شنبه ۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 27 Apr 2024
 
۰
۱

معاون سارکوزی دستگیر شد

شنبه ۱۶ اسفند ۱۳۹۳ ساعت ۱۴:۰۵
کد مطلب: 411268
معاون رئیس‌جمهوری سابق فرانسه در ارتباط با پرونده مربوط به دریافت کمک مالی از دیکتاور سابق لیبی برای کمپین انتخابات ریاست‌جمهوری ۲۰۰۷ فرانسه دستگیر شد.
به گزارش جهان، ایسنا به نقل از خبرگزاری فرانسه خبر داد، بازرسان در جریان بررسی‌های خود در فوریه ۲۰۱۳ دریافتند مبلغ ۵۰۰ هزار یورو (۵۴۰ هزار دلار) از حساب بانکی کلود گانت، معاون نیکولا سارکوزی، رئیس‌جمهوری سابق فرانسه ترانسفر شده است.

گانت که دست راست سارکوزی برای یک دهه به شمار می‌رفت، مدعی شده که این مبلغ از فروش یک نقاشی فنلاندی قرن ۱۷ به یک وکیل مالزیایی به دستش رسیده است. اما کارشناسان هنری به شواهد شک کرده و می‌گویند بالاترین قیمت برای این نقاشی در یک حراجی حدود ۱۴۰ هزار دلار است.

اتهامات درباره کمپین موفقیت‌آمیز انتخابات ریاست‌جمهوری ۲۰۰۷ سارکوزی مربوط به کمک مالی معمر قذافی، دیکتاتور سابق لیبی پس از دور اول انتخابات در سال ۲۰۱۲ مطرح شد زمانی که وب‌سایت مدیاپارت، سندی را درباره تنظیم پرداخت ۵۰ میلیون یورو به کمپین انتخابات سارکوزی منتشر کرد.

سارکوزی این سند را جعلی خواند.

این سیاستمدار راست‌میانه در انتخابات ۲۰۱۲ مقابل فرانسوا اولاند رئیس‌جمهوری کنونی فرانسه باخت.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


دراینکه فرانسه یک کشوراستعمارگراست حرفی نیست اما ازقوه قضائیه ان یادبگیریم مبارزه با فسادرا .درهیچ یک ازکشورهای اتحادیه اروپا هیچ قدرتی توان رویاروئی واثرگذاری برقوه قضائیه یا قاضی را ندارد .سفارش را به سینه دیوار میزنند.