کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

موضع‌گیری خجالت آور درباره عملیات شبعا

13 بهمن 1393 ساعت 19:30

یک روزنامه سعودی که به نظر می آید از عملیات اخیر حزب الله لبنان در مزارع اشغالی شبعا، در پاسخ به حمله تجاوزکارانه رژیم صهیونیستی به قنیطره بسیار شوکه شده است؛ مقاومت لبنان را گروهی مانند "القاعده" و "اخوان المسملین" دانست.


به گزارش جهان به نقل از العالم، "الوطن" در مطلبی به قلم "امین طلال" با بیان مطالبی توهین آمیز به هدف کوچک شمردن نقش حزب الله در منطقه نوشت: "یک بازیگر گمنام زن برای ستاره شدن فقط باید بدن خود را نشان دهد، یک رقاصه در بارهای بی ارزش برای رقص در هتلهای گرانقیمت باید فیلمهایی رسوا کننده از خود منتشر کند و یک خواننده پاپ هم برای ستاره شدن باید حشیش بکشد".

وی در ادامه برای توجیه نظریه خود، پا را فراتر گذاشته و با توهین به ملتهای عربی می نویسد: "در کشورهای عربی رسیدن به قله چیز زیادی نمی خواهد، ما ملتهایی هستیم که اطلاع از سقف خواست آنها بسیار آسان است؛ تحقق مطالبات ما که در چارچوب مسائل عاطفی خلاصه شده، بسیار آسان است."

این روزنامه نگار و نویسنده عربستانی که به نظر می آید از محبوبیت بسیار بالای "سید حسن نصرالله" دبیرکل حزب الله لبنان نزد مردم کشورهای عربی عصبانی شده است، ادامه داد: "سید حسن نصرالله به همه آنچه که مردم از یک رهبر مقاوم و استوار می خواهند، پایبند است، چهره ای نورانی و عمامه ای سیاه و ... اما هزینه کسانی که گرد او جمع شدند و تشویق کردند، این بود که از او چیزی را دیدند که از تجاوز امپریالیسم بدتر است."

وی ادامه داد: "سید حسن نصرالله به حزب خود دستور می دهد ضربات دردناکی به اسرائیل وارد کند. سید حسن نصرالله نقش قهرمان را ایفا می کند و می گوید نیروهای ما پیشروی می کنند و اسرائیل عقب نشینی می کند و سردرگم است و به زودی پیروز خواهیم شد."

این روزنامه نگار سعودی مدعی شد: "سپس ناگهان حزب الله عقب نشینی تاکتیکی می کند، و پس از آن به علت این عقب نشینی عرب ها را سرزنش می کند و به هسته های خفته خود دستور می دهد در کشورهای عربی خرابکاری کنند. این نمایش مضحکی است."

این نویسنده سعودی ادعا کرد: "اگر حزب الله پیروز شود چه اتفاقی می افتد؟ اگر واقعا اسرائیل به دریا انداخته شود و کل قاره آمریکا در اقیانوس غرق شود، چه اتفاقی می افتد؟ اگر واقعا این اتفاق بیفتد، حزب الله همه علل و دلایل بقای خود را از دست خواهد داد. این حزب به وجود اسرائیل نیاز دارد تا بین عرب ها مشروعیت کسب کند و اسرائیل به این حزب نیاز دارد تا در غرب مشروعیت کسب کند!".

ادعاهای این روزنامه سعودی درباره نبرد مقاومت لبنان با رژیم صهیونیستی درحالی منتشر می شود که عربستان با وجود آنکه یکی از بزرگترین خریداران تسلیحات قدرتهای دنیا است، تا کنون حتی یک گلوله به سوی رژیم صهیونیستی شلیک نکرده و هیچگونه کمکی تسلیحاتی نیز به گروه های فلسطینی برای مقابله با جنایتهای این رژیم نکرده است.


کد مطلب: 405250

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/analysis/405250/موضع-گیری-خجالت-آور-درباره-عملیات-شبعا

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com