شنبه ۲۲ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 11 May 2024
 
۰

تحول در نظام حسابداری بخش عمومی

يکشنبه ۲۶ بهمن ۱۳۹۳ ساعت ۱۹:۳۰
کد مطلب: 407560
خزانه دار کل کشور از اجرای نظام حسابداری بخش عمومی از ابتدای سال آینده برای اولین بار در کشور خبر داد.
به گزارش جهان به نقل از مهر، سید رحمت الله اکرمی اظهارداشت: نظام حسابداری بخش عمومی با مشارکت وزارت اقتصاد به عنوان طراح و تدوین کننده، سازمان حسابرسی کشور به عنوان رکن علمی و دیوان محاسبات کشور به عنوان تایید کننده نهایی تهیه شده و از ابتدای سال ۱۳۹۴ برای نخستین بار در کشور به اجرا در خواهد آمد.

خزانه دار کل کشور با تاکید بر رونمایی از نظام حسابداری بخش عمومی در ۲۸ بهمن ماه گفت: ۲۸ بهمن ماه جاری و همزمان با برگزاری دومین همایش ملی استاندارهای حسابداری بخش عمومی (اجرای نظام حسابداری تعهدی)، از نظام حسابداری بخش عمومی به طور رسمی رونمایی می شود.

وی افزود: در مهرماه سال جاری و در راستای ایجاد زمینه همکاری های لازم در خصوص اصلاح نظام مالی محاسباتی دولت و اجرای استانداردهای حسابداری بخش عمومی به منظور ایجاد تحول در نظام گزارشگری مالی بخش عمومی، تفاهم نامه ای بین دیوان محاسبات کشور و وزارت اقتصاد منعقد شد که به موجب آن، دیوان محاسبات، بررسی و تایید دستورالعمل های حسابداری و نمونه فرم های عملکرد ارائه شده از طریق رعایت ترتیبات ماده ۱۲۸ قانون محاسبات عمومی کشور را به عهده گرفت.

خزانه دار کل کشور بیان داشت: حسب توافقات به عمل آمده، تا پایان سال ۱۳۹۳، اسناد حسابداری بخش عمومی به تایید نهایی دیوان محاسبات کشور خواهد رسید.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *