شنبه ۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 27 Apr 2024
 
۲
۲

مقایسه کارنامه ۶ مربی پرسپولیس +جدول

دوشنبه ۲۰ بهمن ۱۳۹۳ ساعت ۰۱:۳۱
کد مطلب: 406324
سرمربی پرسپولیس که در ابتدا وعده داده بود تیمش از پله چهارم پائین‌تر نمی آید حالا با بهانه‌های بی‌شمار و غیر مستدل در پله دهم تکیه زده و بیم آن می رود تا پایان فصل برای رهایی از سقوط بجنگد!
مقایسه کارنامه ۶ مربی پرسپولیس +جدول
به گزارش جهان به نقل از مشرق، پرسپولیس با حمید درخشان و ۵ باخت پیاپی آسمانش ابری است و در حوالی منطقه فانوس به دستان مشاهده می شود. تیمی که دوم آذرماه استقلال را در دربی ۲ بر یک شکست داد می‌خواست با سرمربی‌اش همچنان روی ابرها راه برود اما خیلی زود معادلات قرمزها برهم خورد و در آستانه آغاز لیگ قهرمانان آسیا هواداران نگران شکست های سنگین تیم محبوبشان هستند.

درخشان که با یک اقدام کودتاگونه از سوی مدیران پرسپولیس به جای دایی روی نیمکت تیم محبوبش نشست به هیچ وجه نتوانست آن مدیریت لازم را چه در تمرینات و چه در داخل زمین داشته باشد و برای از دست ندادن نیمکت سرخ با هر ساز بازیکنانش رقصید و حالا که در میان هواداران هم محبوبیتی ندارد شاید تنها به دلیل بی ثباتی در مدیریت تیم کماکان بر روی نیمکت نشسته است!

ارتش سرخ‌ها سرمست از شکست دادن آبی‌ها در داربی بزرگ پایتخت، به صخره تفکرات علیرضا منصوریان خورد و ۲ بر یک در نفت این استقلالی غرق شد. پرسپولیس بعد از آن به فولاد هم ۲ بر یک باخت. اما شکست برابر ذوب‌آهن و ملوان ۱۰ نفره دیگر از نگاه هواداران قابل اغماض نبود و دوست داران رنگ قرمز روی سکوها شعارهای حیا کن رها کن سر دادند و... هرچند مدیران همچنان به معجزه امیدوارند و کماکان درخشان را با این خریدهای بسیار درخشانش! دوای درد پرسپولیس می دانند.

** فرق دهمی درخشان با دهمی ژوزه و یحیی

اما بررسی عملکرد پرسپولیس در ۱۹ هفته ابتدایی لیگ‌های دهم تا چهاردهم نشان می‌دهد که قرمزها پیش از این هم با وضعیتی نسبتاً مشابه روبه‌رو بوده‌اند. به واقع این تیم در پایان هفته نوزدهم لیگ دوازدهم نیز روی پله دهم جدول ایستاده بود. با این حال فاصله آن روز پرسپولیس با صدرنشین جدول یعنی استقلال ۳۷ امتیازی، ۱۲ امتیاز بود اما امروز تیم اول جدول لیگ برتر در ایستگاه نوزدهم –فولاد- با پرسپولیس ۱۵ امتیاز فاصله دارد.

** احیای پرسپولیس پس از رد استعفای علی دایی

بررسی بازی‌های پرسپولیس در هفته‌های نوزدهم لیگ‌های اخیر هم بیانگر نکات جالبی است. در لیگ دهم زمانی که علی دایی طی هفته‌های ۱۵ تا ۱۹ رنگ پیروزی با پرسپولیس را ندید و متحمل ۵ شکست پی‌درپی شد با شهامت استعفا داد هرچند مورد قبول قرار نگرفت.

پرسپولیس ۲۰ آبان به مس یک بر صفر باخت. بعد ۸ آذر مقابل سپاهان ۴ بر یک زانو زد. سپاهانی که با گل‌های ابراهیم توره، هادی عقیلی، خسرو حیدری و غلامرضا حیدری هفته ۱۶ لیگ را برای قرمزها جهنم کرد. بعد از آن نوبت به پیکان رسید که با گل‌های عباسفرد، رضاپور و عسگری پرسپولیس را ۳ تایی کند. هفته‌های تیره و تار دایی و پرسپولیس با شکست‌های پی‌درپی دیگر مقابل تراکتورسازی (یک بر صفر) و صبا (۴ بر یک) کامل‌تر هم شد. به این ترتیب شهریار قرمزها استعفا داد، استعفایی که مورد قبول هم واقع نشد. جالب اینکه پس از آن پرسپولیس با دایی احیا شد و بعد از شکست دادن تیم‌های سپاهان و فولاد قهرمان جام حذفی شد. تازه در لیگ هم جایگاه قرمزها در پایان مسابقات به رده چهارم ارتقا پیدا کرد!

** دنیزلی هم ناجی پرسپولیس نشد!

در لیگ یازدهم حمید استیلی سرمربی قرمزها بود اما نیم‌فصل جای خود را به مصطفی دنیزلی داد. تیمی که با زننده گل تاریخی ایران در جام‌جهانی فرانسه از ۴۵ امتیاز ممکن در نیم‌فصل نخست، ۲۰ امتیاز گرفته بود. در ایستگاه ۱۹ لیگ با مصطفی دنیزلی شاهین بوشهر را ۴ بر یک شکست داد. ۲۱ دی ماه سال ۹۰ علی کریمی (۴-پنالتی)، غلامرضا رضایی (۱۲)، محمد نوری (۲۰) و مهرداد اولادی (۴۶) دروازه وحید طالب‌لو را باز کردند تا آقا مصطفی بعد از ثبت دو تساوی برابر ملوان و راه‌آهن و شکست مقابل ملوان بالاخره رنگ پیروزی را هم ببیند. پرسپولیس در ایستگاه ۱۹ لیگ یازدهم شرایطش از امروز بهتر بود. چون با ۲۵ امتیاز روی پله هشتم ایستاده بود. هرچند که با منطقه خطر در پایین جدول ۶ امتیاز فاصله داشت.

** یحیی و فاصله ۵ امتیازی تا سقوط

 پرسپولیس لیگ دوازدهم را با مانوئل ژوزه (خوزه) پرتغالی استارت زد و در نیم‌فصل دوم روی دیوار یحیی گل‌محمدی یادگاری نوشت. جالب اینکه یکشنبه ۱۰ دی ماه سال ۹۱ تیم تحت نظر یحیی فجر سپاسی را در شیراز برد تا هفته نوزدهم لیگ ۱۲ به کام قرمزها باشد. پرسپولیس دقیقا ۲ سال و یک ماه و ۱۱ روز قبل با گل‌های غلامرضا رضایی (۱) و کریم انصاری‌فر (۲۶) میزبانش را شکست داد تا ۲۵ امتیازی شود. با تمام این اوصاف نتایج پرسپولیس در نیم‌فصل اول به گونه‌ای بود که یحیی و پرسپولیس به‌رغم شکست دادن فجر در ایستگاه ۱۹ لیگ ۱۲، تنها ۵ امتیاز با منطقه تیم‌های سقوط‌کننده به دسته پایین‌تر فاصله داشتند. البته یحیی پس از آن با پرسپولیس تا فینال جام حذفی پیش رفت!

** نتایج درخشان شهریار

در ۵ سال اخیر بهترین نتیجه پرسپولیس تا ایستگاه‌های نوزدهم لیگ را علی دایی گرفته است. فصل قبل قرمزها با علی دایی طی ۱۹ دیدار ابتدایی خود ۱۱ پیروزی به دست آوردند و ۴ مرتبه با تساوی برابر رقبا دست خالی از زمین خارج نشدند تا بالاتر از نفت، استقلال و فولاد با ۳۶ امتیاز در صدر قرار بگیرند. پرسپولیس فصل پیش ۲۲ گل زد و تنها ۸ گل خورد تا با تفاضل گل ۱۴+ از این حیث هم عملکردی قابل تقدیر داشته باشد.

** عملکرد کدر

علی دایی در لیگ جاری پرسپولیس را بست و تا ایستگاه هفتم کنار تیم قرمزها بود. با این حال ثبت ۲ پیروزی، ۲ تساوی و ۳ شکست به نام پرسپولیس سبب شد تا از کار برکنار شود و حمید درخشان جای او را بگیرد.

قرمزها می‌خواستند با سرمربی جدید شرایطی متفاوت را تجربه کنند. حتی پیروزی در داربی پایتخت این نوید را داد که در نیم‌فصل دوم با خریدهای جدید، آسمان پرسپولیس آفتابی شود. با این حال ثبت ۵ شکست پی‌درپی هم کارنامه درخشان در هدایت پرسپولیس را کدر کرد و هم آسمان این تیم را ابری و بارانی.

البته ۵ باخت پیاپی هم کمیته فنی و مدیران پرسپولیس را برای برکناری درخشان قانع نکرده و رای به ابقای این سرمربی ناکام دادند تا آینده پرسپولیس در ادامه لیگ و لیگ قهرمانان آسیا برای هواداران مبهم تر از قبل شود. شاید تنها راه آبروداری پرسپولیسی‌ها در آسیا کپی‌برداری درخشان از سیستم کی روش است هرچند منتقد درجه یک سرمربی تیم ملی شأنش اجل از این کارهاست!

در زیر جدول عملکرد سرمربیان پرسپولیس در ۵ دوره اخیر لیگ برتر را می توانید مشاهده کنید:


ردیف

لیگ

سرمربی

برد

مساوی

باخت

گل زده

گل خورده

تفاضل

امتیاز

جایگاه در جدول

فاصله امتیازی با صدرنشین

فاصله امتیازی با منطقه سقوط

1

دهم

علی دایی

8

3

8

24

27

3-

27

هفتم

12

9

2

یازدهم

استیلی-دنیزلی

7+1

5+2

5+1

18+6

17+5

2+

20+5

هشتم

15

6

3

دوازدهم

ژوزه - گل محمدی

5+1

6+1

6+0

20+4

17+2

5+

21+4

دهم

12

5

4

سیزدهم

علی دایی

11

4

4

22

8

14+

36

اول

0

21

5

چهاردهم

دایی- درخشان

2+4

2+2

3+6

7+12

9+14

4-

8+14

دهم

15

5

 

نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


پرسپولیسی
Iran, Islamic Republic of
آقای درخشان چوب خدا صدا نداره
اونطوری که شما به پرسپولیس اومدی باید این بلا سر شما می آمد . آقای سیاسی هم که وضعش بهتر از شما نیست.
تا شما باشید با آبروی کسی بازی نکنید.
علی دایی افتخار فوتبال ایرانه
United States
باز این باخت ها تاثیر از نفوذ ایادی این افراد هست و برای خود دولت هستند تمام این بدبختی ها از زمان اغاز شد که افرادی همچون غمخار به پرسپولیس امد که هنوز عوامل انها هستند و دارند را پرسپولیس غارت می کنن و خیلی ها بدشان نمی اید تا قیمت پرسپولیس کم شود تا انها راحت بتوانند بخرند