شنبه ۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 27 Apr 2024
 
۹
۴۸

اقدام جهانگیری برای افزایش تبعیض‌آمیز حقوق‌ها +سند

چهارشنبه ۲۹ بهمن ۱۳۹۳ ساعت ۱۰:۳۵
کد مطلب: 408081
عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی از بخشنامه دولت مبنی بر پرداخت فوق‌العاده شغل به ستاد دستگاه‌های دولتی و وزارتخانه‌ها این اقدام را خلاف قانون خدمات کشوری و دخل و تصرف در بیت‌المال خواند.
اقدام جهانگیری برای افزایش تبعیض‌آمیز حقوق‌ها +سند
به گزارش جهان، جبار کوچکی‌نژاد در گفتگو با مهر با اشاره به بخشنامه دولت برای افزایش ۲۵ تا ۳۵ درصدی فوق‌العاده شغل کارمندان ستادی وزارتخانه‌ها و دستگاه‌های اجرایی گفت: دولت هر ساله در قانون بودجه سالانه درصد حقوق کارمندان را اعلام می کند، بر همین اساس امسال نیز افزایش حقوق کارمندان ۱۴ درصد در نظر گرفته شد. این در حالی است که قانون خدمات کشوری می گوید باید به نرخ تورم، حقوق کارمندان افزایش یابد.

نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: طبق قانون خدمات کشوری پرداخت هرگونه وجه خارج از چارچوب این قانون ممنوع و دخل و تصرف در بیت‌المال است.

عضو کمیسیون آموزش تصریح کرد: در این فصل از سال بخشنامه دولت در اختصاص ۳۵ درصدی فوق‌العاده شغل به دستگاه‌های ستادی وزارتخانه‌ها امری غیرمعمول است. این در حالی است که دستگاه‌‌های ستادی در پایتخت یا برخی مراکز استان‌ها مستقر است و دستگاه‌های صف در روستاها و شهرهای کوچک مستقر هستند، کارمندان پایتخت یا مراکز استان‌ها درآمد بیشتری داشته و پاداش و اضافه‌کار دریافت می کنند که کارمندان روستاها و شهرهای کوچک از آن محروم هستند.

وی با انتقاد از عدم پرداخت فوق‌العاده شغل به فرهنگیان گفت: ستاد آموزش و پرورش در پایتخت مستقر است و کاری انجام نمی دهد، معلمان جزء ستاد نیستند و بار اصلی کار آموزش و پرورش روی دوش آنها است.

کوچکی‌نژاد ادامه داد: در شرایط سخت اقتصادی که دولت بارها اعلام کرده پولی برای افزایش حقوق فرهنگیان و یا معوقات آنان ندارد، پرداخت فوق‌العاده شغل به ستادها چیزی جز باندبازی و گروه‌بازی نیست.

نماینده مردم رشت اضافه کرد: ستادهای وزارتخانه‌ها به دولت نزدیک هستند و در پایتخت مستقرند، این تبعیض آشکاری است و مجلس نباید اجازه دهد.

به گزارش مهر، در جلسه نوبت عصر مجلس شورای اسلامی، بندی در خصوص افزایش عوارض آب بررسی می شد که قاضی‌پور درخواست حذف آن را مطرح کرد.

وی با این استدلال که از مردم پول می گیرید و به برخی کارمندان نورچشمتان فوق‌العاده شغل می‌دهید، از این عملکرد دولت انتقاد کرد.

در ادامه نیز جبار کوچکی‌نژاد نماینده مردم رشت در موافقت با سخنان قاضی پور از تخلف دولت خبر داد و این اقدام را خلاف قانون دانست.

در ادامه نماینده دولت در مجلس، از اظهارات کوچکی‌نژاد و قاضی‌پور انتقاد کرد و این بخشنامه را جزء اختیارات دولت خواند.

https://cdn.jahannews.com/images/docs/files/000408/nf00408081-1.jpg
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
حکومت ملوک الطوایفی همین است دیگه زیرا ستادی ها اکثرا از دایره بسته خواهند بود
Iran, Islamic Republic of
ملوك الطوايفي نيست
بلكه امپراتورانه است
ابوذرصحابه بزرگ پیغمبر
Iran, Islamic Republic of
ای معاویه فقیران را تو فقیرکردی و ثروتمندان را تو ثروتمند کردی
علي
اين بخشنامه در راستاي قانون خدمات كشوري هست.بنده در يكي از شهرستانهاي هرمزگان هستم كه شامل اين قانون ميشدم و فعلا بدليل كمبود اعتبار لحاظ نشده .
بهتر است اقاي نماينده قانون را مطالعه كند بعد فرياد سر بدهد .
تابوده همین بوده وتاهست همین است ( السابقون والسابقون اولیک المقربون )
یه اصلاحطلب
خداییش در این دولت تبعیض در پرداخت حقوق زیاد شد، گرچه با احمدی نژاد مخالفم ولی در این مورد عدالت رعایت می کرد
Iran, Islamic Republic of
فعلا" كه اينان بر پست ها تكيه زده اند و مقام ها را در اختيار گرفته اند
ملت هم برود و سماق بمكد !!!
Iran, Islamic Republic of
روحاني مچكريم!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Iran, Islamic Republic of
تدبيره ديگه!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Iran, Islamic Republic of
مقصر اصلی این موضوع آقای ...
سيد
يكي بكه اختلاف بين ستادي و اجرايي در استانها جيه به جز اينكه ما مستقيم با مردم سروكار داريم و ستادي ها خوابن!!!
همه زحمت و کار عملی به عهده کارمندان شهرستان است اونوقت حقوق کارمندان استانها و پایتخت باید افزایش پیدا کنه این دیگه چه عدالتیه
شمسايي
نماينده محترم :
دستگاههاي ديگر در ستادشان انجام داده اند ولي آموزش .وپرورش اين اصلاحيه را انجام نداده است
کارمند نهاد
Spain
لطفا بازرسی کل کشور برسی نماید در خصوص دریافتی مقامات نهاد که یکشبه حقوقشان تا دویست در صد افزایش یافته مضا فا اینکه هر کدام از چند جا حقوق دریافت می کنندکه مصداق ان جناب م ب در حوزه معاونت اجرائی ساختمان کوثر ط هفتم است همچین افراد کم سواد در پست های اداری بکار گرفته اند تا طبق میلشان انجام وظیفه نمایند
France
کسی از تبعیض حرف میزنه که خودش نکرده باشه
3000 بورسیه دکترا بدون آزمون اسمش چیه ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
امین
Iran, Islamic Republic of
20 نفر امار قطعی دولت نهم و دهمه ما امار دولتهای هشتم و هفتم وششم و......پنهانه
خير آقايان اين كار در دولت قبل بود ولي الان عادلانه شد .جرات داري چاپ كن
محمد امين
Iran, Islamic Republic of
از يك طرف ميگن نفت ارزون شده پول نداريم كارمندها را به بهانه تعديل نيرو بيكار ميكنند از يك طرف هم بذل و بخشش. بخدا اون دنيا بابت اخراج كارمندهاي قراردادي جواب بايد پس بديد. جهان نيوز تو هم اينو منتشر كن سانسور بسه
غصه نخور معلمان زبل مدارس دولتی سالها است که کارشان را بر اساس تورم انجام میدهند و بخشنامه های دولتی یعنی پ ... فقط امیدوارم زبلی همه گیر نشود
Iran, Islamic Republic of
اگر حضرت علی (ع) بود و در زمان او چنین اتفاقی می افتاد، دست عاملین و متجاوزان به بیت المال را قطع می کرد. منظورم آقای جهانگیری نیست. منظور هر کسی که بود!!!
علي
سلام . بهتر بود اين نماينده محترم قبل از اظهار نظر لااقل از يك نفر كه اطلاعات حقوقي داره مشورت مي گرفت .
ببين كيا قانون تصويب ميكنن
بنام خدا
افزایش حقوق کارکنان دانشگاه آزاد 14 درصد و افزایش حقوق اساتید این دانشگاه 25 درصد میباشد .آقای دکتر میرزاده ! افزایش حقوق اساتیدی که حقوق 16 میلیون تومان دارند 25 درصد این حقوق معادل 14 درصد حقوق کارمنان است ؟!
14 درصد افزایش حقوق کارمندی که یک میلیون تومان می گیرد چقدر است ؟!
25 درصد افزایش حقوق مسولین دانشگاه آزاد که 32 میلیون تومان می گیرند چقدر است ؟!
حالا عدالت کیلویی چند است ؟!
علي
Iran, Islamic Republic of
با سلام اين بخشنامه خلاف قانون است و در ماده مذكور كليه دستگاهها ذكر شده است آن هم مشروط به شرايطي
چرا ما كه در شهرستان با فوق ليسانس از بهترين دانشگاه كشور كار مي كنيم بي بهره ايم بعد به يك فرد ديپلم ستادي مي دهند اين با عدالت مغاير است
فقط 4سال
Finland
عمر این دولت فقط 4 سال هست تو این 4 سال حداقل عدالت را رعایت کند؟
کامنت هارو که بوی حق و حقیقت میده سانسور میکنی جهان نیوز حرف حق تلخه؟؟؟؟
اسد
آقا اسحاق زحمت بکشن از این کارمندایی که 3 تا 4 میلیون به بالا حقوق میگیرن یه جزیی کم کنه بده به کارمندای قراردادی که زیر 1میلیون حقوق میگیرن مثل ما بازرسای وزارت صنعت و معدن شهرستانی تا اینقدر تبعیض معیشت نباشه
مردم فکرمیکنن همه کارمندا مثل همن
هرچند به نظامیان نمی دهند اما آقایام مسئول چرا کارمندان درتهران باید همانند افرادیکه درهرستانها هستند وهمه چیزدرغیر ازتهران ارزانتراست حقوق بگیرند درتهران همه چیز گران ترازشهرستانها است
محمد
Iran, Islamic Republic of
...آقایون ستادی و وزارتی !!! کارها توسط افراد دیگه انجام میشه و فشار کار رو دوش استانها و شهرستانهاست اونموقع ژست و رفاه و امکانات و افزایش حقوق و پاداش برای از ما بهترون هاست ......
Iran, Islamic Republic of
راه دوری نمیره هوای اقوام و کس و کاراشونو که در مناصب ستادی کاشته اند را دارند.
چون خون آقايان از خون ما رنگين تره بايد مواجب بيشتري از ما بگيرند. البته همه از واقعيت خبر دارن چون دريافتي ها بدليل مشكلات اعتباري كم شده آقايان دارن از اين طريق با كلاه شرعي و قانوني دريافتي خود را پايدار و ترميم ميكنن. حالا ببينيم مجلس محترم براي رفع اين بي عدالتي آشكار چي ميكنه.
علی
جناب کوچکی نژاد!
خواهشن جناحی به مسائل نگاه نکنید!
کدوم خدا پیغمبر و کدوم دینی گفته که حقوق و درآمدیه قشری 15درصد افزایش پیدا کنه ولی هزینه‌هاشون 30 تا 40درصد بره بالا ؟!. همونطور که بخاطر 3 - 2 تا مست نباید در مسجدرو بست. نباید بخاطر یه اقلیت، جلوی باب خیر برای یه جمعیت حداکثری‌رو بست!.
اکر دستتون توی خرج باشه قطعاً باید بدونید که هزینه زندگی در روستا و بخش، بسیار کمتر از شهر و بویژه در شهرهای بزرگ و مراکز استان هست!.
ضمن اینکه این قانون، قانون من درآوردی جدید و مختص دولت یازدهم نیست و در دولت‌های قبلی هم اجرا شده.
آزادی
Iran, Islamic Republic of
با سلام
این آقایان که اسمشان را گذاشته اند نماینده مجلس و معترض به اعمل 35 درصد حقوق کارکنان ستادوزارتخانه و به اصطلاح خودشان مدافع بیت المال هستند!
چرا درمورد اینکه نمایندگان مجلس اگر حتی یک بار نماینده شده و به مجلس راه یافتند و بعدا نتوانند راه به مجلس پیدا کنند. مادام العمر حقوق یک نماینده مجلس را بگیرند . آیا این نیز همان بیت المال نیست که حرفش را میزنند . آخر چرا فقط منافع شخصی خود را می بینند؟ تا کی؟
رشید
انشالله نماینده محترم خلاف محرز دولت در جنبه فوق را پیگیری و از اتلاف بیت المال و تضییع حقوق ضعفا جلوگیری نماید همچنانکه در دولت گذشته دولت ساعت را به روش قبل از تغییر برگرداند ولی مجلس روش فعلی را تصویب کرد و هم اکنون هم اجرا میشود.برهمین مبنا اختیاردولت در حیطه قانونی مجاز است نه خارج از چارچوب قانون خدمات مدیریت کشوری .
احمد
مرگ بر تبعیض و ویژه خواری
آرمان آراسته
جناب آقای روحانی ؛ آیا نرخ واقعی تورم 14% است؟
بیچاره کارمند بدبخت که هنوز حقوق نگرفته مالیاتشو میده و تا وسط ماه هشت گرو بیستشه
وای از حق الناس...
Iran, Islamic Republic of
آقای آرمان وارسته طرح تحول نظام سلامت و ثبات نرخ ارز و سکه و دلار و ...طی همین یکسال و نیم دولت روحانی باعث کاهش تورم شده، حداقل یکم درباره مسائل اقتصادی مطالعه کن نه اینکه فقط حرف تعدادی از نمایندگانی رو بزنی که حتی به مسائل اقتصادی کشور نگاه سیاسی و جناحی دارند تا علمی.
طاها علوی
اضافه کار مدیران و معاونان مدارس که قطع کردند هیچ ، اضافه تدریس معلمان که شش ماه است پرداخت نشده هیچ ، حق الزحمه برگزاری امتحانات نهایی خرداد ،شهریور و دی ماه که پرداخت نشده هیچ ، پاداش پایان خدمت بازنشستگان که پرداخت نشده هیچ ، هزینه های بیمه ای که پرداخت نشده هیچ ، سرانه آموزشی و پرورشی که پرداخت نشده هیچ ،همه فدای این دماغ نازنین معاون اول که عین سرنا میمونه ، حداقل حقوق فرهنگیان را مطابق تورم افزایش بدهند ، مرغ 50 درصد گران شد ولی پیشگویی جناب نوبخت و جهانگیری چطور شده 14 درصد والله اعلم . این تبعیضها خون در دل آدم می کند نه گرانی ها .....
سور
درست است که بخشنامه ناعادلانه ایی است اماسوالم اینه که چرادردولت گذشته که هردستگاهی که به ریاست جمهوری نزدیکتربوداین فوق العاده رادریافت کردمثلا باوجودحساسیت وسختی کارماموران مالیاتی کارکنان وزارت اموراقتصادی ودارایی که حجم وحساسیت کارشان بسیارکمترازماموران مالیاتی است این فوق العاده رادریافت اماکارکنان سازمان امورمالیاتی ازدریافت آن محروم هستند
سعيد
United States
تصويب كنندگان خود از كاركنان ستادى هستند و در اين بلبشو كلاهي براى خود ساخته اند، اما مشگل اصلى وجود تبعيض فاحش بين حقوق كاركنان دولت است . حقوق ومزاياى تابعين قانون خدمات كشورى قريب به نصف حقوق تابعين ساير قوانين استخدامى دولتى (شركتها وبانكهاى دولتى و٠٠٠٠٠) است ، براى نمونه حقوق كارمند ساده ادارى با مدرك ديپلم در ذوب اهن يا شركت نفت تقريبا دوبرابرهمين كارمنداست كه تابع قانون خدمات كشوريست، وحقوق بازنشستگى همين كارمند ذوب اهن خيلى بيشتر است از حقوق بازنشستگى يك مدير ميانى با تحصيلات كارشناسى ارشد ويا يك دبير بازنشسته تابع قانون خدمات كشورى .و جالب اينكه دولت هرسال حقوق همه كاركنان را با درصد يكسانى افزايش ميدهد تا فاصله ها بيشتر گردد. قرار بود قانون خدمات كشورى پس از پنج سال اجرا مورد بررسى قرارگيرد اما چند سالى است كه فقط اجراى ان تمديد ميشود. حقيقت اينست كه حقوق كاركنان دولت هيچگاه به دقت بررسى و كارشناسى نشده و اگر تغييرى بوده از سر اجبار، عجولانه و براى گذراز يك مورد خاص ودر دقيقه نود بوده است . با توجه به سرگرمى وكلاى مجلس به مسايل صرفا سياسى، نه اميد به رفع تبعيض وبرقرارى عدالت است و نه گره اى از مشگلات بازنشستگان از جمله ان برادر جانباز بازنشسته باز نخواهد شد
ahmad
آقای جهانگیری : قانون خدمات کشوری و هماهنگی پرداخت را برای عدالت اجرا کردند ؟ لطفا به فاصله حقوقی بین شرکتهای مخابرات ، برق ، نفت و .... با حقوق سایر کارمندان و فرهنگیان مقایسه کنید اونوقت عدالت را کاملا حس میکنید...............
United States
تورم را به زور میارند رو10 درصد بعد حقوق همه ده درصد زیاد میشه و حقوق فک و فامیل به اندازه تورم واقعی زیاد میشه
جالب تر كه اين افزايش رو تو شركت فني و مكانيك خاك در قالب بن غيرنقدي و به طور غيرقانوني فقط به رسمي و پيماني ها ميدن يعني به بيكارلدوله هاي اداره
معلمی ازخطه سیستان وبلوچستان
به خداکمرمافرهنگیان زیباراین تورم خم شد چرافقط فرهنگیان بارمالی دارند موقع انتخابات دربوق وکرنا دم از فرهنگیان وبهبودبخشیدن به اوضاع معیشتی آنان می کنندبعدزآن همه چیز فراموش می شود مگر یک فوق لیسانس آموزش وپرورش چه کم داردازیک استادفوق لیسانس دانشگاهی؟ به خدا ماراضی نیستیم به خاطر این همه بی عدالتی.
United States
ببخشید یعنی واقعا فرق استاد دانشگاه با معلم یا فرهنگی فوق لیسانس را نمی دونید!
اگه نمی دونید حقوقون قطع بشه مفید تره !
یعنی توواقعا میدونی؟هردودانشگاه درس خوندن اون باپارتی رفته دانشگاه اون بدبخت دیگه چندسال پیش درآزمون آموزش وپرورش شرکت کرده چون دوروبرم میبینم میگم گفتم که بدونی زیادزبون نریزی
مجیداعتمادی
بازنشستگان درغوغای تورم های مختلف فراموش شده اند براساس آموزه های دینی مسئولین باید در اندازه افراد پایین درآمد و هزینه داشته باشند
علي
غم‌انگيز! نااميد كننده و يأس آور آنجاست كه ميشنويم وزير محترم و زحمتكش بهداشت و تنها وزير بدون حاشيه دولت، ميفرمايند براي پرداخت حقوق بعضي از اقشار وزارت بهداشت بودجه ندارند!!!!
خلاصه نباید فقط هرچی بگیر و ببنده و محدودیت و فشار اقتصادی مال قشر ضعیف و کارمند و ...باشه بعد اون سرمایه دار چاق و چله و رانت خوار و اختلاس گر هر کار دلش خواست بکنه............این اگر عدالت و اعتداله ؟! پس لطفا معنی ظلم را ترجمه کنید.!