شنبه ۱۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 4 May 2024
 
۳
۶

مراسم گرامیداشت سالگرد ورود سر مبارک امام حسین(ع) به مصر+تصاویر

چهارشنبه ۲۹ بهمن ۱۳۹۳ ساعت ۱۷:۰۳
کد مطلب: 408198
مراسم گرامیداشت سالگرد استقرار سر مبارک امام حسین(ع) در قاهره، شب گذشته تحت تدابیر شدید و استقرار گسترده نیروهای امنیتی برگزار شد.این مراسم در شرایطی برگزار شد که پیش از این سلفی‌ها، شیعیان را از برگزاری مراسم اعتقادی شیعه بر حذر داشته و حتی اقداماتی علیه شیعیان انجام داده بودند.
به گزارش جهان به نقل از ابنا، با حضور انبوهی از شیعیان و محبان اهل‌بیت(ع) در مسجد امام حسین(ع) در قاهره، مراسم ویژه‌ای به مناسبت سالگرد ورود سر مبارک حضرت سیدالشهداء(ع) به مصر برگزار شد.

این مراسم به مناسبت گرامیداشت سالگرد استقرار سر مبارک امام حسین(ع) نوه رسول خدا(ص) در قاهره، شب گذشته و با حضور هزاران عاشق حسینی، تحت تدابیر شدید و استقرار گسترده نیروهای امنیتی برگزار شد.

در مراسم امسال حضور گسترده شیعیان از استان‌های مختلف مصری کاملا مشهود بود و تا بامداد امروز ادامه داشت و حجم حضور جمعیت در به حدی بود که حتی میدان امام حسین(ع) نیز پر از جمعیت بود.

این مراسم در شرایطی برگزار شد که پیش از این سلفی‌ها، شیعیان را از برگزاری مراسم اعتقادی شیعه بر حذر داشته و حتی اقداماتی علیه شیعیان انجام داده بودند.

در حاشیه این مراسم فعالیت‌های انتخاباتی و سیاسی نیز مشاهده می‌شد.برخی از شیعیان تصاویری از عبدالفتاح السیسی در دست داشتند چنانچه برخی نیز تصاویری از قبطی‌هایی را حمل می‌کردند که اخیرا به دست تروریست‌های داعش سر بریده شدند.

بسیاری از حاضران در مراسم با حمایت از درخواست سیسی برای تشکیل ائتلاف بین المللی علیه داعش در لیبی، از محافل بین المللی خواستند به این درخواست پاسخ مثبت دهند چنانچه سخنرانان نیز در کنار ذکر فضایل اهل بیت(ع)، جنایات داعش و تکفیری‌ها را محکوم کردند و این گروه‌ها را در خدمت رژیم صهیونیستی دانستند.

آرای مورخان درباره سرنوشت سر امام حسین(ع) متفاوت است، شیعیان معتقدند سرمبارک نوه پیامبر(ص) به کربلا بازگردانده شد و با جسد پاک ایشان دفن شد.

اهل سنت در این زمینه دچار اختلاف نظر هستند، برخی با شیعیان همراه هستند اما اهل شام می‌گویند سر امام حسین(ع) نزد امویان باقی ماند تا در برابر هاشمی‌ها فخر فروشی کنند اما در دوره خلافت عمر بن عبدالعزیز، این خلیفه اموی، دستور داد سر مبارک امام با عزت و احترام دفن شود در نتیجه سر در شام دفن شد.

برخی نیز مقام رأس الحسین را در عسقلان (فلسطین اشغالی) می‌دانند و به روایاتی از مقریزی استناد می‌کنند که در آن آمده است پس از ورود صلیبی‌ها به دمشق، فاطمی‌ها تصمیم گرفتند سر مبارک امام حسین(ع) را از شام به عسقلان منتقل کنند تا آسیبی به آن نرسد.

برخی از مورخان نیز می‌گویند فاطمیون پس از مدتی تصمیم گرفتند سر مبارک را از عسقلان به قاهره منتقل کنند. آنان با انتقال سر به قاهره آن را در منطقه‌ای که امروز با نام امام حسین(ع) شناخته می‌شود دفن کردند.

در روایات بدون سندی که در مصر رواج دارد آمده است شهربانو دختر یزدگرد (همسر امام حسین (ع)) که از کربلا گریخته بود سر امام حسین(ع) را به مصر منتقل کرد. شهربانو در مصر به ‌ام الغلام معروف است.

ابن تیمیه نیز معتقد است سر امام حسین(ع) در قبرستان بقیع دفن شده است.














































نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
درود بر تو ای ثارالله
بهروز
وای خدایا این عکسها چقدر گویاست
پیچک
Iran, Islamic Republic of
این عشق الهی ایست؛این شور خدائیست...
محسن
سلام بر حسین(ع)
United States
رو کلاه بچه ها ببینید نوشته مولد سیدنا الحسین ......!
یا مهدی
اللهم عجل لولیک الفرج به حق بی بی زینب (س)