يکشنبه ۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 28 Apr 2024
 
۰

کاشت گندم در کشور افزایش یافت

دوشنبه ۱۳ بهمن ۱۳۹۳ ساعت ۱۵:۴۷
کد مطلب: 405217
مجری طرح گندم کشور از افزایش سطح زیر کشت گندم نسبت به سال گذشته خبر داد و گفت: این سطح امسال نسبت به سال ۹۲، شش و دو دهم درصد رشد دارد.
به گزارش جهان به نقل از واحد مرکزی خبر، اسماعیل اسفندیاری دیروز در بازدید از مزارع فریمان و تربت جام در جمع خبرنگاران افزود: امسال شش میلیون و ۲۰۰ هزارهکتار از اراضی کشاورزی کشور زیر کشت گندم قرار گرفت که از این میزان دو میلیون و ۳۵۰ هزار هکتار گندم آبی و سه میلیون و ۸۵۰ هزار هکتارهم دیم است.

مشاور وزیر جهاد کشاورزی با اشاره به محدودیت های منابع آبی و زمین، گفت: بر این اساس برنامه ای تهیه و تدوین شده تا با تامین نهاده های مورد نیاز، پشتیبانی های لازم از طرح انجام شود و بهمین منظور ۳۲۵ هزار تن بذر گواهی شده در اختیار کشاورزان قرار گرفت و کشت شد.

اسفندیاری ادامه داد: در راستای معرفی ارقام بذور جدید با قابلیت تولید مناسب، ۱۲۱ رقم معرفی و امسال در سطوح اندک به صورت آزمایشی در سطح کشور کشت شد.

او همچنین از تامین و توزیع انواع کودهای اصلی (علاوه بر کودها میکرو که در بازار به وفور وجود دارد) خبر داد و گفت: استفاده به موقع و به اندازه کافی کود در مزارع گندم می تواند سبب ارتقا راندمان تولید و بهبود کیفیت محصول شود.

مجری طرح گندم کشور ادامه داد: امسال بر خلاف سال های قبل که محدودیت انواع کود وجود داشت، انواع کودهای مورد نیاز در استان ها و شهرستان های مختلف در دسترس کشاورزان قرار گرفته است.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *