شنبه ۱۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 4 May 2024
 
۰
۱

انگلیس نظام بعدازفتنه راهم طراحی کرده بود

چهارشنبه ۲۹ بهمن ۱۳۹۳ ساعت ۱۲:۴۰
کد مطلب: 408113
رئیس سازمان بسیج اساتید با بیان اینکه فتنه‌ای که علیه نظام جمهوری اسلامی پیاده شد، کافی بود تا ۵ نظام را سرنگون کند، گفت: نقش انگلیسی‌ها در فتنه ۸۸ تا جایی بود که ساختار دولت و نظام جدید بعد از فتنه را نیز طراحی کرده و در اختیار سران فتنه قرار دادند.
به گزارش جهان به نقل از فارس، ۹ دی، سالروز حضور تاریخی مردم در صحنه دفاع از انقلاب نیاز به تبیین و بازخوانی هرباره دارد. حضوری که جای انکار و تردید و تأمل برای هیچ کس از بدخواهان و دوستان و دشمنان و دیگران باقی نگذاشت. بر همین اساس برآن شدیم برای بررسی مؤلفه‌های حضور مردم در ۹ دی، نقش مقام معظم رهبری در فتنه ۸۸، تبیین چرایی وقوع فتنه، نقش کشورهای بیگانه و خصوصا نقش سفارت انگلیس در ایجاد فتنه ۸۸ با سهراب صلاحی رئیس سازمان بسیج اساتید و دبیرکل اتحادیه جهانی اساتید مسلمان به گفت‌وگو بنشینیم که در ادامه متن کامل این گفت‌وگو آمده است.

* سفارت انگلیس بازوی اجرایی آمریکا در فتنه ۸۸

- از نظر شما مؤلفه‌های شکل گیری حماسه ۹ دی چه بود؟

۹ دی در واقع پایان ۸ ماه کشمکشی بود که در جمهوری اسلامی بر سر یک بحثی به نام انتخابات مطرح شد؛ ولی بررسی اسناد و مدارک نشان می‌دهد این موضوع بسیار فراتر از بحث انتخابات بود و حکایت از برنامه‌ریزی بسیار گسترده دشمنان این ملت، انقلاب و نظام دارد.

با توجه به اینکه سفارت آمریکا در ایران از زمان اشغال سفارت توسط دانشجویان انقلابی نتوانسته به فعالیت خود بپردازد، انگلیسی‌ها جایگزین آنان شدند. برخلاف کودتای مرداد ۳۲ که انگلیسی‌ها سفارتشان تعطیل شده بود و آمریکایی‌ها در آنجا جایگزین انگلیسی‌ها شدند و نقش آنان را بازی کردند. به تعبیری در کودتای ۲۸ مرداد ۳۲ پسرعموی انگلیسی‌ها یعنی آمریکا توانست جنبش ملی شدن صنعت نفت را ناکام بگذارد، در فتنه ۸۸ نیز انگلیسی‌ها که این نقش را بازی کردند.

فتنه ۸۸ و مسائل مربوط به آن در یک بحث کلی‌تری به نام برخورد غرب با اسلام و ایران اسلامی به عنوان مرکز جهان اسلام می‌گنجد که به تعبیر هانتینگتون تمدن نوین اسلامی با محوریت ایران در حال رستاخیز است.

ما باید به قبل از فتنه ۸۸ برگردیم تا بتوانیم حوادثی که منجر به آن فتنه شد را بشناسیم. قبل از فتنه ۸۸ آمریکایی‌ها یک شکست سختی را در میدان عراق از جمهوری اسلامی متحمل شدند که به تعبیر بنده بزرگترین شکست تاریخ سیاست خارجی آمریکا در عراق از جمهوری اسلامی ایران بود و این درحالی است که جمهوری اسلامی مستقیما یک تیر هم به نیروهای آمریکایی شلیک نکرد.

آمریکایی‌ها وقتی به عراق آمدند، گفتند برای ماندن تا ۱۰۰ سال به اینجا آمدند و بدون هیچگونه پوششی اعلام کردند که ما آمدیم بغداد تا بعد از آن به تهران برویم. صراحتا اعلام می‌کردند که سربازان آمریکایی آمدند عراق و مردم آمریکا نیز چمدان‌های خود را می‌بندند تا به تهران بیایند. این در حالی بود که در آن زمان بعضی از ارکان اجرایی و تقنینی کشور ترسیدند و جا زدند و تا اندازه‌ای هم دستشان را به نشانه تسلیم بلند کردند.

- یعنی در واقع خواص نتوانستند نقش خود را ایفا کنند؟

همینطور است. خواص نتوانستند نقش خود را در زمانی که آمریکایی‌ها به عراق حمله کردند درست تعیین کنند. در سال ۱۹۹۱ عده‌ای از این خواص آمدند و پیشنهاد کردند که جمهوری اسلامی برود به طرفداری از صدام با آمریکا بجنگد که در آن زمان مقام معظم رهبری اعلام کرد این فتنه است و ما نباید وارد این فتنه شویم و جلوی این افراد را گرفتند.

عجیب این که وقتی آمریکایی‌ها به طالبان حمله کردند بعضی از همین خواص که بعدها نقششان در فتنه ۸۸ نمایان شد، اعلام کردند ما باید به کمک طالبان برویم و با آمریکا بجنگیم. آنچه که از همه تعجب‌آور است، این است که اینان در زمانی که آمریکایی‌ها به صدام در سال ۲۰۰۳ حمله کردند همین خواص که تا دیروز می‌گفتند باید به کمک صدام برویم و مقابل آمریکا بجنگیم، نامه تسلیم به آمریکا نوشتند و نه فقط ایران را تسلیم کردند بلکه عراق، لبنان و فلسطین را هم تسلیم کردند.

- نامه مجلش ششم به رهبری نیز در ادامه همین سناریو بود؟

علاوه بر نامه خاتمی به بوش که خود انگلیسی‌ها آن نامه را پخش کردند، بیش از ۱۰۰ نفر نمایندگان مجلس ششم نیز اقدام دیگری انجام دادند و آن نامه را به رهبری نوشتند و اعلام کردند که آمریکا ما را محاصره کرده و هیچ راهی نیست جز تسلیم و به رهبری می‌گفتند شما باید جام زهر دوم را در این زمان بنوشید. حتی یکی از نمایندگان پرگو و پرروری مجلس ششم پشت تریبون رفت و خطاب به نظام و رهبری گفت اگر شما در مقابل آمریکا کوتاه نیایید آمریکا ایران را خواهد گرفت و ما شما را تسلیم آمریکا می‌کنیم تا شما را محاکمه کند.

* جمهوری اسلامی بدون شلیک حتی یک تیر عراق را از چنگ آمریکایی‌ها درآورد

اینجا بود که رهبری وارد میدان شد و به آمریکا تشر زد و گفت چرا طلبکاری می‌کنید شما اعلام کردید در عراق بدنبال دموکراسی هستید پس بفرمایید و رهبری اینگونه پرونده عراق را از دست دولت گرفت و خود نظام رأساً وارد میدان شد و ظرف چند سال بدون این که یک تیر به سمت آمریکا شلیک شود عراق را از چنگ آمریکایی‌ها گرفت و به تعبیر خود آمریکایی‌ها جمهوری اسلامی عراق را میدان جهنم برای آمریکا کرد.

بعد از شکست آمریکا در عراق این کشور تلاش کرد که از طریق لبنان تلافی کند و رژیم صهیونیستی را وادار به حمله به لبنان کرد که آنجا هم خانم رایس اعلام کرد این جنگ‌، جنگ نیابتی است. اسرائیل به نیابت از آمریکا و حزب‌الله به نیابت از ایران و تحولات خاورمیانه نیازمند این درد است. آنجا نیز بعد از ۳۳ روز آمریکا و رژیم صهیونیستی شکست خوردند.

اتفاقی در منطقه افتاد که آمریکا، رژیم صهیونیستی و دولت‌های وابسته به آنان در منطقه گفتند ایران قدرتی شده که ما باید تلاش کنیم جلوی نفوذ بیشتر آن را بگیریم. این برنامه مستلزم این بود که دولت‌های مرتجع عرب و رژیم صهیونیستی علناً اعلام ارتباط سیاسی کنند آنجا پادشاه عربستان اعلام کرد که اگر می‌خواهید با شما ارتباط برقرار کنیم باید یک دولت فلسطین تشکیل شود تا ما جوابگوی مردم‌مان باشیم.

سران رژیم صهیونیستی گفتند با وجود حماس ایجاد دولت فلسطین امکان ندارد اینها را ما قلع و قمع می‌کنیم و بعد کار را ادامه می‌دهیم. آنجا بود که پادشاهان مرتجع عرب امضا کردند که رژیم صهیونیستی به مقاومت اسلامی در فلسطین حمله کند. البته این جا نیز شکست خوردند.

- درحقیقت شما شکست‌های پی در پی آمریکا از ایران در منطقه را عامل ایجاد فتنه ۸۸ میدانید؟

پیروزی مقاومت اسلامی در عراق و تغییر صحنه در ایران، صحنه‌ای که بعضی در داخل در ایام دوم خرداد می‌گفتند امام به موزه تاریخ پیوسته است، تغییر این صحنه که پیروزی‌های پی در پی را به وجود آورد و شعله بیداری اسلامی را هم برافروخت؛ این جا بود که آمریکایی‌ها قافیه را باختند.

هسته‌ای ایران روز به روز پیشرفت می‌کرد ایران در سال ۸۸ ماهواره به فضا فرستاد، سلول‌های بنیادی را کشف کرد، در موشکی و بسیاری از حوزه‌های علمی پیشرفت کرده است. کشوری که آمریکایی‌ها ۳۵ سال علیه آن اقدام کردند کشور قدرتمندی شد که سرپنجه‌هایش در منطقه از جمله حزب‌الله در لبنان و دوستان ما در عراق وجود دارد و آمریکایی ها به این نتیجه رسیدند اگر بخواهیم کوچکترین اقدامی علیه ایران انجام دهیم قبل از اینکه نیروهای ایران وارد شوند همپیمانان این کشور ما را می‌زنند پس تنها راه ممکن تمرکز در درون ایران است.

* نطفه فتنه ۸۸ بعد از شکست های آمریکا از جمهوری اسلامی در منطقه ایجاد شد/ طراحی نظام بعد از فتنه توسط انگلیسی‌ها

اینجاست که نطفه فتنه ۸۸ ایجاد می‌شود. بعضی‌ها ناراحتی‌هایی داشتند اما بعضی‌ها طمع قدرت داشتند و می‌خواستند به هر نوعی به پاستور برسند و تعبیرشان این بود که در این کشور و انقلاب هر چه بوده ما انجام داده‌ایم و این ۴ سال از دست ما بیرون شده و باید دوباره به دست ما برگردد. این وضعیت با هدف آمریکایی‌ها که مقابله با جمهوری اسلامی از درون بود، یکی شد.

- یعنی اعتقاد دارید سران فتنه در سال ۸۸ برای رسیدن به قدرت با آمریکا یکدست شدند؟

عده‌ای در کشور به دنبال قدرت‌طلبی بودند و از آن طرف دشمن برای اینکه از دست ایران بتواند نفسی بکشد دنبال این بود برای ایران از درون مشکل ایجاد کند و این دو هدف در سال ۸۸ با هم یکی شد و بعد از آن فرماندهی و مدیریت صحنه به دست دشمن افتاد، تا جایی که انگلیسی‌ها آمدند و ساختار دولت و نظام بعد از فتنه ۸۸ را نیز طراحی و آماده کردند و آن را در اختیار واسطه‌ها و سران فتنه در داخل ایران قرار دادند.

* اعتراف وزیر خارجه انگلیس به شکست در مقابل رهبر ایران

بعضی از سران فتنه کاملاً مرتبط با کسانی بودند که سرشان در سفارت انگلستان بود. این نشان می‌دهد فتنه ۸۸ چقدر پیچیده بود. فتنه‌ای که وقتی خبرنگاران از وزیر خارجه انگلیس سوال کردند که شما اعلام کردید این بار کار جمهوری اسلامی تمام است پس چرا نشد گفت من اعتراف می‌کنم خدا هم ایرانی است و بار دوم در جواب این سوال گفت که من اعتراف می‌کنم رهبری در ایران خیلی قدرتمند است و رهبری در ایران باعث شکست ما شد. همین سند برای ما کافی است و آن که چشم بینا و گوش شنوا داشته باشد نیاز به تعمق زیاد ندارد تا این موضوع را درک کند.

- عده‌ای فتنه ۸۸ را به یک حادثه تقلیل می‌دهند و آن را دعوای دو جناح عنوان می‌کنند نظر شما در این خصوص چیست؟

ما نباید در مقابل دشمن دعوای داخلی‌مان را بیان کنیم. راه این دعوا نیز مشخص است و صندوق آرا است و رأی همه چیز را مشخص می‌کند. مگر در این دوره (انتخابات ۹۲) که رئیس جمهوری با کمتر از یک صدم رأی بیشتر پیروز انتخابات شد کسی سخنی گفت؟ هر حزبی و گروهی در نظام جمهوری اسلامی و در مردم‌سالاری دینی باید توانایی‌های خود را ارائه دهد اگر مردم به وی رأی دادند که هیچ و اگر رأی ندادند بگویند مردم از اینکه مسئولیت را بر دوش ما نگذاشتید سپاسگزاریم. این از آموزه‌های دینی ما نشأت می‌گیرد؛ نه این که برای رسیدن به قدرت باید رفت با جنایتکارترین دولت تاریخ یعنی آمریکا هم‌‌رقصی کرد. سران فتنه با آمریکا هم رقصی کردند در ایام عاشورای ما نیز اینان با آمریکا هم رقصی کردند.

شما دیدید اوباما در سالگرد فتنه که داشت شدیدترین تحریم‌ها را علیه ما اعمال می‌کرد اعلام کرد که همه بدانند امروز سالگرد جنبش سبز در ایران است ما باید کاری انجام دهیم که این جنبش دوباره به تحرک بیفتد.

- یعنی هنوز دشمنان و بعضی عوامل داخلی آن به دنبال بازتولید فتنه هستند؟ ما نمونه‌هایی از اقدامات برای بازتولید فتنه را در یکسال اخیر در دانشگاه‌های کشورمان مشاهده کردیم.

هنوز هم خط دهی برای بازتولید فتنه از خارج وجود دارد. البته این فتنه در داخل به جهت این که آمریکایی‌ها در منطقه کاملاً شکست خورده‌اند و سران فتنه هم به شدت از این که نتوانستند در فتنه ۸۸ به نتیجه برسند سرخورده شدند نمی‌تواند مانند گذشته پا بگیرد. احساس نمی‌کنم که توانی مانند توان قبلی نیروهای غرب‌گرا و فتنه‌گر در کشور وجود داشته باشند تا بتوانند حرکتی انجام دهند، اگر هم در فکر فتنه جدیدی باشند این بار به شدت سرکوب خواهند شد الان مردم آگاه شدند و در یکسال و نیم گذشته نیز نسبت به دشمنی و کینه آمریکا نسبت به ایران خصوصاً در بحث هسته‌ای آگاهی کامل به دست آوردند.

- ما مشاهد کردیم افرادی انتخابات سال ۹۲ را دموکراتیک‌ترین انتخابات عنوان کردند اما نسبت به انتخابات ۸۸ این گونه سخن نگفتند؟

اینان از قبل سال ۷۶ نیز همین سخن را می‌گفتند. بعضی‌ها شیوه‌شان این است زمانی که خودشان پیروز انتخابات باشند آن انتخابات دموکراتیک ترین بوده اما اگر شکست بخورند این انتخابات ناحق بوده است. این ویژگی از غرور و تکبر این افراد بلند می‌شود و ریشه کبر نیز جهل است.

* تمام انتخابات جمهوری اسلامی دموکراتیک بوده است/عده‌ای برای رسیدن به مقام سر می‌شکنند

وقتی من احساس می‌کنم فقط خود من هستم که می‌توانم صحبت کنم و کس دیگری نمی‌توان سخن بگوید این از کبر نشأت می‌گیرد. تمام انتخابات جمهوری اسلامی دموکراتیک بوده است. دلیل آن نیز این است که انتخابات در جمهوری اسلامی به وسیله خود مردم برگزار می‌شود. امکان تقلب در انتخابات وجود ندارد البته تخلف امکانپذیر است که آن هم از خطای انسانی نشأت می‌گیرد. اما تقلب به این معنا که نظام آگاهانه بیاید و آراء را جابجا کند در جمهوری اسلامی تا الان اتفاق نیفتاده و در ادامه نیز اتفاق نخواهد افتاد چرا که رأی مردم حق‌الناس است. کسی نمی‌تواند به آن دست بزند.

بعضی‌ها ذهنشان در رابطه با مسائل سیاسی ذهن قدرت‌محور دوران جنگ سرد است و هنوز در آن جریان فکر و بازی می‌کنند و هنوز معنای مردم‌سالاری دینی را نفهمیدند اگر می‌فهمیدند برای رسیدن به مقام و مسئولیتی سر نمی‌شکاندند.

- ما شاهد بودیم همین افراد بعد از انتخابات ۸۸ اعلام می‌کردند که «مقبولیت نظام در بین مردم کم شده است چه کنیم که این مقبولیت برگردد» اما ۹ دی خط بطلانی بر این تفکر بود نظر شما در این خصوص چیست؟

 وقتی بنده خودم را معیار قرار می‌دهم همه چیز را متناسب با خودم می‌سنجم این جا باید بگویم که ایراد از خودمان است. اگر نظام مقبولیت نمی‌داشت که انتخابات سال ۹۲ را با حضور بالای ۷۰ درصدی مردم برگزار نمی‌کرد. در انتخابات آمریکا تنها ۱۸ درصد از مردم شرکت کردند. اگر نظام مقبولیت نمی‌داشت آمریکایی‌ها برای حمله به آن یک لحظه درنگ نمی‌کردند. این که آمریکایی‌ها جرأت ندارند به ایران نگاه چپ کنند این است که این نظام پشتیبانی مردمی دارد. این پشتوانه مردمی نظام است که سوریه را لبنان را و عراق را حفظ کرده است.

بعضی‌ها چون خودشان را معیار می‌دانند می‌گویند اگر من مسئول نظام شدم درست است وگرنه قبول نیست، این از تکبر ناشی می‌شود. در آموزه‌های دینی دویدن برای مسئولیت تقبیح شده است و مشکل بعضی افراد همین موضوع است که برای گرفتن مسئولیت دروغ می‌گویند ادعای تقلب می‌کنند و بعد اعتراف می‌کنند که تقلبی نبوده و اما این شهامت را ندارند که بگویند ما اشتباه کرده‌ایم.

- البته ما الان نیز مشاهده می‌کنیم عده‌ای به دنبال رفع حصر سران فتنه هستند؟

 در تمام سیستم‌ها رقصیدن به ساز دشمن یعنی اقدام علیه امنیت ملی کشور. وقتی در سیستمی که نظام آن دینی است و در حال الگو شدن برای جهان است و مردم برای محقق شدن آن در ۸ سال جنگ تحمیلی جوان‌های خود را دادند، اقدامات این آقایان پذیرفتنی نیست. در مقابل ما آمریکایی است که فقط در حمله ۲۰۰۳ به عراق یک میلیون و نیم انسان را کشت. دشمن ما یک انسان‌های خیره‌سری هست که برای از بین بردن انسان‌ها میکروب تولید و منتشر می‌کنند.

دشمن منطقه‌ای ما نیز رژیم صهیونیستی است. رژیمی که از زمان جعل آن در منطقه جز عامل بحران چیزی نبوده است. وقتی ما با چنین دشمنانی مواجه هستیم و این دشمنان می‌آیند در داخل از عده‌ای حمایت می‌کنند، چرا نباید افراد متوجه شوند! مگر ما نمی‌گوییم همه مقلد امام (ره) هستیم، مگر ایشان بارها نفرمودند که اگر آمریکا از کسی تعریف کرد آن فرد باید بداند که مشکل دارد. چرا به خودتان رجوع نمی‌کنید؟ اگر هم حرفی دارید خودتان صریحاً اعلام کنید چرا با آمریکایی‌ها هم رقصی می‌کنید. شجاع باشید و بگویید ما نظام دینی نمی‌خواهیم.

شما می‌گویید نظام دینی و امام (ره) را قبول دارید اما خلاف آن عمل می‌کنید و این نفاق است. اگر بگویید ما قانون اساسی را قبول داریم اما نظام را خیر، این نفاق است.

- شما در ابتدا گفتید انگلیس ابزار آمریکا در ایران برای فتنه‌انگیزی بود؛ نقش انگلیس را در این فتنه تا چه حد می‌دانید؟

انگلیسی‌ها از زمان پادشاهی فتحعلی‌شاه وارد عرصه سیاست ایران شدند و زخم‌های بسیار عمیقی را بر تن ایران وارد کردند. انگلیسی‌ها اولین کاری که در آن زمان کردند این بود که قسمت‌های مهمی از سرزمین ایران را جدا کردند. اینها عامل اصلی انتزاع خاک ایران به روسیه بودند.

سفیر وقت انگلیس به نام سرگور اوزلی در سن‌پترزبورگ به ملاقات تزار روس رفت، تزار روس نیز از اقدامات وی بخاطر جداکردن قسمتی از خاک ایران و اضافه کردن آن به خاک روسیه از وی تشکر کرد. در این جا سرگور اوزلی گفت از من تشکر نکنید این خدمتی بود که من به امپراطوری بریتانیا کردم.

در واقع هدف انگلیسی‌ها این بود که ایران را تضعیف کنند اما مستقل نگهش دارند تا جلوی روسیه به عنوان سپر دفاع برای حفظ هندوستان باشد. چرا که مرکز اقتدار انگلیس هندوستان بود و هر وقت روس‌ها طمع می‌کردند که به هند حمله کنند انگلیسی‌ها تکه‌ای از سرزمین ایران را به آنها می‌دادند.

اینکه انگلیس در ذهن مردم ایران به عنوان خبیث‌ترین دشمن شناخته می‌شود به خاطر همین جنایات است. در زمانی که جریان روشنفکری آلوده و غرب‌گرا در ایران در زمان قاجار شروع به کار کرد، ملکم‌خان که سرکرده این روشنفکران بود از انگلیس خواست تا کمکی به ایران برای پیشرفت این کشور کند که سرگور اوزلی گفت ما از ایران چیزی که نیاز داریم این است که به عنوان یک سپر در مقابل روسیه برای دفاع از هند عمل کند و ما می‌خواهیم ایران در همین قهقرا بماند.

* نجیب خواندن خبیث‌ترین دشمنان جمهوری اسلامی، آنان را به طمع می اندازد

در کودتای ۲۸ مرداد که نقش انگلیس کاملاً عیان است ما معتقدیم الان که آمریکایی‌ها در ایران سفارتخانه ندارند تلاش می‌کنند از طریق سفارت انگلیس عمل کنند البته همانطور که اسناد می‌گوید انگلیسی‌ها چند ماه قبل از انتخابات ۸۸ بنگاه‌های سخن‌پراکنی راه انداختند و در آنجا اعلام می‌کردند که قرار است در انتخابات تقلب صورت گیرد.به همین خاطر است که مسئولین در این خصوص توجه ویژه‌ای داشته باشند که اینان از جمله انگلیس و آمریکا دشمنان خبیث ما هستند و نه نجیب.

نجابت این‌ها در هیچ جای تاریخ اثبات نشده است. اینان به دنبال تسلط بر منابع مادی و معنوی ما هستند. تنها چالش‌گر بزرگ این‌ها نیز جمهوری اسلامی است. اینان درصورتی می‌توانند در جهان سیطره دوباره به دست آورند که بتوانند جمهوری اسلامی را مهار کنند و در همین خصوص مسئولین ما باید هوشیار باشند. سخنانی هم که به رئیس جمهور جنایتکارترین کشور می‌گویند نجیب نباشد.

رؤسای جمهور کنونی و گذشته آمریکا باید به عنوان جنایتکاران جنگی محاکمه شوند نه اینکه به آنان نجیب بگویند. این نوع تعبیر باعث طمع دشمن می‌شود. بر همین اساس اگر هسته‌ای را بدهیم باز می‌گویند از بحث موشکی‌تان هم کوتاه بیایید. اگر ما کوچکترین عقب‌نشینی در مقابل آنان بکنیم تا جمع کردن کتاب‌های فیزیکمان در دانشگاه‌ها پیش خواهند آمد.

ما به آنها نجیب گفتیم اما آنها به ما گفتند که در DNA ما فریبکاری است حتی نماینده ما را به سازمان ملل راه ندادند. به اینان نباید اعتماد کرد. همان مدیریتی که از نظر دفاع و امنیت کشور را این چنین مستحکم کرده باید در میدان اقتصاد نیز وارد شود و اقتصاد مقاومتی را محقق کند.

ما باید کمپین بین‌المللی برای محاکمه جنایتکاران آمریکا و انگلیس راه بیاندازیم البته در سال آینده در همین خصوص بسیج اساتید همایشی برگزار خواهد کرد و عملکرد آمریکا از نظر حقوق بشر بررسی خواهد شد.

- نقش فتنه ۸۸ را در اعمال شدیدتر تحریم‌ها علیه ملت ایران تا چه حد می‌دانید؟

آمریکایی‌ها قبل از سال ۸۸ موضوع هسته‌ای ما را پذیرفته بودند اما همین سران فتنه از داخل به آنان پیغام دادند که صبر کنند ما سر کار خواهیم آمد و قرارداد را با ما ببندید. بعد از آن هم اگر بررسی کنید می‌بینیم سنگین‌ترین تحریم‌هایی که علیه جمهوری اسلامی وضع شده است بعد از فتنه ۸۸ بوده است.

وقتی دشمن احساس می‌کند هنوز می‌شود در درون کشور ایران نفوذ کند امیدوار می‌شود و تحریم‌ها را افزایش می‌دهد. ما هر چه مشکل داریم باید در درون کشورمان باشد. ما نباید مشکلاتمان را با دشمنانان مطرح کنیم. کدام انسان عاقلی وجود دارد که فکر کند آمریکا و انگلیسی‌ها به فکر منافع ما هستند.

وقتی آمریکا و صهیونسیت‌ها پشت جریان فتنه ۸۸ قرار گرفتند، چرا شما (سران فتنه) مرزتان را مشخص نکردید؟ وقتی شعار نه غزه نه لبنان سر دادند چرا مرزتان را با آنان مشخص نکردید؟ امروز غزه افتخار جمهوری اسلامی است. غزه توانست رژیم صهیونیستی را سه بار شکست دهد. همین طور لبنان نیز افتخار جمهوری اسلامی است. امروز سیدحسن نصرالله رهبر امت عربی است. این در حالی است که آمریکایی‌ها در منطقه ۵ هزار میلیارد دلار هزینه می‌کنند اما در آخر ۵ هزار تابوت می‌برند؛ اما جمهوری اسلامی با هزینه‌های بسیار جزئی این سرپنجه‌های محکم خود را در منطقه ایجاد کرده است.

- چه می‌شود افرادی مانند موسوی و کروبی که در این نظام مسئول بودند آن فتنه را به وجود می‌آورند و با دشمنان خارجی همراه می‌شوند و آن ظلم بزرگ را نسبت به نظام مردم مرتکب می‌شوند؟

بعضی‌ها روحیه لجبازی دارند و این که می‌گویند لجبازی بعضی‌ها را به جهنم می‌برد، این افراد نمونه آن هستند. این افراد نخست‌وزیر و رئیس مجلس نظام بودند و این همه رهبری به اینها گفت برگردید اما لجبازی کردند البته در کنار آن تکبر نیز عاملی برای اقدامات آنان است. البته همه دولت‌ها در جمهوری اسلامی زحمت کشیدند اما خیلی‌ها فرصت را از دست دادند این که من امروز به دنبال سیاه‌نمایی گذشته باشم این یعنی خود رأیی و کبر و این ویژگی آدم را بیچاره خواهد کرد.

شما وقتی می‌گویید من نظام جمهوری اسلامی را قبول دارم و همه دنیا نیز این موضوع را می‌فهمند که در نظام جمهوری اسلامی فصل‌الخطاب رهبری است، آن هم رهبری که عادل، عالم و جامع‌الشرایط که تصمیمات درست و دقیقش بر همه ثابت شده است. دیگر آن اقدامات بعد از انتخابات سال ۸۸ چه معنی دارد؟

* ابطال انتخابات جنگ داخلی به راه می انداخت

اگر این رهبری در جریان فتنه نبود و اگر ایشان عقب‌نشینی کرده بود و درخواست ناحق دیگران در خصوص ابطال انتخابات پذیرفته بود آیا دیگر امکان داشت در این کشور انتخابات دیگری برگزار شود. و بعد کسی نگوید که تقلب شده است؟ آیا جنگ داخلی به راه نمی‌افتاد سران فتنه فکر کنند که اگر جنگ داخلی راه می‌افتاد آمریکا وارد کشور ما نمی‌شد و خاک کشور را به توبره نمی‌بست.

در زمان اشغال عراق اگر رهبری شجاعت به خرج نمی‌داد و به میدان نمی‌آمد آمریکا بعد از گرفتن عراق سوریه را می‌گرفت و بعد سراغ ایران می آمد. طرح خاورمیانه بزرگ آمریکا در همین راستا وجود دارد و این موضوع چیز پنهانی نیست. چرا شما (سران فتنه) از این موضوع غفلت می‌کنید؟

وقتی رهبری در خطبه‌های نماز جمعه در ۲۹ خرداد ۸۸ اعلام کرد که این انتخابات پاک است چرا دوباره لشکرکشی کردید. چرا وقتی عکس امام را پاره کردند موضع نگرفتید. چرا وقتی در روز عاشورا مجلس عزای امام حسین را آتش زدند شما چیزی نگفتید بلکه آن فتنه‌گران را مردم خداجو خواندید. در کدام نظام مشاهده می‌کنید که با اپوزیسیون خود این چنین با رحمت برخورد کنند آن هم با کسانی که ۸ ماه کشور را بر لب پرتگاه بردند.

* فتنه ۸۸ برای سرنگون کردن ۵ نظام کافی بود

آن فتنه‌ای که علیه نظام جمهوری اسلامی پیاده کردند کافی بود که ۵ نظام را سرنگون کند و این قدرت الهی رهبری و نهایتاً امام حسین (ع) بود که این کشور را نجات داد و گرنه آمریکایی‌ها آنچه که بر سر ایران می‌آورند بسیار بدتر از عراق بود. به جهت این که اینها هر حرکتی که علیه آمریکا در جهان شکل می‌گیرد را از ایران می‌دانند.

بنده معتقدم در فتنه ۸۸ و همچنین در حمله آمریکا به عراق الهی بودن تصمیم رهبری نمایان شد. در حالی که دولت ترسیده بود و نامه تسلیم به بوش نوشت و از بوش تقاضای ملاقات کرد و بوش در جواب گفت ما به عراق حمله کردیم تا ایران را تنبیه کنیم و در حالی که مجلس ششم آن نامه را به رهبری نوشت که جام زهر را بنوشید، در این وضعیت رهبری وارد شد و هم ایران را نجات داد و هم بزرگترین شکست را به آمریکا تحمیل کرد. البته ما از ابتدای انقلاب دست حمایت خداوند را از طریق جانشین به حق امام زمان (عج) مشاهده کرده‌ایم.

آمریکایی ها در صورتی می‌توانستند تک‌قدرت جهانی بمانند که بر منابع انرژی منطقه خاورمیانه مسلط شوند و بتوانند دیگر کشورها را در همین خصوص کنترل کنند. این هدف درصورتی محقق می شد که انقلاب اسلامی مهار می‌شد درحالی که بزرگترین شکست را از جمهوری اسلامی خوردند. اما متاسفانه هنوز هم در جمهوری اسلامی در این رابطه مقاله‌ای چاپ نشده است.

- ما مشاهده کردیم که رهبری و مردم در ۹ دی از جمهوریت نظام دفاع کردند و این دولت نیز وام‌دار آن است اما چرا در این خصوص موضع روشنی نمی‌گیرد؟

فتنه ۸۸ کودتا علیه جمهوریت نظام بود حال اینکه چرا این دولت از فتنه سخن نمی‌گوید، من اینگونه باور ندارم و سال گذشته شاهد بودیم که رئیس جمهور از ۹ دی تمجید کردند. البته آقایان باید بدانند که فتنه بر تارک برخی افراد چسبید و قابل پاک شدن نخواهد بود.

سنگین‌ترین گناه در تاریخ جمهوری اسلامی توسط سران فتنه انجام شد. ما مشاهده می‌کنیم انسانی را برای جرم کوچکی به دادگاه می‌برند و مجازات می‌کنند اما بعضی‌ها چنین جرم بزرگی را مرتکب می‌شوند. مردم عراق در زمان فتنه چقدر نسبت به افرادی که آن فتنه را به پا کردند ناراحت بودند! چرا که آنان می‌دانند اگر جمهوری اسلامی نباشد دیگر عراقی وجود ندارد.

این انقلاب به پیش می‌رود و ما باید به سویی برویم که جمهوری اسلامی را به قدرت بین‌المللی تبدیل کنیم. طبعاً در این راه ما با مشکلاتی روبرو خواهیم بود و دشمن تلاش می‌کند برای مقابله با ما از درون نیرو جمع کند و افرادی را انتخاب کند که زمانی پیشقراول مبارزه با آمریکا بودند و حال از آن مواضع توبه کردند و آنها را مقابل جمهوری اسلامی قرار می‌دهند. البته درست است که ما در فتنه ۸۸ فرصت‌هایی را از دست دادیم و ظرفیت‌های بزرگی از نظام چه در داخل و چه در خارج از دست رفت اما این نظام به پیش خواهد رفت.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


عدل علی علیه السلام
چقدر رافت اسلامی با عدالت اسلامی سران فتنه را اعدام کنید