يکشنبه ۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 28 Apr 2024
 
۹
۱۰

روایت‌لاریجانی از ذلت‌ریاض مقابل آمریکا و گردن‌کلفتی برای‌ایران

دوشنبه ۱۵ دی ۱۳۹۳ ساعت ۰۰:۱۳
کد مطلب: 399935
رئیس مجلس شورای اسلامی بدون نام بردن از عربستان گفت: طبیعی است که آمریکایی‌ها از ما غضبانک باشند اما عجیب این است که ادبیات آنها را از برخی کشورهای اسلامی می‌شنویم که به همان سبک گردن کلفتانه سخن می‌‌گویند.
روایت‌لاریجانی از ذلت‌ریاض مقابل آمریکا و گردن‌کلفتی برای‌ایران
به گزارش جهان، علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی امشب (یکشنبه) در مراسم اختتامیه پنجمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن دانشجویان مسلمان، با ابراز تأسف از اینکه مبنای بعضی دولت‌های مسلمان تبعیت از قدرت‌هاست، گفت: گاهی انسان خجالت می‌کشد که می‌بیند برخی کشورها حرف قدرت‌های بزرگ را گوش می‌دهند و نفت خود را به قیمت ارزان فروخته و با پول آن سلاح می‌خرند؛ کجای این با زندگی توحیدی سازگار است که قدرت‌های بزرگ با شما تماس گرفته و شما منافع کشور خود را صرف تأمین منابع آنان کنید.

وی افزود: آیا این افتخار است که نفت را زیاده بفروشید تا قیمت آن پایین بیاید و به خیال خود به اقتصاد جمهوری اسلامی ایران ضرر بزنید؟ ما بودجه خود را تأمین می‌کنیم و خوشبختانه از سال‌ها قبل مسیری طی کرده‌ایم که نیازمان به نفت کم شود و شما به خودشان ضرر می‌زنند و سود را شرکت‌های بزرگ می‌برند.

رئیس مجلس شورای اسلامی همچنین گفت:‌ گاهی برخی قدرت‌ها با دولت‌های اسلامی تماس گرفته و اعلام می‌کنند که شما به فلان دولت غضب کنید چرا که با ما مخالف هستند.

لاریجانی با طرح این سؤال که آیا افتخار است که نفت را زیاده بفروشند تا قیمت آن پایین بیاید و به خیال خود به اقتصاد ما ضرر بزنند؟ گفت:‌ ما بودجه خود را تأمین می‌کنیم و خوشبختانه مسیری را طی کرده‌ایم که نیازمان به نفت کم شود و شما با این کار به خود ضرر می‌زنید.

وی با اشاره به اینکه از برخی کشورها حرف‌هایی که را که انتظار نداریم می‌شنویم، اظهار داشت: طبیعی است که آمریکایی‌ها از ما غضبانک باشند اما عجیب این است که ادبیات آنها را از برخی کشورهای اسلامی می‌شنویم که به همان سبک گردن کلفتانه سخن می‌‌گویند.

لاریجانی از برخورداری از افراد صاحب‌نظر و دانشمند با سطح تحصیلات بالا به عنوان یکی از مزایای کشورهای اسلامی نام برد و با اشاره به اینکه همین علت عامل قیام‌های اخیر در منطقه بود، گفت: کشورهای اسلامی منابع انرژی ارزشمندی دارند که باید از آنها درست استفاده کنند.

وی تفکر اسلامی را پیوند دهنده قلوب ملل مسلمان برشمرد و از سبک زندگی اسلامی به عنوان بهترین سبک زندگی نام برد و در بخش دیگری از سخنان خود اظهار داشت: هرچه ساختار کشورها دمکراتیک‌تر شود از تمکین نسبت به دستورات قدرت‌ها فاصله می‌گیرند.

رئیس مجلس شورای اسلامی اختلاف‌افکنی در امت اسلام را یکی از مشکلات مسلمانان خواند و با طرح این سؤال که فِرق اسلامی چقدر با هم تفاوت دارند، گفت: خدای واحد، قبله واحد، کتاب آسمانی واحد و ۵ نوبت نماز در روز اشتراکات مهم مسلمانان است اما جریاناتی یک مرتبه این همه عامل وحدت را کنار گذاشته و مسائل جزیی را بزرگ می‌کنند که این منجر به فرسایش قدرت مسلمانان می‌‌شود.

وی در این باره به افراطیونی که مسلمانان را کشته و سر می‌برند اشاره کرد و افزود: منابع و نیروی انسانی کشورهای مسلمان به جای آنکه از هم استفاده کنند و میان آنها تجارت برقرار شود به سمت ایجاد ارتباط با کشورهای دیگر رفته و یک جهان گسسته اسلامی به وجود می‌آورند و بدتر از آن استفاده از این اهرم‌های اقتصادی به ضرر جهان اسلام است.

لاریجانی سوریه را در صف اول مبارزه با تروریسم خواند و اظهار داشت: برخی کشورها به جای حمایت به جان این کشور افتاده‌اند اما حرکت به سمت دموکراسی با تانک ممکن نیست.

رئیس مجلس شورای اسلامی حل مشکلات جهان اسلام را در گرو حاکم شدن سبک زندگی قرآنی عنوان کرد و با استناد به حدیثی از پیامبر اسلام(ص) گفت: راه عبور از فتنه‌ها به کارگیری نگاه توحیدی و تحکیم وحدت است و نه تفرقه و ما باید به «اشداء الی الکفار و روحماء بینهم» تمسک کنیم.
منبع:فارس
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


منافق وطن فروش
لعنت خدا بر آل سعود و لعنت خدا برکسانی که از پایین آمدن قیمت نفت خوشحال شدندکه زمینه تسلیم جمهوری اسلامی را در برابر نظام سلطه فراهم شود و هر شب خواب سقوط جمهوری اسلامی میبیند
جوادی شیرازی
آفرين بر شجاعت رئیس مجلس محترم جناب لاریجانی، تاکنون یک نطق سیاسی شجاعانه ازدولت یازدهم در مقابل دشمنان خبیث اسلام شاهد نبوده آیم.
سرور
تاکنون یک نطق سیاسی شجاعانه هم از وی در مقابل دولت یازدهم شاهد نبوده ایم.آیا هنوز هم مجلس در راس امور است؟ با سخنان دیروز روحانی.
جوادی...
احسنت...
حسین
Netherlands
...کجای این با زندگی توحیدی سازگار است که ...
شما دو دولت گذشته را تضعیف کردبد؟
خود کرده را تدبیر نیست!!!
فی امان الله
سیستانی
اگرکشورهای اسلامی باهمدیگرمتحدباشند،باثروت بزرگی که خداوندبه انهاداده است،بردنیاحکومت خواهندکرد!افسوس که برخی ازحاکمان کشو.رهای عربی این رادرک نمیکنندوتنها به راحتی وخوش گذرانی خودشان فکرمیکنند!
فرزان فر
Iran, Islamic Republic of
دولت احمدی نژاد اظهار انزجار خوبی از سران ظلم می کرد ولی خیلی ها که از شرایط الان می نالند ان موقع موافق صد در صد نبودند
ایرانی
Iran, Islamic Republic of
کاشکی جهان نظراتمونو میذاشتی
احمدی
Iran, Islamic Republic of
... با تاسف فراوان
ممد
United Kingdom
عزیز شما به گردن کلفتی امریکا فقط نگاه نکنید متوجه گردن کلفت کن امریکا هم باشید که متاسفانه عربستان است