دوشنبه ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 29 Apr 2024
 
۲
۴

فرزند شهید مطهری! این تذهبون؟!

چهارشنبه ۱۷ دی ۱۳۹۳ ساعت ۱۱:۴۵
کد مطلب: 400426
کساني که صرفاً به دنبال محاکمه سران فتنه اند، و کساني که صادقانه براي اين عوامل حصر را مي پسندند، دو گروهند گروه اول چون شما، ندانسته کليد فتنه دوم را مي زنند، و گروه دوم نمي خواهند اسرار پشت پرده خيانت ها روشن شود والا محاکمه اين افراد از برکناري قائم مقام رهبري، بزرگتر نيست.
به گزارش جهان،   ۹ دي را پشت سر نهاديم، با درس هاي تلخ و شيرين وعبرت هاي فراوان فرا رويمان، توانستيم حجاب و مستوري و چهره شناسي واقعي را در يک آزمون سخت ديگر بيازمائيم. يکي از چهره هايي که در سال هاي اخير بي تابي هاي سياسي اش به حد اعلا رسيده و خيمه در عرصه اصولگرايان و ولي باوران زده، اما رفتار و هويت سياسي اش، داراي اماراتي است که نشان داده با اين تفکر ناهمخوان و ناهمخون است را به تحليل مي کشانيم، چهره و هويت سياسي آقاي دکتر علي مطهري را در بياناتش و در سکنات سياسي اش بهتر مي توان يافت، تا در حوزه و سلوک خانوادگي، من ايشان را خطاب قرار داده و با ايشان (مونولوگي) ديالوگ مانند دارم.

آقاي دکتر علي مطهري، سلام
شما را تاريخ خون نگار انقلاب فرزند شهيد مطهري مي داند که ثقه ثقيل انقلاب، امام(ره) و مردم بوده که او راه هاي بدعت، کجروي، بدروي را به خوبي مي شناخت و به اين حوزه اعلميت عالمانه داشت، در زمينه ولي شناسي، ولي باوري، تمکين عالمانه به ولايت و امامت جملات و کلماتش سر تا پا صراحت، صداقت و شجاعت بود. او معتقد بود که بنا و خشت کجروي اگر به ثريا و افلاک هم برسد روزي به دست حقيقت حق باور فرو مي ريزد و بر اين اساس دشمنان کج رو، بد انديش او را به شهادت رسانيدند، بيت شريف مطهري بيتي شهيد پرور، ولي شناس، عالم و ثغور سياسي و تفکرش را بايد در لابه لاي انديشه هاي آن شهيد به تحليل نشست.

در سال هاي اخير و بعد از تموج فتنه هاي سخت، لحن و کلام و مرام سياسي شما نه شباهتي به آن شهيد فرصت شناس دارد و نه تمثيل و برشي از آن بيت معظم است. برخي مواضع شما موجب رضايت دشمن و بينه و ادله و امارات براي تثبيت مواضع حق ستيزانه آن ها شده است و در مواردي وقوف بر اين مواضع خوراک خبري بوق هايي شده که بارها ايده هاي ابوي شهيد و مجاهد و فرزانه شما را به چالش هاي جدي کشانده اند. من اين مطالب را به شرح ذيل الذکر براي شما بازخواني مي کنم و اگر اسائه ادب در رفتار و قلم اين حقير براي اعاده حقي را مشاهده فرموديد قبل از آن به کلام خود رجوع نمائيد.

آقاي دکتر مطهري؛
مواضع شما از دو منبع صادر شده و می شود؛ يا اظهارات و سخنراني هاي شماست يا نامه هايتان.

ابتدا به يکي نامه مي پردازم. يکي از نامه هاي شما خطاب به حضرت آيت اله جنتي است بنده هم شخصاً شايد به شوراي نگهبان نقد داشته باشم البته نه به علماي منصوب مقام ولايت بلکه به طبقات ثاني و ثالث.

در اين نامه مواردي وجود دارد که ابهامات فراواني دارد و صد البته در کنار ابهام اتهام، تهمت و گستاخي به محضر عالم و فقيهي عاليقدر چون حضرت آيت اله جنتي؛ فرازهايي از اين نامه را با هم بازخواني مي کنيم.

۱- جناب آقاي جنتي به راستي چرا از محاکمه اين دو نفر (سران فتنه) مي ترسيد.
۲- همواره مي خواهيد از کم اطلاعي و عواطف مذهبي مردم براي به کرسي نشاندن اين حرف باطل استفاده کنيد.
۳- به وجدانتان رجوع کنيد آيا مقصر اصلي اين اتفاقات اعتراض آن ها بوده يا برخورد ما
۴- برداشت ايشان (آيت اله جنتي) از حرمت شکني عاشوراي ۸۸ و پاره شدن عکس امام(ره) و واقعيت قضايا چه بوده؟! آيا آقايان موسوي و کروبي در اين باره حرف ندارند...
۵- حصر خانگي بدون محاکمه ظلم است و ظلم بد و مذموم است که بايد از مظلوم دفاع کرد.
۶- محصورين در چند اتاق، شبانه روزي تنها و تحت سيطره دوربين ها و شنود به سر مي برند.
۷- ماده ۲۷۷ قانون مجازات اسلامي محاربه را به کشيدن سلاح به قصد جان و مال و ناموس مردم يا قصد ارعاب به نحوي که موجب نا امني گردد، مي داند، و...

الف: ابتدا به ساکن شما آيت اله زاده و از بيت شريف علم و ديانت هستيد، در مقام اولي حفظ احترام به ساحت علما و منسوبين مقام معظم رهبري -اگر واقعاً معتقديد و اعتقاد عملي داريد!!- از نکته هاي واجب الطاعه است. حرف باطل و انتساب آن به عالم مجاهدي چون آيت اله جنتي هم دور از ادب است و هم دور از اخلاق انساني و اسلامي و حتي صغارت سن شما نسبت به ايشان لزوم مقداری ادب را غیر قابل خدشه می نماید. از این که بگذریم سرتاپاي اين نامه و محتواي کلام آن استدلال حق نيست بلکه دفاع از باطل در کمال بي ادبي سياسي و الحکم (لله) ی جديد است از حلقومی قدیمی.

ب: آيت اله جنتي که روزي بر سر ماموريت الهي خود، هم فکران و روساي انديشه سياسي شما را بي صلاحيت اعلام کرده، ترس از چه مي تواند باشد؟ القاء و انتساب ترس نشانه پنهان گويي هايي است که بين شما و ايادي فتنه انجام شده و مي شود که در آن پنهان گويي ها به خيال خويش نظام و رهبري و مردم را به محاکمه بکشند. شما آن غافل عارفيد که تجاهل عارفانه شما را جامعه نمي پسندد.

از ماده ۲۷۷ قانون مجازات اسلامی گفته اید باید تاکید کرد سران فتنه جرم بسي فراتر از ماده ۲۷۷ است. انطباق ماده ۲۷۷ مجازات اسلامي در قبال جرائم منسوب و انجام شده به تحريک جماعت فتنه قياسی مع الفارق است.

آقاي دکتر مطهري؛
اگر هم دستگاه قضا و يک جمع قاضي و ... جمع شوند و جرم شماري کنند و محاکمه هاي متعدد برگزار نمایند باز هم نمي تواند حدود و ثغور جرم بزرگ سران خبیث و جنایتکار فتنه را برشمارند. جرم مربوط به ماده ۲۷۷ انطباق عملي اش بر محرم خيانتکاري است که جرم آن محدود به نا امني در محيطي کوچک و قتل شخص يا اشخاصی با تعداد اندک است. جرم آناني که وکيل مدافعي آن ها به شما محول شده است از (سران فتنه) تا (فلان خانم) خيلي فراوان تر از مقوله اي که برشمردید است.

شما که از (شنود) اتاق خودتان (علم شنگه) راه مي اندازيد بايد بدانيد اتاق شما اتاق دکتر علي مطهري نيست (اتاق فکر) براي چنين اظهارنظرهايي است، مردم در ارتباط با سران فتنه با حضور ميليوني خود (رأي) داده اند، چگونه اين همه بینه و شاهد را شما در ۹دي نديديد؟

تفسير ضعيف تان از نه دي نشانه ضعف و تحليل کودکانه اي بيش نيست زيرا جرائم آن قدر فراوان است که فقط اين پرونده را آن حضور و رأي مي توانست مختومه کند، شما حضور و رأي مردم را اگر نديده ايد به باورهاي خود به طور جدي شک کنيد.

آقاي دکتر مطهري؛
به راستي علي رغم اين همه هول و هراس براي سران غافل و خائن فتنه، به بیوت معظم موکلين شهيدت که در ايام فتنه توسط اوباش شیطان جو شهد شهادت نوشیدند برای دلجويي حاضر شده ايد به ديدار خانواده مظلوم اين شهداي وارسته رفته ايد؟! اصلاً مي دانيد به تحريک سران فتنه و حماله الحطب شدن ساکتين و مدافعين فتنه چه جوانان مظلوم و برومند و ولايتي به شرف شهادت رسيده اند؟!
آقاي دکتر مي دانيد رعب و وحشت يعني چه؟ يعني سوزاندن بيت المال؛ به آتش کشيدن اموال عمومي؛ يعني اسلحه کشيدن به روي ماموران نظام؛ يعني خسارات هنگفت مادي و معنوي و بالاخره سوء استفاده قدرت هاي سلطه گر براي تحريم هاي بيشتر؛
اين ها کداميک بر ماده ۲۷۷ تطبيق يا آن ماده توان اين جرم را می تواند تحليل کند؟

شما مردم شريف ايران را کم اطلاع و عواطف مذهبي آنان را ملاک براي برخورد با فتنه گران مي دانيد. گويا اظهارات شما را رسانه بيگانه کپي مي کنند يا قضيه عکس است و واقعيت ها را هم باطل مي دانيد!

شما به شعور مردم تهران و ايران اسلامي مستقيماً توهين مي کنيد، مردم ما کم اطلاع نيستند و صرفاً عاطفه مذهبي آنان موجب تصميم گيري آن ها نيست، بلکه انسان هايی مطلعند و عواطف مذهبي و آرماني آنان موجب کوري چشم فتنه و اربابان سلطه است. آن سخن بلند امام(ره) در شأن مردم ايران را برويد و مطالعه کنيد و از امام و شهداي اين مردم که در تهران شما را برگزيدند جداً معذرت و پوزش بخواهيد.

تکيه گاه قانوني شما که گاهي مقامی گستاخانه برای زیر سوال بردن نا به حق نظام می شود ، آراي همين مردم کم اطلاع و عاطفي است والا به قول خودتان هزاران فرزند برومند شهيد داريم، شما از خوان خون پدر شهيدتان و خاطره خوش ولايت باوري ايشان و مقبوليت وي در نزد مردم بدين منزلگه رسيده ايد وگرنه داستان رشد حباب گونه شما در این سالها قصه ی دیگری می یافت.

آقاي دکتر خوب است شما به وجدان تان مراجعه کنيد ببينيد علي رغم روشنگري هاي مقام معظم رهبري و بزرگان ديگر و حضور مردم در صحنه مخالفت با سران فتنه که شما حق به جانب از آنان دفاع مي کنيد که هنوز سران فتنه از رفتار خويش تواب نيستند، ولي شما آن ها را مقصر نمي دانيد، اعتراف رسانه اي دشمنان نظام با هم سويي با فتنه گران را نمي شنويد؟!! جا دارد به مصداق فرمايش و تفسير پدر بزرگوارتان از آيه شريفه(فبشر عبادالذين يستمعون القول فیتبعون احسنه) درکتاب تربيت اسلامي حتي اگر وقت نداريد، مروري کوتاه داشته باشيد. آنگاه ببينيد مقصر اصلي نظام و مردمند يا سران بي سر فتنه.

آقاي دکتر ؛
رفاع از حرمت شکنان یزیدی مسلک عاشورا در شأن شما نيست دفاع از چنان جنایتی محمل عقلي هم ندارد، چه برسد به محمل هاي ديگر، عاشورا آيينه تقدس شيعه است که اگر شکسته شد نمادی از شیعه و فراتر از آن نمایی از اسلام باقی نخواهد ماند؛ به راستی شما چرا چنين شده ايد؟!!

آقاي دکتر از حصرخانگي گفته‌ايد، حتماً به اخبار دنيا دسترسي داريد، امريکا از انفجار برج‌هاي دو قلو تاکنون بر سر دنيای اسلام، آتش مي باراند، هزينه برج‌هاي دوقلو و حجم تجاوز آمريکا به دنيا را بسنجيد! چند هزار انسان شکنجه شده؟ چند ده هزار نفر شهيد و کشته شده؟ چند ميليون تن بمب بر سر مردم مظلوم افغانستان و عراق و ... ريخته شده است؟ دوستان شما برای همین آمریکای جنایتکار چه نامه های فدایت شومی در عمل فرستادند ؟

کشورهاي ديگر براي يک گروگان گيري یا يک قتل چه‌ها نمي‌کنند، شما انتظار داريد کسي و کساني که کمترين مجازاتشان اشد مجازات است آزاد باشند و براي آن ها هورا بکشند؟ اين منطق فوق استعماري و فوق اسلامي در کدام نص صريح و اجتهاد فردي در طول تاريخ اسلام مشاهده شده است؟

اين فتواهای جديد بر مبناي کدام ادله شرعي است و کدام اسلام با آن موافق است؟ لوتريسم اسلامي را شما که جاي خود داريد آمريکا هم نمي‌تواند بر مردم ايران تحميل کند.
اما مطالب ديگري که در ۸ دي فرموده‌ايد به دو فراز آن مي‌پردازم:
۱ ـ جرم تاج زاده و بهزاد نبوي غير از انتقاد به نظام چه بوده است؟!
۲- روحانيت خصوصاً مراجع تقليد قم و دانشگاهيان نسبت به ساير اقشار وظيفه مضاعف دارند و نبايد از جو رعب و وحشت که در اين چند سال اخير حاکم شده بهراسند؟!

آقاي دکتر مطهري: واقعاً شما نمي دانيد جرم اين آقايان چه بوده است؟ وا اسفا بر چنين نماينده مردمي! شما وکيل مردميد يا وکيل مدافع مجرمين فتنه؟ آيا سوابق آقايان از اوائل انقلاب را نداريد و از آن مطلع نيستيد؟ اين آقايان وزير ، وکيل و معاون وزير بوده اند، شما از عملکرد آقاي بهزاد نبوي در سازمان مجاهدين انقلاب اسلامي در قبال ( ولايت فقيه) آگاه نيستيد؟از آتش بياري اين آقايان در فتنه بي‌خبريد؟! تطهير و تخفيف جرائم در ( يد) بسته شما نيست در دست قانون است ، قانون را محترم بشماريد.

اهل پرده دري نيستم و بسان شما نمي‌انديشم که بگويم جرم آقايان چيست؟
ولي انتقاد جرم نيست، همين خانم ستوده که از آن هم دفاع مي نمايند و نموده اند که شاه بيت مصاحبه با بيگانگان و تخريب نظام بوده، نظامي که در دورن زندانش آقايان اطلاعيه رسمي عليه نظام مي‌دهند و مدام گوش بزنگ شبکه‌هاي خارجي هستند واقعاً شما جرمشان را نمي‌دانيد، پس جا دارد به دامنه اطلاعتان بيفزاييد.

آقاي دکتر
از روحانيت خصوصاً مراجع عظام و دانشگاهيان خواسته‌ايد بر فضاي رعب و وحشت فائق آيند و نترسند، بهترين شاهد من خود شمائيد اگر رعب و وحشتي در کار بود شما خودتان مي‌توانستيد اين چنين روحانيت، نظام، قوه قضائيه، مجلس، دولت را به چالش تهمت بار خود بکشانيد؟اگر رعب و وحشتي بود امثال آقاي نوري زاد و رفقايش چون آقاي خزعلي و ستوده و امثالهم جرأت اين را داشتند براي بيگانگان سوژه سازي کنند و ( کد) اطلاعاتي بدهند؟ اگر رعب و وحشت بود برخي نشريات وابسته به تفکر فتنه جرأت و جسارت اين را داشتند به مقدسات صريحاً و علني توهين کنند و شما از آنان عالمانه دفاع کنيد؟

آن وقت با همه اين تفاسیر شما فکر مي‌کنيد قواره قد کشيده رأي مردم که به شما اعطا شده موجب مي‌شود که علما و مراجع فضاي رعب و وحشت را شما برايشان تفسير کنيد و به خيال خودتان دستور شکست سکوت صادر فرمائيد.

آيا بدين حد به خود مغرور شده ايد که احساس کنيد شيخوخيت کاذب شما بر روحانيت و مراجع حقيقي ظاهر شود و شما را ملاک بدانند و د انشگاهيان هم شما براي عده اي از آن‌ها ( روزنامه سلام ۷۸ باشيد و يا مرجع بلوا و فتنه) .

آقاي دکتر مطهري : توصيه مي‌کنم کتاب هاي ارزشمند ابوي شهيد و بزرگوارتان را با گرفتن مرخصي کوتاهي از مجلس با توجه به مدت قرائتتان مطالعه و سيره عملي امام ومقام معظم رهبري را چندين بار مطالعه و به حافظه خود بسپاريد يقين داشته باشيد مکان مقدس مجلس جاي اين پردازش‌ها و بيانيه‌ها نيست، مجلس ششم را عبرتگاه بدانيد. به هر حال نگارنده خود را مهيا مي نمايد در مجلس تنها تن به مناظره بدهيد و مردم فرهيخته و آگاه که شما آن ها را کم اطلاع و عاطفي مي دانيد قضاوت کنند.

و اما اينکه شما از نگاه همين مردم و اعاظم واکابر، اعتبار نامه جديدي مي خواهيد و اين اعتبار نامه بايد ضامن تعهد عالمانه و عملي به ولايت ، مردم و انقلاب باشد که مردم بپذيرند شما نماينده آناني اما در وضعيت فعلي چنين نيست و بيرقدار فتنه‌ايد و معبردار عبور از خط قرمز نظام بفرموده دفاع از فتنه يعني عالمانه و عامدانه خط قرمز نظام را نپذيرفته ايد . لذا استعفاي شما پذيرفته و اعتبار نامه شما، به تجديد نظر قطعي نيازمند است.

در پايان عرض مي کنم کساني که صرفاً به دنبال محاکمه سران فتنه اند، و کساني که صادقانه براي اين عوامل حصر را مي پسندند، دو گروهند گروه اول چون شما، ندانسته کليد فتنه دوم را مي زنند، و گروه دوم نمي خواهند اسرار پشت پرده خيانت ها روشن شود والا محاکمه اين افراد از برکناري قائم مقام رهبري، بزرگتر نيست بار و حجم سياسي اندکي دارد، به راستي آقاي دکتر مطهري اين تذهبون
والعاقبه للمتقين

محمد حسین ترکمن - خط نیوز
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


متین
جناب مطهری نصیحت پذیر نیستند ، خودتان را خسته نکنید. فقط برای شفای ایشان دعا کنید .
....است
آقای مطهری آنقدرغرق این روزمرگی ها..دنیاشدی و برای اشتهارو مطرح شدن و دیده شدن و در کانون توجهات بودن تقلا کردی...
ناصر
در شگفتم از آن پدر فهیم و این پسر....
سیامک
Latvia
احسنت . پاسخ متقنی به عملکرد.. علی مطهری بود .....