دوشنبه ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 29 Apr 2024
 
۰
۱

بلافاصله پس از هسته ای، مسائل دیگر

شنبه ۱۶ اسفند ۱۳۹۳ ساعت ۱۹:۳۰
کد مطلب: 411329
وزرای خارجه آمریکا و فرانسه در کنفرانس مطبوعاتی مشترک به موضوع مذاکرات هسته ای با ایران پرداختند.
به گزارش جهان، مهر به نقل از الجزیره خبرداد، جان کری وزیر خارجه آمریکا و لوران فابیوس همتای فرانسوی وی امروز بعد از دیدار در پاریس در کنفرانس مطبوعاتی مشترک شرکت کردند.

در این نشست مطبوعاتی دو طرف بر مشارکت در جنگ علیه تروریسم تاکید کردند و وزیر خارجه آمریکا گفت: گروه های تروریستی از نبود توافق سیاسی سوء استفاده کرده و نفوذ خود را در آنجا توسعه داده اند.

وی همچنین گفت: بیشتر مذاکرات امروز با همتای فرانسوی اش بر مسئله مذاکرات هسته ای ایران متمرکز بوده است.

جان کری در ادامه افزود: مذاکرات هسته ای با ایران دو جانبه نیست و در قالب گروه ۱+۵ صورت می گیرد.

وی با تاکید بر اینکه خواهان نتیجه مناسب از مذاکرات هسته ای با ایران است گفت: ما نمی خواهیم به هر توافقی با ایران برسیم ما می خواهیم به یک توافق مناسب با ایران برسیم . ما خواهان نظارت بر برنامه هسته ای ایران هستیم تا تمامی راه ها بسوی سلاح هسته ای بسته شوند.

وی در عین حال افزود: ایران خواستار برنامه هسته ای است و باید ایران ماهیت صلح آمیز بودن برنامه هسته ای خود را اثبات کند و ما هیچ عجله ای برای توافق نداریم.

لوران فابیوس وزیر خارجه فذانسه نیز با تاکید بر لزوم اطمینان از اینکه ایران اهداف هسته ایش را کنار گذاشته است گفت: این مسئله بر مذاکرات و توافق احتمالی که احتملا حاصل خواهد شد اثر خواهد گذاشت.

فابیوس در این نشست خبری از حاصل شدن پیشرفت هایی در برخی زمینه های مذاکرات هسته ای با ایران خبر داده و در عین حال گفت: اختلافاتی هم پا برجاست.

وی گفت میزان حجم غنی سازی اورانیوم توسط ایران و مدت زمان توافق و کنترل تجهیزات هسته ای ایران را بررسی کرده ایم و باید یک مدت یکساله را برای اجرای آزمایشی توافق تعیین کنیم و بعد از این مدت در این زمینه اعلام موضع کنیم.

همچنین جان کری در این کنفرانس مطبوعاتی با اشاره به کمک های ایران به عراقی ها در عملیات آزادسازی تکریت گفت اگر شماری از تروریست ها به دست ایرانی ها کشته شوند هم به نفع عراقی ها است و هم به نفع همه.

وی در عین حال گفت اما این به این معنی نیست که ما اقدامات ایران در سوریه و لبنان را تایید می کنیم. یک روز بعد از امضاء توافق هسته ای با ایران دیگر مشکلات و موضوعات را با ایران آغاز خواهیم کرد.

جان کری مدعی شد: تمام تلاش ما این است ایران به سلاح هسته ای دست نیابد زیرا در صورت دست یافتن ایران به سلاح هسته ای اوضاع در منطقه کاملا تغییر خواهد کرد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


ببینیم چه می شود