سه شنبه ۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 30 Apr 2024
 
۱
۶

مدیر عامل خاطی بازداشت می‌شود؟

شنبه ۱۳ دی ۱۳۹۳ ساعت ۰۷:۳۲
کد مطلب: 399477
عده‌ای از همین بازیکنان، یعنی کسانی که کارت معافیت آنها باطل شده، اعتراف کردند که این مدیرعامل با کسر از قراردادشان، معافیت سربازی برایشان جور کرده است.
مدیر عامل خاطی بازداشت می‌شود؟
به گزارش جهان، روزگار عجیبی است، روزگاری که داستان جعل کارت معافیت سربازی عده‌ای از بازیکنان فوتبال ماه‌ها خبر اول رسانه‌ها می‌شود و در نهایت هیچ برخورد قانونی و عموم‌پسندی در این رابطه انجام نمی‌گیرد. تنها کاری که بعداز گذشت ماه‌ها از این خبط بزرگ صورت گرفت، این بوده که کارت عده‌ای از این بازیکنان باطل شده و به زور و ضرب نیروهای مسلح، این بازیکنان مجوز بازی تا پایان فصل را پیدا نکردند. هر چند اگر به مسوولان فدراسیون فوتبال بود، حتی راضی به این کار هم نبودند و خیلی راحت در طول ماه‌های گذشته از کنار این تخلف‌های آشکار می‌گذشتند.

موضوعی که ماه‌ها تمام افکار عمومی را به خود جلب کرده بود و حتی حالا هم این مساله از نظر افکار عمومی به خوبی رصد می‌شود، در طول چندین ماه گذشته، هیچ شفاف‌سازی نشده است و برعکس هر روز بر ابهامات آن اضافه شده. معافیت جعلی برخی بازیکنان ابعاد مختلفی داشت، زوایای این موضوع آنقدر وسیع بود که متاسفانه با کوتاهی فدراسیون فوتبال در این باره تا کنون فارغ از برخوردی که با بازیکنان شده، خیلی از این زوایا مورد غفلت واقع شده است. یکی از سوال‌هایی که اذهان عمومی را به سوی خود جلب می‌کند، نوع تهیه این معافیت‌ها است.

در روزهای نخست مطرح شد که یک مدیرعامل در این موضوع دست داشته و به بازیکنان اطمینان می‌داده که آنها برای بحث سربازیشان به مشکل نخواهند خورد و اتفاقا مشکل خیلی از بازیکنان را هم حل کرده بود. تاسف‌بار است اما این مدیرعامل حتی برای کسانی که پول لازم برای دریافت معافیت را نداشتند نیز راهکاری پیشنهاد داده بوده است. به طوری که هر بازیکنی که با باشگاه قرارداد امضاء می‌کرده است، از قرارداد او مبلغی برای گرفتن کارت معافیت سربازی کسر می‌شده و به همین طریق برای خیلی ازبازیکنان کارت معافیت گرفت. هر چند با تاخیر اما با گذشت چند ماه ظاهراً این تخلف بزرگ، مورد توجه مسوولان قرار گرفته و این احتمال وجود دارد که مدیرعامل خاطی نیز بازداشت شود. هر چند هنوز هم فدراسیون فوتبال به طور جدی در موضوع جعل معافیت وارد نشده و کفاشیان تلاش کرده این مساله را خارج از فوتبال نشان دهد اما به نظر می‌رسد با باز شدن پای مدیرعامل باشگاه و تخلفاتی که صورت گرفته، فدراسیون فوتبال نیز در این موضوع وارد شود و به ناچار جوابگوی اتفاقات این باشگاه باشد.

البته به طور حتم با بازداشت مدیرعامل، پای افراد دیگری نیز به مساله باز خواهد شد، که احتمالا دامن فوتبالی‌ها و حتی برخی غیرفوتبالی‌ها را هم بگیرد. حساسیت مسوولان روی این موضوع از آنجا ناشی شده است که عده‌ای از همین بازیکنان، یعنی کسانی که کارت معافیت آنها باطل شده، اعتراف کردند که این مدیرعامل با کسر از قراردادشان، معافیت سربازی برایشان جور کرده است. در واقع اعتراف‌هایی که در جریان دریافت کارت‌های معافیت جعلی بیان شد رد پای این مدیر را به زودی به پرونده قطور معافیت‌های جعلی باز خواهد کرد.

***
تکمله: آنچه افکار عمومی می‌پسندد برخورد قانونی بدون کمترین اغماض با تمام متخلفان اعم از پیشنهاددهنده‌ها، صادرکننده‌ها و استفاده‌کننده‌های دریافت کارت‌های معافیت جعلی است و قانون جمهوری اسلامی ایران بدون گذشت و چه بسا شدیدتر باید با متخلفان برخورد کند. تاسفبار بود که دیدیم عوامل تاثیرگذار در کشور بدون توجه به خواست افکار عمومی اجازه دادند مهرداد پولادی و سروش رفیعی راهی جام ملت‌های آسیا شوند. این اوج توهین و نادیده گرفتن انتظارها بود که باید پس از جام ملت‌ها از مقام‌های عالی‌تر درباره چگونگی شکل‌گیری‌اش سوال‌هایی پرسید.
منبع: ایران ورزشی
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


امیرحسین
...این قبیل فساد ها و رانت ها هم پیش می آید...
ايماني
Iran, Islamic Republic of
اي نفرين براين فوتبال كه به همه اركان اجتماعي ماضربه زده.
پول كثيف راازفوتبال بگيريد تافوتبال،ورزش وفرهنگ مانفسي بكشد
عرفان
به نظر من بسیار عالی بود
عدالت را اجرا کنید
از نظر بعضی ها این ها که فساد نیستند قللپاق دزدی نیست که بگیرو ببند داشته باشه ؟
Iran, Islamic Republic of
مگه چى ميشه جايش را عوض ميكنند...