پنجشنبه ۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 9 May 2024
 
۰

واکنش یک عضو خبرگان به جوسازی ها

چهارشنبه ۶ اسفند ۱۳۹۳ ساعت ۱۵:۲۶
کد مطلب: 409539
آیت الله کعبی با تاکید بر این که مجلس خبرگان نهادی انقلابی و تکلیف گرا است و متاثر از جوسازی های رسانه ای نمی شود، گفت: ما این اطمینان را به عموم ملت و همه دوستان و دلسوزان انقلاب اسلامی می‌دهیم که خبرگان به وظیفه الهی خود بر اساس تکلیف شرعی به لحاظ جایگاه مهم و تاثیر گذار مجلس خبرگان و نقش ریاست و هیئت رئیسه تصمیم می‌گیرند.
به گزارش جهان، آیت‌الله عباس کعبی نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری در گفت وگو با رسا، با انتقاد از جوسازی های رسانه ای نسبت به مجلس خبرگان و انتخابات رییس جدید این نهاد انقلابی، تاکید کرد: مجلس خبرگان رهبری مجلسی کارآمد و دارای جایگاهی رفیع و برجسته است و به هیچ وجه تشریفاتی نیست.

آیت الله کعبی توجه ویژه دوستان و همچنین دشمنان انقلاب اسلامی به جلسه ۱۹ اسفند مجلس خبرگان رهبری را نشان دهنده اهمیت و جایگاه فوق العاده رفیع آن و همچنین میزان تاثیرگذاری این نهاد در سرنوشت نظام اسلامی و آینده انقلاب اسلامی ارزیابی کرد.

وی اضافه کرد: این که دشمنان تبلیغ می‌کردند این مجلس تشریفاتی است و اهمیت و کارآیی ندارد، با این حساسیت انتخاب رییس خبرگان معلوم می‌شود این تبلیغات مسموم و توهمی بیش نبوده و نیست.

آیت الله کعبی مجلس خبرگان را پشتوانه مشروعیت و مقبولیت نظام جمهوری اسلامی ایران و نماد مردم سالاری اسلامی دانست و تصریح کرد: کارکرد اصلی مجلس خبرگان تعیین، حراست و صیانت از رهبری الهی نظام اسلامی و ولایت فقیه و مراقبت از سلامت نظام جمهوری اسلامی در حاکمیت دین و ارزش‌های اسلامی و حفظ شاخصه‌های راهبردی مدیریت کلان ارزشی نظام اسلامی در مسیر صحیح است.

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری یادآورشد: برای دوستان و دلسوزان انقلاب اسلامی، از این منظر مهم است که در این مدت باقی مانده از عمر دوره چهارم مجلس خبرگان چه کسی ریاست این مجلس مهم و آینده ساز در مسیر خط امام و رهبری را به عهده می‌گیرد.

وی اضافه کرد: از همین منظر راهبرد اصلی دشمنان تضعیف مجلس خبرگان و تضعیف نهاد رهبری و جایگاه رهبری ولو از طریق تضعیف جایگاه ریاست مجلس خبرگان و هیأت رییسه مجلس خبرگان با فضاسازی و جوسازی رسانه‌ای است.

آیت الله کعبی خاطرنشان کرد: ما این اطمینان را به عموم ملت و همه دوستان و دلسوزان انقلاب اسلامی می‌دهیم که خبرگان مجتهد، آگاه و با تقوای ملت تحث تاثیر فضاسازی و جوسازی رسانه‌ای قرار نمی‌گیرند و به وظیفه الهی خود بر اساس تکلیف شرعی به لحاظ جایگاه مهم و تاثیر گذار مجلس خبرگان و نقش ریاست و هیأت رییسه تصمیم می‌گیرند.

عضو مجلس خبرگان رهبری با تاکید بر این که مجلس خبرگان بر اساس تکلیف عمل می کند و تحت تاثیر جوسازی های رسانه ای قرار نگرفته و نخواهد گرفت، یادآورشد: اعضای محترم خبرگان در انتخاب رییس مجلس خبرگان رهبری رعایت شان و منزلت مجلس خبرگان را خواهند کرد و رقابت مرسوم در پارلمان‌ها و نهادهای مشابه در خبرگان اصلا وجود ندارد.

این استاد برجسته درس خارج حوزه علمیه قم افزود: ان شاءالله خبرگان متناسب با مقام علمی رفیع در حوزه‌های علمیه و تقوا، عدالت و رعایت بینش سیاسی و اجتماعی و مصالح عالی نظام، فرد انسب واجد این شرایط را برای ریاست خبرگان انتخاب خواهند کرد.

آیت الله کعبی اضافه کرد: بحمدالله تمهیدات لازم برای برگزاری یک جلسه باشکوه در ۱۹ اسفند اندیشیده شده است و جای نگرانی نیست؛ از مردم می خواهیم برای رهبری عزیز و خبرگان دعا کنند و خبرگان نیز متقابلاً برای رهبری بصیر و عزیزمان و ملت ولایتمدار و فداکار ایران اسلامی دعا می کند؛ الطاف الهی و عنایت و توجه حضرت بقیه‌الله الاعظم(عج) هم همواره شامل حال رهبری الهی فرزانه و حکیم و این ملت عزیز حاضر در صحنه خواهد بود.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *