاتی گروه تروریستی موسوم به «لشکر اول» وابسته به «ارتش آزاد» در شهرک «الفتیان» در ریف قنیطره که ۲ روز پیش صورت گرفت، خبر دادند.

این منابع تاکید کردند که این افسر صهیونیست به همراه تعدادی از فرماندهان ارتش آزاد از جمله «ابو اسامه النعیمی»،‌ از مهمترین مزدوران دشمن صهیونیستی در ریف قنیطره در یکی از مقرهای این گروه تروریستی حضور داشته و حاضران در نشست تحت نظر وی و یک افسر اردنی وابسته به اتاق «الموک» درحال برنامه ریزی و کشیدن نقشه‌های میدانی جهت حمله گسترده به ریف درعا و ریف قنیطره بودند.

منابع مذکور با بیان اینکه تاکنون از سرنوشت افسر اردنی اطلاعی در دست نیست، توضیح دادند که این افسر صهیونیست به همراه یک گروه متخصص و کارشناس که عناصر مسلح آنها را همراهی می‌کردند، وارده شهرک «الحاره» در ریف درعا شدند که اکتبر سال گذشته بدست گروه‌های تروریستی سقوط کرده بود و مجموعه سیستم‌های رادار نصب شده روی تپه الحاره را به همراه خود بردند.

مقابله ارتش سوریه با حملات تروریست‌ها در حلب

گروه‌های تروریستی تکفیری است، حمله گسترده‌ای را علیه مدرسه «عبد الحمید الزهراوی» در شهر کوی «القلعه» در بخش قدیمی شهر حلب انجام دادند، اما با مقابله ارتش سوریه مواجه شدند که اقدام به دفع این حمله کرد.

در جریان این حمله درگیری‌هایی بین ارتش سوریه با تروریست‌ها اطراف این مدرسه رخ داد که منتهی به کشته و زخمی شدن ده‌ها تروریست شد.

قطع خطوط امداد و کمک‌رسانی تروریست‌ها در ریف‌های درعا و قنیطرة

در جنوب سوریه، ارتش این کشور مراکز تجمع و مقرهای تروریست‌ها در دو ریف درعا و قنیطره را در چارچوب عملیات قطع خطوط ارتباطی و امداد و کمک‌رسانی بین گروه‌های تروریستی و ارتش رژیم صهیونیستی هدف قرار داد و منهدم کرد.

منابع آگاه تصریح کردند که ارتش سوریه در دو شهرک «صیدا» و «الغاریه غربی» در ریف شرقی درعا بر یک گروه مسلح فائق آمدند و در عملیاتی کیفی در شهرک «طیسیا» در نزدیکی مرزهای اردن با حمله به مواضع و تجمعات عناصر مسلح ده‌ها نفر از آنها را کشته و زخمی و خودروهای نظامی آنها را منهدم کردند، در حالی‌که عناصر مسلح و گروه‌های تروریستی با هماهنگی اتاق عملیات «الموک» در اردن که دستگاه‌های اطلاعاتی غربی و منطقه‌ای بر آن اشراف و نظارت دارند، از این منطقه مرزی برای نفوذ به خاک سوریه استفاده می‌کردند.

همچنین یک منبع میدانی سوری از غلبه ارتش این کشور بر یک گروه تروریستی در روستای «زمرین» در ریف درعا خبر داد. در حالی‌که دیگر یگان‌های ارتش سوریه تلاش دو گروه مسلح برای نفوذ از شهرک‌های الغاریه غربی و «قصر مشمش» به شهرک «خربه غزاله» در ریف درعا را ناکام ساخته و ده‌ها تروریست را به هلاکت رسانده و خودروهای مجهز به تیربارهای سنگین آنها را منهدم کردند.

انهدام ذخایر تسلیحاتی تروریست‌ها در حمص

اما در حمص یک منبع میدانی سوری توضیح داد که ارتش سوریه در دو روستای «مسعده» و «البرغوثیه» در ۷۰ کیلومتری شرق حمص تعدادی از تروریست‌ها مسلح را به هلاکت رساند و تجهیزات نظامی آنها را منهدم کرد.

این منبع افزود: حملات گسترده ارتش سوریه علیه مقرهای تروریست‌ها و هدف گرفتن تحرکات آنها در ریف فرقلس، جباب حمد،‌ التدمریة و أم التبابیر منتهی به کشته و زخمی شدن ده‌ها نفر از آنها شد.

در شرقی‌ترین نقطه حمص نیز خبرگزاری «سانا» گزارش داد که یگانی از ارتش سوریه تجمعات داعش را روستای «رحوم» هدف گرفت و ده‌ها داعشی را به قتل رساند، منطقه‌ای که گذرگاه عناصر داعش از استان رقه به ریف شرقی حمص شمرده می‌شود و در آنجا داعش اقدام به سرقت نفت میدان‌های نفتی منطقه می‌کند.

حمله به خطوط امداد و کمک‌رسانی تروریست‌ها در ریف ادلب

در منطقه «جسر الشغور»،‌ در ریف ادلب که عناصر مسلح از ترکیه وارد آن می‌شوند، عملیات ارتش سوریه موجب کشته و زخمی شدن تروریست‌های بسیار و انهدام تجهیزات نظامی آنها در روستاهای الناجیة، عین الباردة، جفتلک حاج حمود و الطیبات شد.

در روستاهای سیجرة، عین شیب، الرامی، عین مرتین و المعزولة در غرب إدلب نیز عملیات دیگر یگان‌های ارتش سوریه کشته و رخمی شدن شماری از تروریست‌ها و انهدام یکی از مقرهای آنها و کشته شدن تمام عناصر مسلح موجود در آن را در پی داشت.

انهدام سکوهای پرتاب موشک در ریف لاذقیه

اما در ریف لاذقیه ارتش سوریه سکوهای پرتاب موشک و توپ و خودروهای زره پوش و مجهز به تیربارهای سنگین گروه‌های تروریستی در شهرک‌های سلمى و خان الجوز و کفر دلبة را منهدم کرد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *