يکشنبه ۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 28 Apr 2024
 
۳۰
۱۸
مواضع دوگانه قائم مقام سازمان فضایی؛

تاملی بر اظهارات متناقض مدیر مورد حمایت مشایی/ بالاخره انتقال سازمان فضایی مفید است یا مضر؟!

شنبه ۱۸ بهمن ۱۳۹۳ ساعت ۱۶:۰۳
کد مطلب: 406058
پس از پرتاب ماهواره ملی فجر که حاصل زحمات متخصصان گروه فضایی صا ایران وزارت دفاع بوده است، به یکباره موضع قائم مقام سازمان فضایی تغییر کرد و طی مصاحبه ای در خبرگزاری رسمی ایرنا اعلام میدارد که برعکس این جنجال سازی های رسانه ای با انتقال سازمان فضایی زیرنظر وزارت ارتباطات انسجام آن نسبت به گذشته افزایش میابد و حمایت ها از این سازمان نیز افزایش خواهد یافت.
تاملی بر اظهارات متناقض مدیر مورد حمایت مشایی/ بالاخره انتقال سازمان فضایی مفید است یا مضر؟!
گروه سیاست جهان نيوز: اخیرا قائم مقام سازمان فضایی ایران با حضور در کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی طی گزارشی اعلام کرد که «برخی از اظهار نظرها در راستای تنزل جایگاه سازمان فضایی نگران کننده است فلذا از نمایندگان محترم مجلس تقاضا مندیم که به این موضوع رسیدگی نماید و اجازه ندهند که جایگاه سازمان فضایی پایین بیاید.» (+)

این موضع گیری بلافاصله درکنار انتشار خبر انحلال نابجای پژوهشگاه فضایی ایران تبدیل به یک جنجال رسانه ای شده و موجبات موضع گیری های متفاوت از سوی رسانه ها میشود و افکار عمومی را تحت تاثیر قرار میدهد.

پس از پرتاب ماهواره ملی فجر که حاصل زحمات متخصصان گروه فضایی صا ایران وزارت دفاع بوده است، به یکباره موضع قائم مقام سازمان فضایی تغییر کرد و طی مصاحبه ای در خبرگزاری رسمی ایرنا اعلام میدارد که برعکس این جنجال سازی های رسانه ای با انتقال سازمان فضایی زیرنظر وزارت ارتباطات انسجام آن نسبت به گذشته افزایش میابد و حمایت ها از این سازمان نیز افزایش خواهد یافت.

این در حالی است که موضع گیری عجیب و دوگانه مقام ارشد فضایی کشور موجبات لطمه های فراوان به افکار عمومی شد.

حال باید پرسید قائم مقام سازمان فضایی کیست؟

دکتر حمید فاضلی پیش از ورود به پروژه های فضایی در سمت معاونت پژوهشی سازمان صنایع دفاع شاغل بود و در بهمن۸۸ به سمت مدیر پژوهشگاه هوافضای وزارت علوم منصوب میشود.

وی در سال ۸۹ به یکباره با تصویب شورای عالی اداری در راستای ارتقای جایگاه سازمان فضایی از وزارت ارتباطات به نهاد ریاست جمهوری و ادغام آن با چندین پژوهشکده و پژوهشگاه با ماموریت فضایی و قرارگیری این مجموعه زیرنظر نهاد ریاست جمهوری به سرپرستی اسفندیار رحیم مشایی، به عنوان سرپرست سازمان فضایی منصوب میشوند.

فاضلی یکی از افرادی بود که علی رغم داشتن پست دولتی، اسفندیار رحیم مشایی را برای ثبت نام در انتخابات یازدهمین دوره ریاست جمهوری در سال۹۲ همراهی کرد.


از سوی دیگر پس از پرتاب کاوشگر حامل موجود زنده به فضا، علی رغم اذعان ایشان مبنی بر دست داشتن تعداد زیادی از دانشمندان فضایی در راستای طراحی و ساخت آن در کنار موشک حامل محموله زیستی به فضا که حاصل زحمات دانشمندان سازمان صنایع هوافضای وزارت دفاع بوده و اصلا ارتباطی با سازمان فضایی نداشته است، تنها به درج نام ایشان در ثبت این اثر به عنوان طراح در روزنامه رسمی کشور بسنده میشود.


حال سوال عجیب و اساسی که پیش می آید این است که چرا پس از استقرار دولت تدبیر وامید ایشان هم چنان در مسند بالاترین مقام فضایی کشور ایفای نقش میکنند؟و با این موضع گیری دوگانه این چنین افکار عمومی را تحت تاثیر قرار میدهند؟
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


بیچاره مدیران دولت قبل برای اینکه از نون خوردن نیفتند باید پاچه خواری این دولت رو بکنند.
خدا به همشون صبر بده و به ما هم اعصاب راحت.
الف
آخه تا کی فرافکنی؟!! تا کی همه مشکلات را به گردن این و آن و دولت قبل و مشایی و رحیمی و احمدی نژآد می اندازید؟ با این روش نه تنها هیچ وقت مشکلات به صورت ریشه ای حل نمی شود که حتی مشکلات شناخته نمی شود, چرا کارشناسانه, اخلاقی و عادلانه مسائل را بررسی نمی کنید؟ چرا هر کسی که مخالف نظر شما عقیده ای را مطرح می کند به اسرائیل و آمریکا و .... منتسبش می کنید؟ پس کی اخلاق؟ این فرد با تمام نقاط قوت و ضعفش زحماتی کشیده و کشور را در زمینه فضایی جلو برده, با این انتساب ایشان به مشایی شما به مشایی خدمت کردید, آخه این چه برخوردیه برادران مسلمان!
این دولت بسیار مشکل دارتر است زیاد مطمین نباش
مجیداعتمادی
این تیپ متخصصین معمولا باهمه گروه ها سازش میکنند البته اگر به نظام وفادارباشند میتوانند درقسمتهای مختلف کار کنند
United States
انتظاری نیست...
مهدیار
Iran, Islamic Republic of
حالا چرا اسم مشایی رو میارید............؟؟؟
ابگوشت بزباش
Iran, Islamic Republic of
حیف متخصصین ما که خودرا خرج باندها وفرقه های سیاسی میکنند انهم خرج چه کسی فردی مثل اسفندیار رحیم مشایی(فرقه انحرافی)
سیستانی
فکرمیکنم ایشان بیشترچهره علمی باشند تاسیاسی.معمولا تیپ متخصص باسیاست سروکاری ندارندواگراحیانا واردسیاست شوند،ضربات سختی خواهندخورد!
علی
با تشکر از متن من هم بعد از تقریبا چهار سال نفهمیدم ایشان کدام طرفی چه تخصصی داره و چه برنامه ای داره. فقط میدانم اهل حزب باده و رفیق صندلی و یک کمی هم از حقوق ده میلیون و سفر خارجی بدش نمیاید به بررسی ساده میگه ایشان تو سی سال از ایران خارج نشده بود ولیکن همین سه چهار سال حدود سی چهل سفر رفتن ولایات از ما بهترون
بهتره اسم سایتتون رو به خوشحال نیوز تغییر بدید
عین سین
Iran, Islamic Republic of
تا اظهار نظر کارشناسانه جایگاه اصلی خود را در کشور پیدا نکند باید بجای آن همچنان اظهار نظرهای سیاسی را بشنویم واین مایه تاسف است ونشانه بی تقوایی
محسن
Iran, Islamic Republic of
متاسفانه شرایط مملکت بگونه ای شده که افراد چاپلوس و ضعیف با رنگ عوض کردن در شرایط مختلف به تحمیل خود بر مردم ادامه می دهند....
امیدی
Iran, Islamic Republic of
این چه طرز فکر بچه گانه است که فلانی در زمان فلان اقا بوده یا نبوده مهم کارایی و کار و توانمندی طرف می باشد اگر پیشرفتها را نگاه کنیم می بینیم که پیشرفتهای خوبی داشته است کوته فکری و تنگ نظری را کنار بگزارید
ناشناس
طرح دیگران را به اسم خود ثبت کردن پیشرفت محسوب میشود!!!!
اگر در علم شایستگی دارد باید بماند؟ چرا برود؟ خود شما الان همراه معاون اول نمی شوبد؟
محمد لاچینی
بودن ایشون با آقای مشایی برای ثبت نام رو میتونیم بذاریم به حساب همشهری بودنشون با آقای مشایی.
در مورد سازمان فضایی هم،ایشون الان معاون هستند و آقای اکبر ترکان با حفظ 8-10 مسئولیت دیگر رئیس اونجا...
ولی در مورد اصل قضیه که ایشون چرا خزیدن تو گروه روحانی و بر و بچ خودم هم در تأملم...
،،،،، حسين قلى خانى !!؟؟
بابا ! دس وردارين ، ما ديگه خودمونم نميدونيم چى ميگيم و
چه تصميمى بايد بگريم كه هم كدخدا نرنجه هم مردم سركار
باشن ؟؟!!؟؟!!
رقاص خونه خاطره و جونيور !!؟؟
همه تقصيرات ، متعلق به دولت قبله !؟ كه سازمان فضايى
درست كرد ، شاخ شد برامون ! نه ميشه گفت خوبه نه ميشه
گفت بده ، آخه چه گِلى بسر بايد گرفت ؟؟؟؟؟؟؟؟