کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

هاشمی: مسئول ریزگردها محیط زیست است/ کنایه ابتکار به وزیر

2 اسفند 1393 ساعت 12:43

رئیس سازمان محیط زیست با انتقاد تلویحی از سفر وزیر بهداشت به خوزستان گفت: حضورم در خوزستان با یک مصوبه، برنامه و اعتبار منطقی‌تر ازصرفاً هم دردی با مردم خوزستان بود. از سوی دیگر، هاشمی گفت: ریزگردها یک مشکل قدیمی در خوزستان و مسئولیت با محیط زیست است.


به گزارش جهان، معصومه ابتکار رئیس سازمان محیط زیست در جمع خبرنگاران در پاسخ به سوال خبرنگار تسنیم مبنی براینکه در خصوص آخرین وضعیت خوزستان بگویید و اینکه آیا حضور وزیر بهداشت باعث شد که شما دیرتر به خوزستان بروید، اظهار داشت: نه به این شکل نیست. این یک هماهنگی بود که در وهله نخست پاسخ و واکنش سریع باید به درمان صورت می‌گرفت، در این مرحله وزیر بهداشت رفت تا به وضعیت درمان و اورژانس‌ها و واکنش سریع در بخش درمان رسیدگی کند.

وی در ادامه با بیان اینکه وزیر بهداشت به خوزستان رفت تا کمبودها را مشاهده و با بیماران صحبت و از بیمارستان‌ها بازدید کند، گفت: حضور وزیر بهداشت در مرحله نخست طبیعی است من قاعدتاً باید با برنامه و اعتبارات کافی به خوزستان می‌رفتم و راه حلی را برای موضوع پیشنهاد می‌دادم که پیگیری‌هایی در این راستا انجام شد و توانستیم مصوبه‌ای را در دولت در این خصوص داشته باشیم. و برای حل مشکل گرد و غبار این مصوبه گام اولیه برای حل این مسئله بود که اعتبارات برای سال ۹۳ و ۹۴ پیش‌بینی شد و ۷ دستگاه شامل جنگل‌ها و مراتع وزارت کشور سازمان هواشناسی وزارت نیرو وزارت نفت سازمان محیط زیست همکاری کردند.

رئیس سازمان محیط زیست بیان کرد: وزارت نیرو برای رفع موانع آب به تالاب هورالعظیم وظیفه‌شان تعیین شد و همین طور وزارت کشور در بحث واکنش سریع و مدیریت بحران و همانگی بین استان‌ها مسئولیت پیدا کرد.

ابتکار با اشاره به اینکه امیدواریم هر دستگاه تکالیف خودش را براساس مصوبه انجام دهد، اظهار داشت: فکر می‌کنم حضور بنده با یک مصوبه و یک برنامه و اعتبارات کافی که دولت تعیین کرده منطقی‌تر است تا اینکه بخواهند صرفا جهت هم دردی به خوزستان بروم.

وزیر بهداشت: ریزگردها یک مشکل قدیمی در خوزستان است، مسئولیت با محیط زیست است

از سوی دیگر، فارس هم گزارش داد: سیدحسن هاشمی در حاشیه مراسم رونمایی از صدور آنلاین پروانه مطلب پزشکان در مورد امضای تفاهم‌نامه در مسئله زیست‌محیطی و ریزگردها، گفت: تفاهم‌نامه‌ای امضا شد ولی واقعیت این است که مشکل امروز عراق اشغال بخشی از خاک توسط داعش است، نبود امنیت، غذا و دارو مسئله اصلی آن است حتی ۸ ساعت در روز برق ندارند بنابر این ریزگردها موضوع اصلی آنها نیست اما نگاهشان واقع‌بینانه‌تر از ماست و موضوع را سیاسی و احساسی نکردند.

هاشمی گفت: آنها معتقدند از کشورهای دور و نزدیک و از سالیان دور موضوع ریزگردها وجود داشته است و به نظر می‌رسد اعتبار خاصی برای از بین بردن کانون‌های موجود در کشورشان حداقل برای سال آینده اختصاص ندهند.

هاشمی گفت:‌ برای کشور ما نیز وضعیت همین گونه است خیلی از مردم ما در گوشه خوزستان، ایلام و خراسان جنوبی از دوران کودکی طوفان‌ها را شاهد بودند اما امسال چون در عراق بارندگی وجود نداشته است و بارش در برخی مناطق کشور به کمتر از ۵۰ درصد رسیده این موضوع جدی شد.

وی ادامه داد: حتی اگر به پوشش مردمان در این نواحی مرزی نگاه کنیم این پوشش را در سایر مناطق نمی‌بینیم به نوعی برای مراقبت از خودشان بوده است.

وزیر بهداشت افزود: قبلاً‌ هم تفاهم‌نامه‌های خوبی در این زمینه امضا شده بود اما هر کشوری مشکلات خودش را دارد و برای عملیاتی شدن این تفاهم‌نامه باید منتظر زمان بود و مسئولیت آن نیز به عهده رئیس سازمان محیط زیست کشور است.


کد مطلب: 408626

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/analysis/408626/هاشمی-مسئول-ریزگردها-محیط-زیست-کنایه-ابتکار-وزیر

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com