يکشنبه ۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 28 Apr 2024
 
۰
۲

«فرکی» در صدر، «قلعه‌نویی» نهم!

دوشنبه ۱۵ دی ۱۳۹۳ ساعت ۱۲:۱۲
کد مطلب: 400018
سرمربی تیم فوتبال سپاهان اصفهان در صدر جدول رده‌بندی بر‌ترین مربیان باشگاهی فصل ۹۳-۹۴ فوتبال ایران قرار گرفت.
به گزارش جهان به نقل از سایت کانون مربیان فوتبال ایران، این رده‌بندی هر هفته و با توجه به جدید‌ترین نتایج فوتبال باشگاهی در ایران بروز می‌شود تا در پایان فصل به انتخاب بر‌ترین مربی فصل فوتبال ایران بیانجامد. کانون مربیان همچنین در نظر دارد هر ماهه با استفاده از همین فرمول، بر‌ترین مربی ماه فوتبال ایران را مشخص و در مراسمی از آن‌ها تقدیر کند.
برای شفافیت بیشتر در این زمینه، فرمول امتیازدهی به مربیان با جزئیات در اینجا شرح داده شده است:
- هر پیروزی خانگی: ۱۰ امتیاز
- هر پیروزی خارج از خانه: ۱۲ امتیاز
- هر تساوی خانگی: ۵ امتیاز
- هر تساوی خارج از خانه: ۶ امتیاز
- هر تفاضل مثبت در هر بازی: یک امتیاز
- هر کلین‌شیت: یک امتیاز
- هر گل زده: یک امتیاز

مثال:‌ اگر تیم یک مربی در یک مسابقه خارج از خانه حریفش را ۳ بر صفر شکست بدهد، این مربی ۱۲ امتیاز از برد خارج از خانه، سه امتیاز بابت تفاضل ۳+، سه امتیاز بابت ۳ گل زده و یک امتیاز بابت کلین‌شیت و در مجموع ۱۹ امتیاز کسب خواهد کرد.

مثال ۲: اگر تیم یک مربی در بازی خانگی به تساوی ۱-۱ برسد، این مربی در آن هفته ۵ امتیاز برای تساوی خانگی و یک امتیاز بابت گل زده تیمش به دست خواهد آورد و ۶ امتیازی از آن بازی خواهد گرفت.

مثال ۳: اگر تیم یک مربی در بازی خانگی (یا خارج از خانه) ۲-۱ شکست بخورد، این مربی تنها یک امتیاز بابت گل زده تیمش کسب خواهد کرد.

مرجع آماری و تحلیلی پروزون (prozone) از این روش امتیازدهی برای رده‌بندی مربیان فوتبال استفاده می‌کند. "ایفکا" نیز با استفاده از این فرمول و محاسبه امتیاز هر مربی در هر بازی و تقسیم مجموع آن‌ها بر تعداد بازی‌ها، به میانگین امتیاز مربیان شاغل در باشگاه‌های لیگ برتری و لیگ یکی دست یافته و این میانگین را مبنای رده بندی مربیان قرار داده است.

به عنوان مثال حسین فرکی، سرمربی سپاهان در ۱۰ بازی موفق به کسب ۱۰۸ امتیاز شده و با میانگین ۸/۱۰ امتیاز بالا‌تر از سایر مربیان لیگ برتری و دسته اولی در صدر جدول رده‌بندی قرار گرفته است.

همچنین برای یکسان‌سازی داده‌ها و کم کردن اثر انحراف از معیار، آمار مربیانی که کمتر از پنج بازی روی نیمکت تیم‌ها نشسته‌اند محاسبه نشده است.

بدیهی است که نتایج نخستین رده‌بندی مربیان باشگاهی فوتبال ایران صرفا براساس نتیجه منتشر شده و در آن بسیاری از شاخصه‌های مهم در مربیگری مانند بازیکن‌سازی، کیفیت بازی، موقعیت‌های گل ایجاد شده در هر مسابقه و سایر عوامل مهم و تاثیرگذار در مربیگری مورد محاسبه قرار نگرفته است. این جدول هر هفته و پس از برگزاری بازی‌های لیگ بر‌تر و لیگ یک به روز خواهد شد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
يحيي گل محمدي
البته در آنتی استقلال و آنتی قلعه نوعی بودن جهان که شکی نیست
اما همین که تو ده نفر اول سه تا دسته اولی حضور دارن تو صلاحیت معیارا تشکیک ایجاد میکنه