دوشنبه ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 29 Apr 2024
 
۲
۱

سخنرانی روحانی در حرم تا حرم

چهارشنبه ۶ اسفند ۱۳۹۳ ساعت ۱۸:۰۵
کد مطلب: 409574
سخنرانی رئیس‌جمهور در مراسم افتتاح آزادراه قم - گرمسار آغاز شد.
به گزارش جهان به نقل از تسنیم، حجت‌الاسلام والمسلمین حسن روحانی دقایقی پیش در مراسم افتتاح قطعه نخست آزادراه حرم تا حرم (آزاد‌راه قم ــ گرمسار) به ایراد سخنرانی پرداخت.

مهمترین محور‌های سخنرانی رئیس‌جمهور را در این مراسم به شرح ذیل است:

* این آزادراه در سه استان قم - تهران و سمنان واقع شده است که به استان خراسان‌رضوی نیز در نهایت متصل می‌شود.

* بخش دوم این آزادراه از مشهد به نیشابور اجرا و عملیاتی می‌شود.

* این آزادراه چون نام آن حرم تا حرم است و به نام مقدس علی‌بن الموسی الرضا و نیز به نام حضرت معصومه(س)، برای ما میمنت و مبارکی خاصی دارد.

* اگر در کشور اقتصاد برای جوانان می‌خواهیم و رونق اقتصادی، راهی جز توسعه وجود ندارد. توسعه فرهنگی‌، سیاسی و اقتصادی هم باید داشته باشیم. به دنبال توسعه پایدار هستیم. کار کشور باید به دست مردم اداره شود.

* اگر دولت بخواهد مدعی این باشد و یا به‌دنبال این باشد که طرح‌ها و پروژه‌ها را خود برنامه‌ریزی کند و مجری باشد، هم در آن خیر زیاد نیست و هم معلوم نیست آن طور که مورد انتظار مردم است از لحاظ دقت و کیفیت باید کارفرما و مجری بخش غیر دولتی باشد.

* ما همه بخش‌های غیر دولتی و بخش خصوصی و بخش‌های عمومی غیر دولتی را ارج می‌نهییم. دولت باید کم کم هم جاده‌ها هموار کند و هم رها کند.

* دولت اولویت‌ها و برنامه‌ها را مشخص می‌کند. بخش خصوصی، بانک‌ها باید فعال باشند. بانک‌ها هنوز سرعت عمل ندارند. بخش خصوصی باید جرات پیدا کند. بخش خصوصی باید احساس کند که همه حامی او هستند. زمانی بود که کارآفرین را برخی تعبیرات ناجور می‌کردند ولی ما از آن دوران گذشته‌ایم. البته برای تغییر این فرهنگ همه تلاش کردند به‌ویژه مقام معظم رهبری که تلاش زیادی برای تغییر این فرهنگ داشتند. ایشان چندی پیش نیز دیداری گفتند کار‌ها باید به مردم واگذار شود.

 اساس برنامه این دولت برای توسعه اقتصادی واگذاری کار‌ها به مردم است.

* شاید رکورد باشد اینکه قرارگاه خاتم‌الانبیاء به عنوان مجری در کمتر از ۲ سال این پروژه عظیم و بزرگ را به نقطه‌ای برساند که افتتاح شود.

نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


روح اله
Germany
خسته نباشی جناب روحانی که طرح مهر ماندگار دولت دکتر احمدی نژاد رو افتتاح کردی.
ما همچنان منتظر افتتاح طرحهایی هستیم که صددرصد آن در دولت شما انجام شده است.