کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

در حمایت از یک اعتقاد صحیح حجت‌الاسلام حسن روحانی؛

چند اظهارنظر التهاب‌آفرین دولتمردان جهت یادآوری به رئیس جمهور / نظر شما چیست؟

14 دی 1393 ساعت 19:31

رئیس جمهور کشورمان در این اظهارنظر با انتقاد از اظهارنظرهای نسنجیده و نقد غیرمنصفانه، تاکید کرد: "باید مراقب بود که به اعتماد مردم صدمه زده نشود.".... نکته‌سنجی ویژه رئیس جمهوری محترم، ما را بر آن داشت تا چند عنوان از مهم‌ترین اظهارنظرهای مقامات اقتصادی دولت که در رده اظهارات نسنجیده قرار گرفته و در حوزه اقتصادی به اعتماد عمومی ضربات جبران ناپذیری زده را جمع آوری کرده و تبعات آنها را به رئیس جمهور محترم یادآور شویم.


سرویس اقتصادی جهان‌نیوز - علی رجبی: یکی از مهمترین نکاتی که مدیر در تراز انقلاب اسلامی باید رعایت کند پرهیز از التهاب آفرینی است که یکی از مهم‌ترین شاخصه‌های پرهیز از هیجان زدگی و دوری از اظهارات نسنجیده است.رهبر انقلاب در این زمینه می فرمایند: "یکی از چیزهائی که برای کشور ما حقیقتاً مهم است این است که مردم احساس امنیت سیاسی و روانی بکنند؛ فضای روانی جامعه دچار التهاب نباشد. سعی میکنند التهاب‌آفرینی کنند؛ این هست. این، جزو سیاست‌های مخالفان نظام جمهوری اسلامی است. البته خود ما هم گاهی اوقات، نادانسته این التهاب‌ها را افزایش می‌دهیم. من توصیه می‌خواهم بکنم - حالا مردم عزیز ما بحمداللَّه از بسیاری از کارهائی که در این زمینه انسان مشاهده می‌کند، برکنارند. مردم نگاه می‌کنند به بعضی از گفتگوها و بگومگوهای بیجا و بی‌مورد که گاهی در بین نخبگان سیاسی مشاهده می‌شود؛ نگاه مردم نگاه رضایتمندانه نیست."

خوشبختانه تأکید بر این نکته در سخنان رئیس جمهور نیز دیده شد، به گونه‌ای که حجت الاسلام حسن روحانی در سخنرانی خود در افتتاحیه اولین کنفرانس اقتصاد ایران به این آفات مدیران کشور اشاره کرد.

رئیس جمهور کشورمان در این سخنان با انتقاد از اظهارنظرهای نسنجیده و نقد غیرمنصفانه، تاکید کرد: "باید مراقب بود که به اعتماد مردم صدمه زده نشود."

انتظار عمومی از حجت الاسلام حسن روحانی این است که تنها به "گفتن" و "گفتن" درنماند و برای آنکه الگوی سایرین باشد، برخورد با چنین مدیرانی از حلقه نزدیکان خود شروع کند.

نکته‌سنجی ویژه رئیس جمهوری محترم، ما را بر آن داشت تا چند عنوان از مهم‌ترین اظهارنظرهای مقامات اقتصادی دولت که در رده اظهارات نسنجیده قرار گرفته و در حوزه اقتصادی به اعتماد عمومی ضربات جبران ناپذیری زده را جمع آوری کرده و تبعات آنها را به رئیس جمهور محترم یادآور شویم.

 

اظهارنظر

تاریخ / مکان

تبعات

محمدرضا نعمتزاده

در واکنش به افزایش بی‌سابقه قیمت خودرو

به نظر من قیمتی که شورای رقابت داد، قیمت معقولی است و امیدواریم رسانه‌ها هم کمک کنند تا آنچه مصوب شده به اطلاع مردم برسد!

28 تیر 93

در جمع خبرنگاران

طلبکار شدن خودروسازان و تاکید بر لزوم افزایش قیمت بیشتر

 

علی طیب‌نیا

در واکنش به رکودزنی شاخص بورس

 

یکی از موفقیت‌های مهم بازار سرمایه در دولت تدبیر و امید ورود 500 هزار نفر سهامدار جدید در بازار بورس بوده و یکی از سیاست‌های دولت این بوده که با اطمینانی که به مردم می دهد سرمایه‌ها را به سمت بازار سرمایه سوق دهد.

26 بهمن 92

 نشست مشترک با مدیران شرکت‌های سرمایه‌گذاری و فعالان بزرگ بازار سرمایه

ورود سرمایه‌های مردم به بورس

دخالت دولت برای حذف حباب بورس

 

 

اکبر ترکان

با انتقاد از ضعف صنایع داخلی

اگر قرار باشد تعرفه واردات برداشته شود، در هیچ صنعتی به جز آبگوشت بزباش و قرمه‌سبزی، در هیچ تکنولوژی تولید رقابتی و برتری نخواهیم داشت.

19 آبان 93

در جمع مدیران خودروساز و قطعه‌ساز

دلسردی تولیدگنندگان داخلی

فعال‌تر ‌شدن بازار سودجویانه دلالان

ولی الله سیف

در واکنش به روند کاهش قیمت دلار

هیچ دلیلی برای کاهش بیشتر نرخ دلار در بازار آزاد وجود ندارد و اصلاً منطقی نیست قیمت دلار بیشتر از این پایین بیاید. نرخ فعلی دلار در بازار نرخ کف است و بیشتر از این پایین نخواهد آمد!

2 مهر 92

در حاشیه نشست اتاق بازرگانی ایران

 

توقف روند نزولی قیمت دلار

گرانی مجدد قیمت ارز که به 2900 تومان رسیده بود

علی طیب نیا

با رونمایی از کشف یک فساد اقتصادی جدید

اخیرا پرونده هایی در بخش‌های مختلف بانکی، مالیاتی و گمرکی مربوط به فساد مالی اداری در حال پیگیری است. در یک مورد آن، مجموعه ارزش اقدامات خلاف به 12 هزار میلیارد تومان می‌رسد.

15 آذر 93

در نشست با خبرنگاران

 

بهره‌برداری رسانه‌های ضدانقلاب از فساد جدید

تکذیب وقوع این حجم از  فساد از سوی قوه‌قضائیه؛ دادستانی کل‌کشور و رئیس کل بانک مرکزی


مخاطبان گرامی جهان‌نیوز؛ شما نیز اگر برخی از مباحث مطرح شده توسط رئیس جمهور و دولتمردان تدبیر و امید را سراغ دارید که اثری جز سلب اعتماد عمومی نداشته و ندارد، در قسمت نظرات ارسال کنید.


کد مطلب: 399891

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/analysis/399891/چند-اظهارنظر-التهاب-آفرین-دولتمردان-جهت-یادآوری-رئیس-جمهور-نظر-چیست

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com