يکشنبه ۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 28 Apr 2024
 
۰

زیارت حج دانشجویی تنها در ایران

چهارشنبه ۱۷ دی ۱۳۹۳ ساعت ۰۲:۱۵
کد مطلب: 400351
رئیس ستاد سازمان حج و زیارت گفت: تا جای که می توانید از این ضیافت الهی بهره بگیرید دل ها را عطش زده زیارت پیامبر کنید و شاهد برکات آن باشید چرا که ما هم بر این عقیده ایم که یکی از برکات حج زیارت حج دانشجویی است که تنها ایران کشور مسلمانی است که آن را برگزار می کند
به گزارش جهان به نقل از «خبرگزاری دانشجو»،‌ اوحدی در مراسم همایش قبل از عمره دانشجویان که امروز در تالار فردوسی دانشگاه تهران برگزار شد، گفت: خدا را شاکریم که یک بار دیگر توفیق نصیب ما به عنوان سازمان حج و زیارت شد که بتوانیم خادم مه‌مان خوب خانه خدا باشیم.

وی افزود: خوشحالم که این همایش در هفته وحدت برپا شده است که شما هم به دیدار مزار پیامبر و ائمه اطهار مشرف می‌شوید.

رئیس سازمان حج و زیارت مناسبت‌های مذهبی را قدرتی بزرگ برای ایجاد وحدت دانست و افزود: از برکات دین اسلام این است که مناسبت‌های مذهبی آن قدرت واحدی را ایجاد می‌کند مناسبت‌های مذهبی به شکل عامل این ظرفیت و توانمندی را دارند که بتوانند ایجاد وحدت کنند هیچ بهانه و مناسبتی مانند مناسبت‌های مذهبی در جهان چنین قدرتی را ندارد.

وی با اشاره به اینکه حج یکی از مناسبت‌های مذهبی عظیم دین اسلام است گفت: در این مناسبت‌ها و مراسم‌ها آنچه که دیده می‌شود خلوص آمادگی برای شد و ایثار است مناسبت‌های اجتماعی با اینکه دارای فصل‌های مشترک با انسان هاست باز هم به قدرت مناسبت‌های مذهبی نیستند چرا که شاید در آن مراسم‌ها انگیزه قوی در وجود افراد حاضر در مراسم نیست که بخواهند بهره‌ای بگیرند.

وی در ادامه به توضیح درباره تعداد ثبت نام کنندگان درحج پرداخت و گفت: معدل نصبی تشرف به مکه ۴۰ تا ۴ سال است بیش از شش و نیم از جمعیت منتظر تشرف به مکه هستند و شاید تا حدود ده سال طول می‌کشد که همین زائرانی که تا الان ثبت نام کرده‌اند بتوانند به این سفر زیارت نائل شوند.

اوحدی در ادامه تصریح کرد: اگر همین حالا اعلام عمومی کنند که می‌توانند متقاضیان برای حج عمره ثبت نام کنند مطمئن باشید بیش از ۱۵ میلیون نفر ثبت نام می‌کنند لذا قدر این تشرف را بدانید.

وی به رشد کمال در مراسم‌های مذهبی تأکید کرد و گفت: رشد کمال در مراسم‌های مذهبی وجود دارد در هیچ مراسمی وجود ندارد در طول تاریخ بزرگ‌ترین اتفاقات دنیای اسلام بر همین مناسبت‌ها شکل گرفته است.

رئیس سازمان حج و زیارت با اشاره به اینکه قیام امام خمینی در روز عاشورا بوده است گفت: امام خمینی قیام خود را در عاشورای سال ۴۲ شروع کرد چرا که دل‌های پاک در این مناسبت آمادگی پذیرش حق را داشتند.

وی در ادامه به حماسه اربعین امسال پرداخت و گفت: دو سال پیش حدود ۲۵۰ هزار نفر سال گذشته حدود ۴۰۰ هزار نفر در مراسم اربعین شرکت کردند هیچ کس امسال توقع شرکت ۲۰ میلیون نفر را در مراسم اربعین نداشت. جمعیتی در مسیر نجف تا کربلا مملو از دل‌های عاشق قرار گرفت که نه فقط داعش حقیر بلکه دنیا در برابر عظمت جمعیت منجمد شد.

وی با اشاره به اینکه خبرگزاری‌ها تا یک هفته پس از اربعین در سکوت مطلق بودند گفت: خبرگزاری‌های غربی تا یک هفته بعد از اربعین در سکوت مطلق بودند در صورتی که به طور قطع ۱۹ میلیون نفر دراین مراسم شرکت کرده بودند. داعش یقینا تحلیل کرده و جلسه گذاشته که اگر بخواهد کوچک‌ترین اذیتی به این جمعیت کند فاتحه خودش خوانده می‌شود.

اوحدی با اشاره به اینکه در اربعین حتی کسی نیازمند قطره‌ای آب نبود گفت: در هر مرز ۴۰ موکب راه اندازی شد که از همه پذیرایی شد حتی یک قطره آب هم کم نیامد ۶۴ تریلی آب به سه مرز کشور اهدا شد و شک نکنید کسانی که با دل‌های پاکشان به زیارت می‌آیند خداوند نظر خاص خودش را نصیب آنان می‌کند سفری که شما مشرف می‌شوید کوتاه است تا به خودمان بیایم زمان سفر به پایان رسیده.

وی در ادامه دانشجویان را به مطالعه کتاب‌های تاریخ اسلام توصیه کرد و گفت: در این تاریخ زیبایی‌های وجود دارد که اگر آن‌ها را درک کنیم از این سفر بیشتر لذت خواهید برد.

اوحدی به حدیث ثقلین اشاره کرد و گفت: در حدیث ثقلین پیامبر ائمه معصومین و کتاب قرآن را هدایای خود به امت خواند شما با خواندن دعای مکارم الاخلاق زیبایی آن را خواهید یافت.

وی با تأکید بر اینکه پیامبر برای اقامه اخلاق در جامعه بشری مبعوث شده گفت: نه تنها پیامبر بلکه فرزند ایشان یعنی امام سجاد (ع) نیز برای اقامه اخلاق مبعوث شدند و این نشان دهنده آن است که چه میزان اخلاق در اسلام اهمیت دارد.

وی در پایان خاطرنشان کرد: خیلی زود خودتان را مقابل خانه کعبه خواهید یافت و زود‌تر از آن هم خودتان را در ایران و در حسرت دیدار کعبه خواهید یافت مقدمات سفر با زحمات مسئولین آماده شده تا جای که می‌توانید از این ضیافت الهی بهره بگیرید دل‌ها را عطش زده زیارت پیامبر کنید و شاهد برکات آن باشید چرا که ما هم بر این عقیده‌ایم که یکی از برکات حج، زیارت حج دانشجویی است که تنها ایران کشور مسلمانی است که آن را برگزار می‌کند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *