دوشنبه ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 29 Apr 2024
 
۰

زمان توزیع میوه نوروزی اعلام شد

چهارشنبه ۶ اسفند ۱۳۹۳ ساعت ۱۷:۰۳
کد مطلب: 409560
وزیر جهاد کشاورزی گفت: توزیع میوه شب عید از ۲۰ اسفند ماه جاری در میادین میوه و تره بار و محل های جدید پیش بینی شده در سطح استان ها و شهرهای بزرگ آغاز می شود.
به گزارش جهان به نقل از ایرنا، محمود حجتی روز چهارشنبه پس از پایان جلسه هیات دولت در جمع خبرنگاران افزود: میوه به میزان کافی خریداری شده و اکنون در حال حمل از مراکز تولید به سراسر کشور است.

وی اظهارداشت: با تصمیم های دولت، در زمینه تامین کالاهای اساسی و ذخایر کالاهای راهبردی وضعیت خوبی داشته ایم؛ چه کالاهایی همچون روغن، برنج و شکر که به صورت مستقیم در اختیار مردم قرار می گیرد و چه کالاهایی همچون گندم و ذرت که غیرمستقیم به مردم ارایه می شود یا به عنوان مثال به صورت نان در اختیار مردم قرار می گیرد.

وزیر جهاد کشاورزی تصریح کرد: در حالی وارد سال ۹۴ می شویم که از ذخایر فوق العاده خوبی برخورداریم.

حجتی توضیح داد: دولت در مورد میوه شب عید همچون سال های گذشته به ویژه در خصوص دو محصول اصلی سیب و پرتقال سعی در دخالت در بازار دارد تا مصرف کننده کمتر مورد اجحاف قرار گیرد.

* عرضه مرغ با قیمت ۵۹۰۰ تومان

وزیر جهاد کشاورزی در خصوص آخرین اقدامات برای تامین مرغ گفت: حدود ۱۵۰ هزار تن مرغ در سراسر کشور ذخیره شده است و در سردخانه های تحویل عمده با قیمت ۵ هزار و ۵۰۰ تومان به توزیع کننده ها تحویل می شود و با قیمت ۵ هزار و ۹۰۰ تومان توسط دولت عرضه خواهد شد.

حجتی با اشاره به افزایش تولید مرغ در کشور افزود: این افزایش چند روزه قیمت مرغ نیز نباید ایجاد می شد و قیمت مرغ طی چند روز آینده حدود ۴۰۰ تومان در میدان بهمن که مرکز عمده توزیع مرغ تهران است، کاهش می یابد.

وی خاطر نشان کرد که مرغ گرم و کشتار روز نیز به اندازه کافی تولید و عرضه می شود.

وزیر جهاد کشاورزی در پاسخ به این سوال که آیا واردات برنج در سال ۹۴ همچنان ممنوع خواهد بود، گفت: برخورد ما با واردات این است که با تعرفه، کنترل و مدیریت کنیم. اساس تعرفه و نرخ گذاری نیز این است که قیمت محصول خارجی به گونه ای باشد که اولا بیشتر از نیاز وارد نشود و همچنین به تولید کننده داخلی آسیب نزند.

حجتی افزود: ممنوعیت ما به گونه ای است که تولیدات روی دست تولید کننده داخلی نباید بماند.

* ادغام حفاظت از محیط زیست با جهاد کشاورزی به مصلحت نیست

وی درباره طرح ادغام سازمان حفاظت محیط زیست با وزارت جهاد کشاورزی نیز اظهار داشت: این موضوع اکنون در مجلس به صورت طرح مطرح شده و دولت هیچ اظهار نظری نکرده است اما به اعتقاد من سازمان محیط زیست یک سازمان فرابخشی است و یک دستگاه اجرایی نیست.

وزیر جهادکشاورزی با اشاره به این که نظر دولت در این خصوص بعدا اعلام می شود، ادامه داد: سازمان حفاظت محیط زیست فرابخشی بوده و بیشتر مسوولیتش در زمینه نظارت، پایش، پیگیری استانداردهای زیست محیطی و اعمال این استانداردها در همه دستگاه ها است.

حجتی با تاکید بر این که وزات جهاد کشاورزی عمدتا یک دستگاه اجرایی است و کمتر یک دستگاه فرابخشی است، اظهار داشت: به نظر من ادغام به مصلحت نیست اما مسوولین و دست اندرکاران نهایتا نظر خواهند داد و هر چه قانون شود، اعمال خواهد شد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *