دوشنبه ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 29 Apr 2024
 
۱
۱
«دیلی میل» خبر داد: جنگ سرد تازه آغاز شد

احتمال جنگ تمام عیار روسیه و ناتو

يکشنبه ۳ اسفند ۱۳۹۳ ساعت ۱۲:۰۰
کد مطلب: 408835
روزنامه انگلیسی گزارش داد: رئیس جمهور روسیه برنامه نوسازی تجهیزات ارتش این کشور را با بهره گیری از جنگنده ها، موشک و دیگر سلاح ها رونمایی کرد؛ همزمان، دبیر کل ناتو اعلام کرد رویکرد تهدیدآمیز تازه روسیه به گونه ای تنش را به جنگ تمام عیار می کشاند.
به گزارش جهان به نقل از شبکه خبر، ژنرال سر آدریان برادشاو، از مقامات نظامی ناتو می گوید ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه می تواند از «تسلیحات آب - خاکی» استفاده کند و کشورهای سابق بالتیک را تصرف کند.


روزنامه دیلی میل، همچنین عکس زیر را که توان تسلیحاتی روسیه و انگلیس را با یکدیگر مقایسه می کند، منتشر کرده داد.

مقایسه بودجه نظامی و دفاعی روسیه و انگلیس، همزمان با ادامه درگیری ها در انگلیس


بودجه نظامی روسیه و ناتو برای درگیری و رویایی احتمالی / احتمال جنگی تمام عیار

وی در همین حال از طرح هایی برای تشکیل واحدهای نظامی یکپارچه ناتو در شرق اروپا برای هشدار قدرتمندانه به کرملین حمایت کرد.

 

اظهارات وزیر دفاع انگلیس نیز حاکی است مطرح می شود که وی می گوید رویکرد تهاجمی روسیه، تهدیدی بزرگ محسوب می شود و تا حد تهدید داعش خطرناک است.

برنامه های نظامی روسیه، انگلیس را نگران کرده است

این گزارش می افزاید: جنگنده های نیروی هوایی انگلیس این هفته درصدد برآمدند تا دو بمب افکن روسی را که توان حمل موشک های هسته ای ردگیری کنند.
این اقدام نیروی هوایی سلطنتی انگلیس با استفاده از دو فروند جنگنده تایفون و برای مقابله با جنگنده «توپولف تی یو ۹۵ بییر» (Tupolev Tu۹۵ Bear) روسیه صورت گرفت.
دیوید کامرون، نخست وزیر انگلیس
شبکه تلویزیونی روسیه پس از آن، تصویرهایی از رویارویی هوایی نشان داد که پیش تر و در موارد قبلی تصویربرداری شده بود.
فرماندهان نظامی (روسیه) می گویند چنانچه روسیه هدف حمله قرار گیرد، نمی تواند مقابله کند، چرا که تجهیزات دفاعی ما، قدیمی و ناکارآمد شده است.


دیوید کامرون، نخست وزیر انگلیس، چنین رویداد و وضعی را تکذیب کرده و می گوید روس ها تلاش دارند برخی بهانه ها را به دست آورند.


در همین حال، فرماندهان سابق نیروی هوایی می گویند اسکادران های جنگنده انگلیس، از ۲۶ اسکادران در زمان جنگ سرد، به هفت اسکادران کاهش یافته است.

فرماندهان نظامی هشدار داده اند انگلیس با روسیه به یک دوره جنگ سرد وارد شده است؛ چرا که ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه، هر فرد و گروهی را که به کشورش فشار وارد آورد، تهدید کرده است.

دراوج تنش ها بر سر اوکراین، پوتین می گوید هیچ کس نباید رویکرد ابهام آلودی داشته باشد، چرا که ممکن است زمینه ساز برتری نظامی بر روسیه شود یا این کشور را به هر طریق، تحت فشار قرار دهد.

پوتین در همین حال تاکید می کند نیروهای (ارتش کشور) وی «توان پاسخ دهی کافی» را دارد؛ از این رو، طرح های نوسازی و بروزرسانی جنگ افزارهای ارتش را با استفاده از صدها جنگنده تهاجمی، موشک و دیگر سلاح ها را به اجرا گذاشته است.

سخنرانی پوتین، نگرانی های تازه ای را درباره میزان توانایی انگلیس برای مقابله احتمالی با روسیه در پی داشته است.

در همین حال، فرمانده ارشد نظامی انگلیس می گویند اکنون دوره است که رقابت همیشگی (میان انگلیس) با روسیه وجود دارد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


اللهم اشغل الظالمین بالظالمین