دوشنبه ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 29 Apr 2024
 
۰

«رادیو کتاب» تعطیل شد/ ادغام یا انحلال؟!

جمعه ۱۲ دی ۱۳۹۳ ساعت ۱۱:۴۵
کد مطلب: 399405
شبکه رادیویی که به شکل تخصصی به موضوع کتاب و کتابخوانی می‌پرداخت رسما تعطیل و استودیو آن پلمب شد.
به گزارش جهان به نقل از فارس، «رادیو کتاب» از آن دست رسانه‌هایی بود که به شکل تخصصی به موضوع کتاب در هر نقطه از کشور می‌پرداخت، اما در اولین اقدام نسرین آبروانی معاون صدای سازمان صدا و سیما این رسانه نه تنها ادغام بلکه تعطیل شده است.

این گزارش اضافه می‌کند، طبق این دستور از چهارشنبه شب پخش برنامه‌های رادیو کتاب برای همیشه متوقف شد و استودیوی پخش برنامه‌ها هم پلمب گردیده است. با این که گفته می‌شود این شبکه با شبکه فرهنگ ادغام شده است ولی تاکنون به سازندگان برنامه‌های رادیو کتاب ابلاغی در خصوص انتقال برنامه به باکس پخش رادیو فرهنگ نشده است.

فعالیت رادیو کتاب در بخش‌هایی چون معرفی آثار، ناشران، محققان مولفان مترجمان و همچنین چگونگی سیر تحول چاپ و نشر و تهیه کتاب و در ایران و جهان بود و در فعالیتی دیگر سیر تاریخی نویسندگان ایران و جهان هم مورد بررسی قرار می‌گرفت.

خبرگزاری فارس برای گفت‌وگو در راستای انحلال با حمیدرضا ولیان مدیر این شبکه رادیویی، تماس گرفت اما او حاضر به صحبت در این زمینه نشد و شرح ماجرا را بر عهده مسئولان امر دانست.

در ادامه با محمدعلی دارایی مدیر کل اداره پخش صدا تماس گرفته شد اما وی نیز پاسخگو نبود.

از ۲۷ آبان ۹۱ همزمان با هفته کتاب، فعالیت رسمی خود را آغاز کرده بود.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *