يکشنبه ۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 28 Apr 2024
 
۰
تولیت آستان امام خمینی (ره):

امام خمینی همانند پیامبر زندگی می‌کردند

جمعه ۱۹ دی ۱۳۹۳ ساعت ۰۸:۲۵
کد مطلب: 400695
تولیت آستان امام خمینی (ره) گفت: زندگی امام راحل مانند زندگی پیامبر بود.
به گزارش جهان به نقل از فارس، حجت‌الاسلام والمسلمین سید حسن خمینی پنج‌شنبه شب در مراسم تجدید میثاق جمعی از علما و اندیشمندان ۶۵ کشور شرکت‌کننده در بیست و هشتمین کنفرانس بین‌المللی وحدت اسلامی در حرم مطهر حضرت امام خمینی (ره)، ضمن تبریک هفته وحدت و میلاد با سعادت رسول گرامی اسلام حضرت محمد مصطفی (ص) و سلاله پاکش امام صادق (ع) اظهار داشت: وحدت یکی از عوامل مهم در جوامع اسلامی است و مسلمانان باید به آن توجه ویژه‌ای داشته باشند.

وی با بیان اینکه پیامبر اسلام (ص) رحمة للعالمین است و نسبت تمام افراد ترحم و دلسوزی دارند عنوان کرد: حضرت محمد (ص) انقلاب عظیمی در جهان بوجود آورد و امروز نیز رفتار و ایدئولوژی پیامبر (ص) نسخه شفابخشی برای جوامع اسلامی است.

وی عبادات پیامبر اعظم (ص) را بی‌نظیرترین عبادات و شخصیت ایشان را از عابدترین افراد دانست و بیان داشت: بیش از ۱۴۰۰ سال از ظهور اسلام عزیز می‌گذرد و همچنان محمد و آل محمد (ص) قلوب مردم جهان را روشن می‌کنند و مسلمانان با نام ایشان آرامش می‌گیرند و به وحدت دست می‌یابند.

نوه امام خمینی با بیان اینکه ایجاد وحدت فقط با عمل میسر می‌شود و در این زمینه باید از شعارزدگی پرهیز کرد یادآور شد: تحقق اتحاد و وحدت میان مسلمانان و جوامع اسلامی فقط با عمل ایجاد می‌شود و فقط در سخن خلاصه نمی‌شود.

تولیت آستان امام خمینی (ره) در پایان وجود خاتم‌الانبیاء (ص) را برای تمام بشریت هدیه‌ای از جانب خداوند متعال دانست و خاطر نشان کرد: پیامبر (ص) برای تحقق آزادی و عدالت از جانب خداوند فرستاده شد و امام راحل ما نیز در تمام طول عمر شریفشان همانند حضرت محمد (ص) زندگی کرد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *