يکشنبه ۲۳ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 12 May 2024
 
۰

شعائر مذهبی راز پایندگی ایران است

سه شنبه ۵ اسفند ۱۳۹۳ ساعت ۱۶:۵۱
کد مطلب: 409340
به گفته دکتر موسی حقانی رئیس موسسه مطالعات تاریخ معاصر ایران، از نگاه مرحوم منذر مهم ترین راز بقای ایران با وجود تهاجمات گسترده ای که به کشورمان صورت گرفته است شعائر دینی و ارادت به اهل بیت (ع)‌ است
به گزارش جهان به نقل از روابط عمومی و اطلاع رسانی موسسه مطالعات تاریخ معاصر ایران، همایش بیدارگر بصیر؛ شعائر حسینی، مبانی نظری و برکات عملی به منظور بزرگداشت سومین سالگرد درگذشت حجت‌الاسلام و المسلمین علی ابوالحسنی ملقب به "منذر" بعدازظهر امروز دوشنبه چهارم اسفندماه با سخنرانی صاحبنظران و اساتید حوزه و دانشگاه در سالن سوره حوزه هنری برگزار شد.

دکتر موسی حقانی رئیس موسسه مطالعات تاریخ معاصر ایران در این همایش ضمن بیان خاطراتی از مرحوم حجت‌الاسلام ابوالحسنی افزود: در منظومه فکری ایشان شعائر دینی، تشیع و اهل بیت (ع) جایگاه ویژه‌ای دارد.

وی با اشاره به مقالات استاد مرحوم منذر در بحث شعائر دینی گفت: استاد ابوالحسنی دو مقاله دارد که به راز بقای ایران علیرغم همه تهدیدها و خطرات اشاره می‌کند و اعتقاد دارد رابطه ایران و تشیع رابطه ظرف و مظروف است و عدله بسیاری ارائه می‌کند.

حقانی خاطر نشان کرد: از نگاه مرحوم منذر راز پایندگی و بقای ایران علیرغم تهاجماتی که صورت گرفته، شعائر دینی و ارادت به اهل بیت (ع)‌ ، پایداری ملت ایران و زیرکی برخی رجال ایرانی است که از دید او شعائر دینی و ارادت به اهل بیت (ع) مهمترین و اصلی‌ترین عامل بقای ایران به عنوان شیعه‌خانه اهل بیت است. حقانی از مسئولان فرهنگی و علمی کشور خواست تا برای بزرگداشت چهره هایی نظیر استاد ابوالحسنی به میدان بیایند چراکه چنین بزرگداشتهایی در واقع بزرگداشت علم و دانشمندان است
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *