سه شنبه ۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 30 Apr 2024
 
۰
۲

برادرکشی کفاشیان با دستور وزیر ورزش

شنبه ۱۳ دی ۱۳۹۳ ساعت ۱۴:۵۲
کد مطلب: 399598
حب پست و مقام باعث می شود که برخی از مسئولان حتی به نزدیک ترین افراد به خود نیز رحم نکنند.
به گزارش جهان به نقل از گفتار نیوز، عشق و علاقه برخی مسئولان به صندلی ریاست باعث شده تا حتی به کسانی که طی سال های گذشته راه و چاه را به آنها نشان داده اند نیز رحم نکنند و در واقع این افراد را قربانی جاه طلبی و خودخواهی خود کنند.


آخرین نمونه چنین کاری طی هفته گذشته در فدراسیون فوتبال مشاهده شد؛ فدراسیونی که پیش از این دم از استقلال طلبی می زد، اما حالا به راحتی این استقلال را فروخته است.


علی کفاشیان از ماه ها قبل همیشه خود را به عنوان یک انسان مستقل در فدراسیون فوتبال به دیگران نشان می داد. او با استفاده از این حربه که فیفا گفته فدراسیون های فوتبال هر کشوری مستقل عمل می کنند، سعی کرده بود در سال های قبلی مقابل همه وزاری ورزش و روسای سازمان تربیت بدنی قد علم کند.


او حتی از تعلیق فدراسیونش نیز ابایی نداشت و با توجه به محبوبیت فوتبال در ایران، هرگونه حرکت در مسیر تعلیق را متوجه مسئولان بالادستی ورزش می کرد.


این اخلاق کفاشیان در ماجرای تمدید قرارداد کی روش کاملاً نمود پیدا کرد. او با زیرکی خاصی، کاری کرد که وزیر ورزش نتواند در مقابل تمدید قرارداد مربی پرتغالی کاری از پیش ببرد.


در واقع همین اخلاق کفاشیان باعث شده بود تا فدراسیون فوتبال با وزرات ورزش دو قطب مقابل یکدیگر باشند و هرگز سر سازگاری نداشته باشند. با این وجود طی هفته گذشته این تضاد در مسیر دیگری حرکت کرد و در پشت پرده تبدیل به صلح پنهان شد.


آقای خنده روی فوتبال هفته قبل زیر دستانش را یک به یک کنار گذاشت. او این کار را از فریده شجاعی نایب رئیس بانوان آغاز کرد و با کار گذاشتن احمد هاشمیان، هادی آیت اللهی تداوم بخشید. البته روند برکناری ها ادامه داد و احتمالاً یکی روزها و البته شاید دو، سه هفته آینده شاهد کنار رفتن اسماعیل حسن زاده از کمیته انضباطی و مهدی محمدنبی از دبیرکلی خواهیم بود.


اما سوال بزرگ این است که چرا کفاشیان به یکباره تصمیم گرفته چنین سونامی در فدراسیون به راه بیندازد؟


جواب به این سوال با نگاهی به روابط پشت پرده خیلی آسان به نظر می رسد. وزیر ورزش در ماه های گذشته بارها بر فدراسیون فوتبال فشار وارد کرد و خود به همراه معاونانش بارها علیه فدراسیون فوتبال مصاحبه کردند. بدون شک در چنین فضایی کنار رفتن کفاشیان یکی خواسته های وزارت ورزش بود. کفاشیان نیز برای آنکه خودش روی صندلی ریاست بماند، اطرافیانش را کنار گذاشت و با این روش جایگاه خود را تثبیت کند.


او حتی به نبی نیز رحم نکرد؛ کسی که مثل یک برادر در سال های اخیر در کنارش حضور داشت و راه و چاه را به او نشان داد. کفاشیان زمانی که به فدراسیون فوتبال آمد، در کمیته ملی المپیک فعالیت می کرد و خیلی به فضای فوتبال آشنا نبود، اما با کمک نبی و امثال نبی که پیش از او نیز در فدراسیون حضور داشتند، با جو آشنا شد و اوضاع را به دست گرفت. با تمام این اوصاف، او به نزدیکترین فرد در فدراسیون نیز مروت نشان داد و کنار گذاشتن چنین شخصی را کلید زده که به زودی علنی خواهد شد.


کاری به این نداریم که نبی و امثال او در فدراسیون طی سال های قبل چه کارهایی در فدراسیون کرده اند، بلکه می خواهیم به از بین رفتن استقلال فدراسیون فوتبال اشاره کنیم که بازیچه برخی آقایان شده است.


البته کفاشیان به یک نکته مهم توجه نکرده است. او کم کم در فدراسیون تنها می شود و بدون شک به تنهایی نمی توان مقابل وزارت ورزش قدرتنمایی کند. او شاید چند صباحی با وزارت ورزش در صلح باشد، اما این صلح پایدار نخواهد بود و کفاشیان باید صندلی ریاست را به فردی که مورد تایید وزارت ورزش است، واگذار کند.


در اینجا باید به نکته ای اشاره کرد که نشان دهنده نفوذ وزارت ورزش در فدراسیون فوتبال می باشد. وزارت ورزش تلاش کرده تا افراد منتسب به خودش را وارد فدراسیون کند. درست است که در قضیه مربوط به قنبرزاده این اتفاق محقق نشد، اما تلاش ها ادامه داد.

نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


کفاشیان هیچگاه به تنهایی کاری نکرده همیشه کسی بوده و کفاشیان فقط یک مر بر قهار بوده خدا از علی آبادی نگذرد که این توفه را به خاخواده بزرگ فوتبال انداخت و قالب کرد حال هم همه کسانی که کمکش کردند و الف بعی فوتبال را یادش دادند و تا راه رفتن را بیاموزد یکی پس از دیگری را هلاک و اعدام می کند چونکه فقط از بالا دستیها دستور می گیرد ...
شیر فرهاد
جهان اینیکه گفتی یعنی چه .ایکاش خیلی وقت پیش اینجوری انتقاد میکردی .