يکشنبه ۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 28 Apr 2024
 
۰
۲

نگرانی کاخ سفید از ارتباط انصارلله با ایران

جمعه ۱۷ بهمن ۱۳۹۳ ساعت ۰۹:۳۰
کد مطلب: 405845
سخنگوی کاخ سفید مدعی شد: آمریکا نگرانی برخی روابط بین ایران و انصارالله یمن است.
به گزارش جهان به نقل از سایت کاخ سفید، جاش ارنست در نشست خبری خود در کاخ سفید بدون آنکه صحبت های مقدماتی داشته باشد از خبرنگاران حاضر در سالن کنفرانس خواست پرسش های خود را مطرح کنند.

جاش ارنست مدعی شد: ما نگران برخی از روابط بین انصارالله و ایران هستیم اما مدرک روشنی در اختیار نداریم که نشان دهد ایران مشغول اجرای فرماندهی و کنترل آنها باشد.

جاش ارنست درپاسخ به پرسشی درباره ی سفر پاپ فرانسیس به آمریکا گفت: رئیس جمهور آمریکا و تیم دولت او در کاخ سفید مدتی است که منتظر سفر پاپ فرانسیس به آمریکا هستند. رئیس جمهور آمریکا در سفر به واتیکان در دیدار با پاپ فرانسیس به او گفته بود که چقدر مشتاق سفر او به آمریکا است.

خبرنگاری درباره ی اوکراین پرسید و جاش ارنست هم در پاسخ گفت: آمریکا مدت زمانی است که می گوید برای پایان دادن به مناقشه در اوکراین به مذاکرات دیپلماتیک نیاز است. به اعتقاد آمریکا مناقشه ی اوکراین راه حل نظامی ندارد بلکه از طریق مذاکرات دیپلماتیک است که راه حل بدست می آید. ما مشوق تلاش های جاری برای یافتن راه حل صلح آمیز و دیپلماتیک برای مناقشه ی اوکراین هستیم. با این وجود یک نگرانی هم داریم و آن این است که تلاش های دیپلماتیک قبلی منتج به توافقنامه هایی شده است که روسیه و جدایی طلبان به آنها پایبند نبوده اند. آنها در چارچوب توافقنامه ی مینسک تعهداتی دادند اما به آن عمل نکردند.

در ادامه خبرنگاری درباره ی برنامه ی سفر آنگلا مرکل صدر اعظم آلمان به آمریکا پرسید و گفت : اگر آنگلا مرکل در سفر به آمریکا به رئیس جمهور این کشور بگوید که آلمان تمایل ندارد که تسلیحات مرگبار به اوکراین بفرستد،آیا در این صورت رئیس جمهور آمریکا هنوز هم در نظر خواهد داشت که تسلیحات مرگبار به اوکراین بفرستد؟

سخنگوی کاخ سفید در واکنش به این پرسش گفت: رئیس جمهور آمریکا تصمیمی خواهد گرفت که درچارچوب امنیت ملی آمریکا باشد.در بخشی از تصمیم گیری نیز به این مسئله توجه می شود که تصمیم ما چه تاثیری روی همپیمانان ما خواهد داشت؟ البته که رئیس جمهور آمریکا این حق را برای خود محفوظ نگه می دارد که درباره ی راهبرد خود در اوکراین تصمیم بگیرد. رئیس جمهور آمریکا خاطر نشان کرده است که می خواهد با همپیمانان ما همکاری نزدیک داشته باشد.قطعا توانایی و موفقیت ما در اعمال تحریم های اقتصادی علیه روسیه وابسته به همکاری نزدیک آمریکا با همپیمانان اش در اروپا بوده است و تردیدی در این باره وجود ندارد. تحریم هایی که ما اعمال کردیم در همکاری نزدیک با همپیمانان اروپایی ما بوده است. روابط اقتصادی بین روسیه و اروپا عمیق تر از روابط اقتصادی دوجانبه بین آمریکا و روسیه است و به همین علت است که ما با هماهنگی اروپا اقدام کردیم. رئیس جمهور آمریکا در عین حال دیدگاهها و نظرات همپیمانان آمریکا را بسیار جدی می گیرد و مشورت بسیار نزدیکی با آنها خواهد داشت.

در ادامه خبرنگاری درباره ی دیدار روز چهارشنبه ی باراک اوباما با رهبران مسلمان در آمریکا پرسید.

جاش ارنست در پاسخ گفت: من فهرست افراد شرکت کننده در این دیدار را نمی دانم ، من تلاش می کنم در این زمینه اطلاعات بیشتری جمع آوری کنم و در اختیار شما قرار دهم.

جاش ارنست در ادامه درباره سفر بنیامین نتانیاهو نخست وزیر اسرائیل به آمریکا و برنامه سخنرانی وی در کنگره ی آمریکا گفت: رئیس جمهور آمریکا قویا معتقد است که روابط بین آمریکا و اسرائیل نباید به رابطه بین دو حزب سیاسی تبدیل شود. این چیزی است که رئیس جمهور نگران آن است. جدیت رئیس جمهور آمریکا در مورد این اصل باعث شد که او تصمیم بگیرد با نخست وزیر اسرائیل در سفر به آمریکا دیدار نکند.

خبرنگاری پرسید چرا دیدار باراک اوباما رئیس جمهور آمریکا با رهبران مسلمان در آمریکا پوشش رسانه ای نداشت؟

جاش ارنست گفت: رئیس جمهور آمریکا در کاخ سفید دیدارهای متعددی دارد. قطعا همه ی این دیدارها پوشش خبری داده نمی شوند.

خبرنگاری درباره ی نقش و ارتباط عربستان سعودی با هواپیما ربایان یازدهم سپتامبر پرسید و گفت نظر کاخ سفید درباره ی حذف بخشی از گزارش یازدهم سپتامبر چیست.

جاش ارنست گفت: دولت آمریکا در واکنش به درخواست کنگره ، سال گذشته از جامعه ی اطلاعاتی آمریکا خواسته بود که اقدام به بررسی گزارش از جنبه ی محرمانگی آن بکند. این روند بررسی همچنان ادامه دارد.

جاش ارنست در ادامه گفت: آمریکا و عربستان سعودی روابط بسیار قوی در بخش ضد تروریسم دارند!

در ادامه ی این کنفرانس خبری درباره ی نیجریه و دختران ناپدید شده پرسش هایی مطرح شد.
در ادامه خبرنگاری درباره ی یمن پرسید. جاش ارنست گفت: رئیس جمهور آمریکا به صراحت درباره ی ضرورت ادامه ی عملیات ضد تروریستی آمریکا در یمن سخن گفته است. این عملیات ادامه می یابد. همچنین گزارش هایی منتشرشد که در آنها گمانه زنی شد هماهنگی بین آمریکا و یمن در پی بی ثباتی سیاسی در یمن متوقف شده است،این گزارش ها نادرست است.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


علیرضا
Iran, Islamic Republic of
کور شود هر که نتواند دید
Germany
آمريكا! نگران باش و از اين نگراني بمير
يمن تمام شد، ديدار ما در بحرين