سه شنبه ۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 30 Apr 2024
 
۴
۲۴
نامه وکلا و قضات کرمانی:

بدون هراس به پرونده م.ه رسیدگی کنید

يکشنبه ۲۶ بهمن ۱۳۹۳ ساعت ۱۷:۲۷
کد مطلب: 407548
گروهی از وکلا و قضات استان کرمان به ریاست قوه ی قضائیه در رابطه با پرونده ی م.ه نامه نوشتند.
بدون هراس به پرونده م.ه رسیدگی کنید
به گزارش جهان به نقل از آرمان کرمان، گروهی از وکلا و قضات استان کرمان با انتشار نامه ای خطاب به ریاست قوه ی قضائیه در رابطه با پرونده ی م.ه نوشتند: همکاران شما در استان کرمان، ضمن قدردانی از عملکرد دستگاه قضایی به خاطر رسیدگی به پرونده محمدرضا رحیمی، خواهان رسیدگی عادلانه، قاطعانه و انقلابی بدون هراس از فشارهای گروه‌ها و باندهای ثروت و قدرت نسبت به دیگر پرونده ” م ه ” هستیم ؛ اما مماشات با م.ه باعث باز شدن راه فساد و واجب دانستن دست‌اندازی به بیت‌المال ملت در منظر مفسدان خواهد شد و اگر انقلاب ما در مسیر برقراری عدالت اجتماعی پیش نرود ، مطمئنا به نتیجه نخواهد رسید.

متن کامل این نامه به شرح زیر است:

ریاست محترم قوه قضائیه
جناب آیت‌الله املی لاریجانی
سلام علیکم

باصلوات بر پیامبر عدل رسول گرامی اسلام صلی الله علیه وآله والسلم و ودرود وتحیت در آغاز سی و هفتمین بهار انقلاب به روح پرفتوح بنیانگذار انقلاب اسلامی امام خمینی (ره) که خط مشى و هدفش و قیامش در این انقلاب اقامۀ عدل و اجراى عدالت اسلامى در جامعه بود چرا که فرمود: حکومت اسلامى یعنى یک حکومت مبتنى بر عدل و دموکراسى و متکى بر قواعد و قوانین اسلام .به درستی که حضرت امام(ره) نیز به پیروى از اجداد طاهرینش درصدد برپایى حکومت اسلامى جهت اقامه عدل و داد بوده اند و به تبع از سرور و سالار شهیدان حضرت ابا عبداللّه الحسین علیه السلام و با اقتداى به آن حضرت در این راه قدم برداشتند و به انجام رساندند.

ریاست محترم قوه قضائیه

قرآن کریم کسانی را که مرتکب چنین کاری می‌شوند، به عذاب الیم تهدید کرده و با مفاسد اقتصادی به شدت بیشتری برخورد می‌کند ومصداق بارز آن آیه ۳۳ مبارکه سوره مائده است که می فرماید:«إِنَّمَا جَزَاء الَّذِینَ یُحَارِبُونَ اللّهَ وَرَسُولَهُ وَیَسْعَوْنَ فِی الأَرْضِ فَسَادًا أَن یُقَتَّلُواْ أَوْ یُصَلَّبُواْ أَوْ تُقَطَّعَ أَیْدِیهِمْ وَأَرْجُلُهُم مِّنْ خِلافٍ أَوْ یُنفَوْاْ مِنَ الأَرْضِ ذَلِکَ لَهُمْ خِزْیٌ فِی الدُّنْیَا وَلَهُمْ فِی الآخِرَةِ عَذَابٌ عَظِیمٌ: سزاى کسانى که با [دوستداران] خدا و پیامبر او می‌‏جنگند و در زمین به فساد می‌‏کوشند جز این نیست که کشته شوند یا بر دار آویخته گردند یا دست و پایشان در خلاف جهت ‏یکدیگر بریده شود یا از آن سرزمین تبعید گردند، این رسوایى آنان در دنیاست و در آخرت عذابى بزرگ خواهند داشت.

جامعه حقوقدانان ، قضات و وکلای استان کرمان با درود بر ملت شریف ایران که در یوم الله ۲۲ بهمن با حضور پرشکوهشان در رفراندامی که خلق کردند ، بار دیگر مهر تاییدی بر آرمان های انقلاب اسلامی زدند و اینک پاسداشت این حماسه عظیم اجرای عدالت اسلامی است.

قاضی القضات ایران اسلامی

همکاران شما در استان کرمان، ضمن قدردانی از عملکرد دستگاه قضایی به خاطر رسیدگی به پرونده محمدرضا رحیمی، خواهان رسیدگی عادلانه، قاطعانه و انقلابی بدون هراس از فشارهای گروه‌ها و باندهای ثروت و قدرت نسبت به دیگر پرونده ” م ه ” هستیم.

چرا که حضرت امام خمینی(ره)بیان داشتند در جمهوری اسلامی، زمامداران مردم نمی توانند با سوء استفاده از مقام، ثروت اندوزی کنند و یا در زندگی روزانه، امتیازی برای خود قائل شوند. باید ضوابط اسلامی را در جامعه و در همه سطوح به دقّت رعایت کنند و حتّی پاسدار آن باشند (صحیفه نور، ج ۲: ۲۷۹ و ۲۸۰؛ ج ۴: ۱۱۶ ۱۲۵٫).و جانشین صالح امام راحل مقام معظم رهبری (مد ظله العالی ) نیز با درک این خطر نسبت به مسئله مفاسد اقتصادی حساسیت نشان دادند و از چند سال قبل مسئله جدی گرفتن مبارزه با مفاسد اقتصادی را مطرح کردند و راهکارهایی ارائه دادند و مسئولیت آن را بر دوش سه قوه گذاشتند تا در این زمینه قوه مقننه هم قوانین مناسب در جهت جلوگیری از بروز فساد وضع کند، هم قوانینی که برخورد جدی با فسادگران اقتصادی را پیش بینی کند تدوین نماید و هم چنین قوانینی که روند فعالیت سالم اقتصادی را فراهم کند آماده سازد.


ریاست قوه قضائیه

بی شک اگر فساد مالی در جامعه سیطره یابد، وحدت جامعه که پشتوانه حکومت دینی است، از بین می رود و اخلاق اجتماعی و فردی و ریشه های اعتماد در هم می ریزد و تضاد اجتماعی جایگزین وحدت می شود.

با این تعابیر مماشات با م.ه باعث باز شدن راه فساد و واجب دانستن دست‌اندازی به بیت‌المال ملت در منظر مفسدان خواهد شد و اگر انقلاب ما در مسیر برقراری عدالت اجتماعی پیش نرود ، مطمئنا به نتیجه نخواهد رسید.

جناب آیت الله آملی لاریجانی

اکنون که قوه ی قضاییه آزمونی بزرگ در قبال پرونده آقای م.ه را در پیش دارد هر چند که اعتقاد راسخ داریم برخوردی قاطع و در عین عدالت با وی خواهید کرد لیکن فرصت مناسبی است تا قاطعیت قوه قضائیه در برخورد با مجرمان وبرابری همه در برابر قانون بر همگان بارز و سلامت نظام اسلامی و دستگاه قضا بار دیگر به رخ بدخواهان و کوردلان نظام کشیده شود.که این خود نشان وفاداری به آرمانهای انقلاب و امام راحل (ره)است. در پایان رجاء واثق داریم قاضی محترم پرونده با حکم الهی خود نمادی از عدالت‌ورزی و احقاق حق را بار دیگر در دستگاه قضائی طنین انداز و عدالت علوی را پایدار نمایید.

وَالسَّلَامُ عَلَى مَنِ اتَّبَعَ الْهُدَى
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


اینایی که نامه نوشتن اسم ندارن؟
عادل
اینا اسم دارند چون زیر امضاشون اسمشون رو نوشتن این شمائید که اسمتو ننوشتی!!!!!!!!!!
محمد
نمیبینی پای امضاشون اسمشون را هم نوشتند؟
Iran, Islamic Republic of
باید خودت حدس بزنی، خخخخخخخخخخخخخخخخ
Iran, Islamic Republic of
اگه دوباره بنگری اسم دارن
یک ذره دقت کنی میبینی که نام هم دارند
بهمن
Latvia
ای کاش برا اون 170 نفر نامه مینوشتن که ....
افرين و افرين هزار و سیصد آفرین
Iran, Islamic Republic of
درود خدا بر حق طلبان وحق پژوهان .همه خواهان برخورد مقتضی وشایسته با این مفسد اقتصادی هستند جرائم امنیتی وسیاسی وی وهمچنین نقش وی در فتنه 88 برهیچ کس پوشیده نیست..از پیگیری قوه محترم قضائیه در پرونده محمد رضا رحیمی قدر دان وسپاسگزاریم
درود بر شهدای قوه قضاییه
درود بر وکلا و قضات شجاع و محترم استان کرمان که براجرای حق و عدالت و دفاع از حقوق ملت و انقلاب اسلامی کمر همت و فداکاری را بسته اند
ببینم و تعریف کنیم
راستی توی اون تبلیغ تلویزیون چی میگه....
پشتم گرمه!!!!!!!!!!!!!
سینا
چه نامه بی نام و نشونی
Romania
6 ماه هتل اوین
فرزند سیدعلی
تکبیر.......درود خدا
احسنت
مهدی
بله که اسم دارند اگر چشم خود را باز بفرمائید اسامی خود را زیر امضا ءها مرقوم داشتند فقط چشم بینا و کمی بصیرت میخواهد .
Iran, Islamic Republic of
مگه در قوه قضائيه ترس و هراس وجود دارد كه اينا خواستن بدون ترس و هراس كاركنن
فرجی
انتار رسیدگی قاطع داریم .
France
اين شماييد كه داريد قاضي را تحت فشار ميگذاريد نه حاميان هاشمي
... آیا با این محاکمه آبروی نظام حفظ و قوه قضاییه حفظ می شود وو سایر مفسدین در 36 سال گذشته و اکنون با از ترس غالب تهی خواهند کرد و دیگر هیچکس از بزرگان آقازاده ها و سایر مردم عادی دست به تاراج نخواهند زد....
United States
ما هم منتظریم
رضايي ع ر
Iran, Islamic Republic of
اينقدر منتظر باشيد تا زير پاتون درخت نخل سبز بشه ؟؟؟
شايد در سال 1465 هجري شمسي محاكمه آقا زاده جنجالي به نتيجه برسه !!!
Iran, Islamic Republic of
ملت منتظر عدالت است آیا همانطور که جرائم رحیمی را از اخبار اعلام نمودند و دیروز که او را به اوین بردند و از طریق اخبار دیشب به اطلاع ملت رسید آیا با مهدی هاشمی هم همینگونه اعلام می شود یا بخاطر آبروی باباجانش بی سر و صدا انجام می شود آنوقت ملت متوجه می شود که تلویزیون به گروهی وابسته است و بی طرف نیست در هر صورت ملت منتظر است.
رضايي ع ر
Iran, Islamic Republic of
متاسفانه پس از رحلت امام خميني آقاي هاشمي رفسنجاني سياست هاي غرب را در كشور پياده كرد و فرهنگ ليبرال سرمايه داري و رفاه زدگي را در كشور نهادينه كرد و همچنان بر اين سياست تاكيد دارد و خواستار كنار آمدن انقلاب با قدرت هاي استكباري بخصوص امريكاست اين براي انقلاب خيلي بد است كه فرزندان امثال آقاي هاشمي از رانت پدرانشان استفاده كنند و به آلاف و الوف برسند و قاضي الاقضات هم به بهانه هاي مختلف مثل تكميل نبودن پرونده و بررسي پرونده و هزار دليل غير موجه ديگر محاكمه و مجازات دردانه رئيس مجمع تشخيص مصلحت !!! را 12 سال است به اتاخير انداخته است مردم اين را نمي پذيرند ؟؟؟