يکشنبه ۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 28 Apr 2024
 
۰

‫علمای عراق: بیانیه الازهر بی‌اساس است‬‎

پنجشنبه ۲۱ اسفند ۱۳۹۳ ساعت ۱۲:۲۴
کد مطلب: 412271
جمعیت علمای عراق با صدور بیانیه ای به موضع گیری الازهر علیه نیروهای مردمی واکنش نشان داد.
به گزارش جهان، مهر به نقل از شبکه السومریه خبر داد، جماعت علمای عراق با صدور بیانیه ای با اشاره به بیانیه الازهر علیه نیروهای مردمی عراق اعلام کرد: بیانیه الازهر درباره نیروهای مردمی بی اساس و غیر واقعی است و با وقایع مناطق آزاد شده در صلاح الدین همخوانی ندارد.

در این بیانیه آمده است: الازهر نمی داند که نیروی مردمی تشکیلاتی طایفه ای آنگونه که تبلیغ می شود نیست و از اهل سنت و شیعیان تشکیل شده است که برای رسیدن به هدف متعالی که آزادسازی مناطق اشغال شده از سوی داعش در کنار یکدیگر می جنگند.

الازهر بیان کرد: منابعی که الازهر در صدور بیانیه خود به آنها استناد کرده است به دنبال گمراه کردن افکار عمومی هستند و از اقدامات داعش در عراق شامل بمبگذاری خیابانها و خانه ها و مساجد سخنی نمی گویند.

جماعت علمای عراق اعلام کرد: مرجعیت نجف بارها بر ضرورت حفظ جان افراد بی گناه و پرهیز از هر اقدامی که به وجهه نیروهای مردمی ضربه بزند تاکید کرده است و نیروهای مردمی به این توصیه های مرجعیت پایبند هستند. اقدامات فردی دلیل بر تعمیم آن به همه نیروهای مردمی نیست.

جمعیت علمای عراق از الازهر خواست که به موفقیت های نیروهای مردمی و شادمانی ساکنان مناطق آزاد شده پس از ریشه کنی داعش و برملا کردن ادعاهای آن درباره دفاع از اهل تسنن بنگرد و به ایفای نقش برجسته برای اصلاح مفاهیم اسلامی که داعشی ها در کشورهای اسلامی آن را خدشه دار کردند نگاه کند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *