چهارشنبه ۱۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 8 May 2024
 
۰

سیاست‌های کلی برنامه ششم ابلاغ شد

شنبه ۱۶ اسفند ۱۳۹۳ ساعت ۱۰:۳۵
کد مطلب: 411304
رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور گفت: سیاست‌های کلی برنامه ششم توسعه از سوی رهبر معظم انقلاب به مجمع تشخیص مصلحت نظام ابلاغ شد.
به گزارش جهان به نقل از فارس، محمد باقر نوبخت در مراسم سومین همایش جایزه بهره‌وری معادن و صنایع معدنی اظهارداشت: هدف ۳ درصدی رشد بهره‌وری در اقتصاد کشور برای سومین بار در برنامه ششم توسعه پیش‌بینی شده تا در صدر برنامه های دولت قرار گیرد.

وی تصریح کرد: ابلاغیه مقام معظم رهبری طبق اصل ۱۱۰ قانون اساسی برای شروع هر برنامه توسعه‌ای در کشور صورت گرفته است.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور ادامه داد: این برنامه توسط مجمع تشخیص مصلحت نظام مورد کار کارشناسی قرار می‌گیرد و پس از تائید رهبری به دستگاه‌های اجرایی ابلاغ خواهد شد.

نوبخت با بیان اینکه دستیابی به رقم ارتقا یافته بهره‌وری در سه برنامه گذشته بی‌نتیجه مانده است، گفت: این خوب نیست که حداقل در سه برنامه بر ضرورت رشد بهره‌وری از سوی رهبر معظم انقلاب تاکید شود اما در عمل اقدام چشمگیری از سوی دستگاه‌های اجرایی صورت نگیرد.

وی تصریح کرد: رشد اقتصادی به دو مولفه سرمایه‌گذاری و بهره‌وری ارتباط دارد و در موضوع سرمایه‌گذاری، تحریم‌های بین‌المللی تعامل سازنده‌ای بین ایران و سایر کشورها ایجاد نکرده است که همین امر باعث کاهش حجم سرمایه‌گذاری در کشور شده است.

رئیس سازمان مدیریت تصریح کرد: قرار بود در طول سه برنامه توسعه‌ای گذشته به سهم ۱.۳ درصدی در بهره‌وری دست یابیم اما متاسفانه از این برنامه عقب ماندیم.

وی با بیان اینکه درطول سال‌های ۹۱ و ۹۲ شاهد رشد‌های ۶.۸ و ۱.۹ درصدی بودیم، افزود: با وجود محدودیت منابع مالی در سال آینده، حدود ۹ هزار و ۴۰۰ میلیارد تومان در بودجه ۹۴ برای حوزه تحقیق و پژوهش پیش‌بینی شده که رشد ۳۴ درصدی را نشان می‌دهد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *