چهارشنبه ۱۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 8 May 2024
 
۱

علمای اروپا:شیخ علی سلمان را آزاد کنید

پنجشنبه ۱۱ دی ۱۳۹۳ ساعت ۲۰:۳۰
کد مطلب: 399334
شورای علمای شیعه در اروپا در بیانیه‌ای بازداشت شیخ علی سلمان دبیرکل جمیعت الوفاق اسلامی بحرین را محکوم کرد و از سازمان ملل متحد خواست تا برای آزادی فوری وی عمل کند.
با صدور بیانیه‌ای
شورای علمای شیعه در اروپا خواستار آزادی فوری شیخ علی سلمان شد
خبرگزاری تسنیم: شورای علمای شیعه در اروپا در بیانیه‌ای بازداشت شیخ علی سلمان دبیرکل جمیعت الوفاق اسلامی بحرین را محکوم کرد و از سازمان ملل متحد خواست تا برای آزادی فوری وی عمل کند.


به گزارش جهان، تسنیم به نقل از الوفاق گفت: شورای علمای شیعه اروپا در بیانیه‌ای بازداشت شیخ علی سلمان دبیرکل جمیعت الوفاق اسلامی بحرین را محکوم کرد و از سازمان ملل متحد خواست برای آزادی فوری شیخ علی سلمان وارد عمل شود.

متن این بیانیه بدین شرح است:

مقامات بحرینی ۲۸ سبتامبر ۲۰۱۴ شیخ علی سلمان را بازداشت کردند. ما بازداشت علی سلمان را که به دلیل فعالیت‌های صلح آمیز وی صورت گرفته است، محکوم می‌کنیم. به گفته وکیلی شیخ سلمان برخی از اتهامات خطرناک از جمله دعوت به سرنگونی دولت به وی وارد شده است.

شیخ سلمان به خاطر استفاده از حقوق سیاسی و حق آزادی بیان بازداشت شده است، ما از مقامات بحرینی میخواهیم که شیخ علی سلمان را فورا آزاد کنند و اتهامات مطرح شده علیه وی را لغو کنند.

در ادامه این بیانیه آمده است ما از سازمان ملل می خواهیم که برای تضمین آزادی فوری شیخ علی سلمان وارد عمل شود.

شیخ علی سلمان یکشنبه گذشته توسط دادستانی کل بحرین بازداشت شد.

علی رضا رضوی

رئیس شورای علمای شیعه اروپا
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *