پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - 18 Apr 2024
 
۶
۱۹

هاشمی: مسئول ریزگردها محیط زیست است/ کنایه ابتکار به وزیر

شنبه ۲ اسفند ۱۳۹۳ ساعت ۱۲:۴۳
کد مطلب: 408626
رئیس سازمان محیط زیست با انتقاد تلویحی از سفر وزیر بهداشت به خوزستان گفت: حضورم در خوزستان با یک مصوبه، برنامه و اعتبار منطقی‌تر ازصرفاً هم دردی با مردم خوزستان بود. از سوی دیگر، هاشمی گفت: ریزگردها یک مشکل قدیمی در خوزستان و مسئولیت با محیط زیست است.
هاشمی: مسئول ریزگردها محیط زیست است/ کنایه ابتکار به وزیر
به گزارش جهان، معصومه ابتکار رئیس سازمان محیط زیست در جمع خبرنگاران در پاسخ به سوال خبرنگار تسنیم مبنی براینکه در خصوص آخرین وضعیت خوزستان بگویید و اینکه آیا حضور وزیر بهداشت باعث شد که شما دیرتر به خوزستان بروید، اظهار داشت: نه به این شکل نیست. این یک هماهنگی بود که در وهله نخست پاسخ و واکنش سریع باید به درمان صورت می‌گرفت، در این مرحله وزیر بهداشت رفت تا به وضعیت درمان و اورژانس‌ها و واکنش سریع در بخش درمان رسیدگی کند.

وی در ادامه با بیان اینکه وزیر بهداشت به خوزستان رفت تا کمبودها را مشاهده و با بیماران صحبت و از بیمارستان‌ها بازدید کند، گفت: حضور وزیر بهداشت در مرحله نخست طبیعی است من قاعدتاً باید با برنامه و اعتبارات کافی به خوزستان می‌رفتم و راه حلی را برای موضوع پیشنهاد می‌دادم که پیگیری‌هایی در این راستا انجام شد و توانستیم مصوبه‌ای را در دولت در این خصوص داشته باشیم. و برای حل مشکل گرد و غبار این مصوبه گام اولیه برای حل این مسئله بود که اعتبارات برای سال ۹۳ و ۹۴ پیش‌بینی شد و ۷ دستگاه شامل جنگل‌ها و مراتع وزارت کشور سازمان هواشناسی وزارت نیرو وزارت نفت سازمان محیط زیست همکاری کردند.

رئیس سازمان محیط زیست بیان کرد: وزارت نیرو برای رفع موانع آب به تالاب هورالعظیم وظیفه‌شان تعیین شد و همین طور وزارت کشور در بحث واکنش سریع و مدیریت بحران و همانگی بین استان‌ها مسئولیت پیدا کرد.

ابتکار با اشاره به اینکه امیدواریم هر دستگاه تکالیف خودش را براساس مصوبه انجام دهد، اظهار داشت: فکر می‌کنم حضور بنده با یک مصوبه و یک برنامه و اعتبارات کافی که دولت تعیین کرده منطقی‌تر است تا اینکه بخواهند صرفا جهت هم دردی به خوزستان بروم.

وزیر بهداشت: ریزگردها یک مشکل قدیمی در خوزستان است، مسئولیت با محیط زیست است

از سوی دیگر، فارس هم گزارش داد: سیدحسن هاشمی در حاشیه مراسم رونمایی از صدور آنلاین پروانه مطلب پزشکان در مورد امضای تفاهم‌نامه در مسئله زیست‌محیطی و ریزگردها، گفت: تفاهم‌نامه‌ای امضا شد ولی واقعیت این است که مشکل امروز عراق اشغال بخشی از خاک توسط داعش است، نبود امنیت، غذا و دارو مسئله اصلی آن است حتی ۸ ساعت در روز برق ندارند بنابر این ریزگردها موضوع اصلی آنها نیست اما نگاهشان واقع‌بینانه‌تر از ماست و موضوع را سیاسی و احساسی نکردند.

هاشمی گفت: آنها معتقدند از کشورهای دور و نزدیک و از سالیان دور موضوع ریزگردها وجود داشته است و به نظر می‌رسد اعتبار خاصی برای از بین بردن کانون‌های موجود در کشورشان حداقل برای سال آینده اختصاص ندهند.

هاشمی گفت:‌ برای کشور ما نیز وضعیت همین گونه است خیلی از مردم ما در گوشه خوزستان، ایلام و خراسان جنوبی از دوران کودکی طوفان‌ها را شاهد بودند اما امسال چون در عراق بارندگی وجود نداشته است و بارش در برخی مناطق کشور به کمتر از ۵۰ درصد رسیده این موضوع جدی شد.

وی ادامه داد: حتی اگر به پوشش مردمان در این نواحی مرزی نگاه کنیم این پوشش را در سایر مناطق نمی‌بینیم به نوعی برای مراقبت از خودشان بوده است.

وزیر بهداشت افزود: قبلاً‌ هم تفاهم‌نامه‌های خوبی در این زمینه امضا شده بود اما هر کشوری مشکلات خودش را دارد و برای عملیاتی شدن این تفاهم‌نامه باید منتظر زمان بود و مسئولیت آن نیز به عهده رئیس سازمان محیط زیست کشور است.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


اگه با هماهنگي شما وزير رفته بوده پس چرا سازمان شما اين وزير رو نخود آش خوند؟!
... ابتکار خیلی چیزها را ندارد مانند صداقت و تنها چیزی را که اصلا نداشته و ندارد ابتکار است
آره بابا اگه ابتکار داشت که مثل احمدی نژاد با هواپیمای سمپاش میومد آسمانو برای پاک شدن آب پاشی میکد :))
=))
Iran, Islamic Republic of
احمدی نژادحداقل این یه کارو کرده وهزارتا کار دیگه دولت امید تدبیر که فقط میگن ما ال کردیم بل کردیم جیمبل کردیم فقط نمدونیم این کارا رو تومرزای ایران کردن ؟هیچکس هیچ کدوم از کاراشونو یه ذره هم لمس نکردن
Iran, Islamic Republic of
کنایه ایشون به جلیلی و رضایی هست نه به وزیر.
مسلم
ابتكارجون اگه به لطف شمابودكه دوسال ديگه هم به اونجا نميرفتين .تودولت تدبير يدونه اين وزيركارميكنه اونم شانتاژكنين نذارين كاركنه.
سید مهدی
United States
خانم ابتکار فقط ادعا داره در عمل کاری نمیکنه
تو خوبی اصن هاشمی بده
نیمـــــآ
Iran, Islamic Republic of
آهای خانم محترم
اگه کاری از دستت بر نمیاد بشین توی خونه و برای شوهر و بچه هات قرمه سبزی درست کن تا شاید تو این کار موفق بشی و مسئولیت آخرتت کمتر بشه!
یک مورد دیگر پیدا شد!
واقعا یعنی در قرن 21 همچین موجوداتی هنوز هستند؟
حالا چرا گیر دادین به قرمه سبزی...
آخه اعتقاد ... اين است که :
فن آوری ايرانی= قرمه سبزی و بزباش
Romania
جالب بود ههههههههههه
Romania
این خانم آبروی هر چی زن است رو برده یعنی با حرکت زشتش میخواست به مردها ثابت کنه که زن فقط مختص آشپزخونه است در صورتیکه چنین نیست ما زنانی همچون خانم دباغ و.... داریم که شجاعانه در زندانهای منحوس پهلوی همگام با امام عزیز مان با دشمن اسلام جنگید حتی در زندان / این خانم فقط بی لیاقتی خودشه به ملت شناساند نشان داد فقط بدرد آشپزخونه میخوره/ باز خدا به دکتر هاشمی خیر دهد وظیفه اش نبود ولی ثابت کرد هم وجدان دارد وهم دلش برای ملتش می تپد
ینی خوشم میاد دارید آتیش میگیرید از موفقیتای دولت! :))
آب بریزید ....! منظورم اون نبود فکر بد نکن! آب بریزید روی آسمون اونم با هواپیمای دو موتوره که ایده محمودخان بود برای پاک کردن هوای تهران =))
United States
اینم از ابتکار این ابتکار
United States
حیف نه می تونم چیز بنویسم لایقش هستی نه در سایت درج می گردد ....
United States
تو خیلی کوچکتر از ان هستی که به وزیر محترم بهداشت حرف بزنی...
آره بابا اگه ابتکار داشت که مثل احمدی نژاد با هواپیمای سمپاش میومد آسمانو برای پاک شدن آب پاشی میکد :))
=))
... که اونجا نشستی لااقل دوتا نظر مخالفم برای حفظ وجه خودت تایید کن!
...