پنجشنبه ۱۳ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2 May 2024
 
۲

گوگل عامل اصلی انتشار کاریکاتور شارلی

شنبه ۲۷ دی ۱۳۹۳ ساعت ۱۴:۲۵
کد مطلب: 402171
گوگل و فیس بوک به گونه ای رفتار کردندکه شاید میلیون ها نفر این کاریکاتور موهن را دیده باشند.
به گزارش جهان روح الله مومن نسب در گفت وگو با تهران پرس در خصوص تشکیل کمپین محمد رسول الله در واکنش به اهانت نشریه فرانسوی شارلی ابدو نسبت به چاپ کاریکاتور موهن پیامبر اسلام اظهار داشت:قبل از این که به موضوع اهانت این نشریه فرانسوی بپردازیم،بایستی قبل از پی بردن به معلول به علت چاپ این کاریکاتور موهن توجه و نگاه عمیق کرد.

وی در ادامه افزود:این کاریکاتور در یک مجله بسیار کوچک که تعداد بازدیدکننده زیادی را ندارد به چاپ رسیده است.این کاریکاتور تنها می توانست در خود فرانسه دیده شود.اما برخی از شبکه های اجتماعی و شرکت ها و موتورهای جستجوگر مانند گوگل و یاهو و فیس بوک به گونه ای منتشر کردند که شاید میلیون ها و یا میلیاردها نفر این کاریکاتور موهن را دیده باشند.

این کارشناس مسائل فضای مجازی با بیان این که شبکه اجتماعی یوتیوب که از شرکت های زیرمجموعه شرکت گوگل است سریعا به انتشار این کاریکاتور موهن اقدام کرد و تا به الان که هجمه های فراوانی نسبت به این موضوع در جوامع بین المللی انجام شده است،اقدام به حذف آن از روی صفحه یوتیوب نکرده است.زمانی که فردی در این موتورهای جستجوگر کلمه محمد رسول الله را سرچ کند،شاهد تصاویر زشتی خواهد بود.

مومن نسب در ادامه تصریح داشت:شرکت گوگل مبلغ ۲۵۰ هزار یورو پول نقد به مجله فرانسوی شارلی ابدو کمک کرد تا هزینه چاپ ۵ میلیون نسخه این نشریه را این شرکت پرداخت کرده باشد.متاسفانه این خبر در جوامع اسلامی و حتی ایران آن طور که باید منتشر نشده بود.معنی این کار آن است که این شرکت صهیونیستی گوگل با هدف ضربه زدن و مقابله با جوامع اسلامی تنها خواستار تضعیف دین اسلام در سطح جهان است.

وی گفت:چنانچه کمپین ها شکلی داشته باشند که شبکه های اجتماعی و موتورهای جستجوگر تحریم شوند و از آنها کمتر استفاده شود،می توان این اخطار را به آنان داد که جوامع اسلامی با هم متحد هستند و اجازه توهین به هیچ یک از انبیاء و امامان معصوم اسلامی را نخواهد داد.درست زمانی که جی میل در ایران به مدت محدودی بسته شد،رتبه شرکت گوگل از رتبه اول پربازدیدترین ها به رتبه دوم نزول کرد.

این فعال حوزه فضای مجازی با بیان این که نوع مقابله با شرکت ها و شبکه های اجتماعی که به مذاهب دینی و اسلامی توهین می کنند بایستی پدافندی باشد و نه آفندی خاطرنشان کرد:طبق شنیده ها حدود ۲۵۰ نفر از فعالان مردمی و انقلابی عربستان سعودی به جرم لایک کردن تصاویر مقام معظم رهبری در شبکه های اجتماعی،الان در زندان های این کشور زندانی هستند.

مومن نسب در ادامه تصریح داشت:با اطلاع رسانی مناسب به اعضای کمپین های تشکیل شده مبنی بر تحریم شبکه های اجتماعی و موتورهای جستجوگر صهیونیستی،این خبر و هشدار را به صاحبان آنها بدهیم که اجازه توهین به مقدسات دینی و اسلامی را ندارند.چنانچه تمامی کشورهای اسلامی به طور همزمان این شبکه های اجتماعی را تحریم کنند دیگر کاربری برای آنان باقی نمی ماند و آن ها با ضرر اقتصادی بسیار زیادی مواجه خواهند شد.

وی افزود:اقدام بعدی که می توان کشورهای اسلامی به طور همزمان انجام دهند این است که،با عضویت در شبکه های اجتماعی ایرانی-اسلامی از یک سو ضرر مالی و اقتصادی به این شرکت هی صهیونیستی وارد کنیم و از سوی دیگر ابزار توهین را از این شبکه های اجتماعی بگیریم.

کارشناس مسائل فضای مجازی در ادامه تصریح داشت:لایک صفحات توهین به انبیاء و پیامبر اسلام در این شبکه های اجتماعی چندین هزار برابر بیشتر از صفحاتی است که مخالف این اقدام شنیع و توهین آمیز است.شبکه های اجتماعی واتس آپ و لاین و تانگو رگه های از حضور صهیونیسم را دارا هستند و لازم است که کمپین های تشکیلی مانع استفاده از این شبکه ها شود.

مومن نسب در ادامه گفت:قطعا این شبکه ها و موتورهای جستجوگر که از بودجه های صهیونیستی استفاده می کنند با هدف تضعیف دین اسلام اقدام به انتشار چنین کاریکاتورهای موهن می کنند و به نظر بنده تشکیل کمپین محمد رسول الله اقدام مناسبی در جهت مقابله با این شبکه های می باشد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *